
Typ monstra
Demon.
Popis
Vlítnout na Baala a způsobit co největší škody. To je ta nejjednodušší možnost, jak se Baalovi postavit. Nemá smysl ztrácet čas a pozornost kvůli chapadlům, která Baal obvykle hned zpočátku souboje vykouzlí. Stejně tak je naprosto zbytečné se zabývat Baalovým dvojníkem. Mezi účinná kouzla proti Baalovi patří Static Field od Sorceress či vlastnost Crushing Blow. Z pomocníků jsou nejlepší žoldáci z druhého a pátého aktu. Z odolností je dobré zvýšit odolnost vůči chladu (Cold Resistance) a také odolnost vůči fyzickému poškození (Physical Resistance).
K Baalovi a jeho dovednostem. Jeho útočný skill Hoarfrost (ledový hrot) je nepříjemný jak tím, že vás zchladí, tak vlastností Knockback (odhození). Tím, že si vás Baal odsune od jeho těla a navíc vás zpomalí, získá dostatečný čas k tomu, aby se mohl soustředit na své další dovednosti, kterých využije hned vzápětí. Jsou to například skilly Vile Effigy nebo Mana Rift (viz. níže). Snažte se tedy Hoarfrost kouzlu vyhýbat. Řešením může být také vhodná pozice. Pokud Baal nemá dostatek místa pro svá kouzla, nejsou tolik účinná a někdy je dokonce není ani schopen využít. Zatlačte ho tedy k okraji či ke zdi a ukažte mu vaši sílu.
Do souboje je samozřejmě vhodné si vzít několik elixírů typu Rejuvenation Potion, čímž si zajistíte jak Life (životy), tak Manu. Pokud vás Baal očaruje pomocí skillu Blood Mana, využijte Town Portalu, abyste se této kletby zbavili. Při samotném souboji s Baalem se také ujistěte, aby ve vašem okolí nebyla žádná chapadla – tzv. Festering Appendage. Ta jsou totiž výsledkem dalšího Baalova kouzla a pokud jste v jejich dostatečné blízkosti, půjdou vám nemilosrdně po krku.
Nakonec je vhodné ještě dodat, že z lokace Worldstone Chamber je jediná možnost úniku pomocí Town Portalu, čehož se dá využít kdykoli během souboje. V lokaci se také nachází spousta zlata, které je ale vhodné posbírat až po samotném souboji s Baalem.
Dovednosti
Baal má ze všech Akt bossů nejvíce dovedností. Je schopen mnoha kouzel, kterými svým nepřátelům ztěžuje život. Jsou to…
Teleport
Baal je schopen se kdykoli a kamkoli teleportovat. Během tohoto procesu se však nemůže léčit a regenerovat tak své životy.
Decrepify
Kletba fungující na stejném základě, jako ta Necromancerova. Oslabí a zpomalí nepřítele.
Defense Curse
Další kletba. Tentokrát snižuje nepříteli obranu. Na obtížnosti Normal je to snížení o 60%, na obtížnosti Nightmare o 75% a na obtížnosti Hell je to snížení o 95%.
Blood Mana
Tato kletba se kromě Baala vyskytuje také u monster typu Succubus. A co způsobuje? Stručně řečeno – pokud kouzlíte, způsobujete poškození sami sobě. Čím vyšší je spotřeba Many, tím vyšší je poškození, které sami sobě způsobujete. To se týká i kouzel jako je například Teleport od Sorceress, ale naopak se netýká dovedností jako Thunderstorm nebo Energy Shield, protože ten už byl vykouzlen před vyvoláním kletby.
Jakmile na vás Baal sešle tuto kletbu, vykliďte bitevní pole a vraťte se do města. Důležitou poznámkou je ještě fakt, že tato kletba je účinná pouze v případě, kdy máte více Many než Life (životů).
Incineration Nova
Ohnivý prstenec, jehož plameny jsou vykouzleny přímo z pravého Pekla a sežehnou vše, co se jim postaví do cesty. Máte-li vyšší odolnost vůči ohni, nemělo by toto kouzlo způsobovat větší poškození.
Hoarfrost
Ledový hrot, který způsobuje chladivé (Cold) poškození, odhazuje (Knockback) směrem zpět a navíc zpomaluje. I s průměrnou odolností vůči chladu (Cold Resistance) může toto kouzlo způsobit nemalé problémy.
Mana Rift
Nepříteli vysaje polovinu Many, kterou zrovna má. Máte-li např. 100 Many, zůstane vám 50.
Destructive Strike
Útok destruktivního charakteru, který navíc může na obtížnostech Nightmare a Hell způsobovat ohnivé (Fire) či chladivé (Cold) poškození.
Festering Appendage
Chapadla způsobující problémy všem, kteří se nachomýtnou v jejich blízkosti.
Vile Effigy
Baalův dvojník, který dokáže ze souboje jednoho proti jednomu udělat až směšnou bitvu jednoho proti dvojité pekelné zkáze. Dvojník má stejné schopnosti jako jeho stvořitel, ale jeho životy ubývají rychleji. V případě vykouzlení dvojníka je nejlepším řešením útěk z bitvy, a to přímo do města. Baalův dvojník by po určité době měl zmizet.
Vlastnosti
Level | Experience | Life | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
60 | 75 | 99 | 216862 | 1619522 | 4536276 | 26484 | 117596 | 493701 |
Melee Attack 1 | Attack Rating 1 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
39–66 | 73–109 | 166–210 | 1603 | 3600 | 9850 |
Melee Attack 2 | Attack Rating 2 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
50–100 | 82–146 | 183–266 | 2402 | 3600 | 9850 |
Defense | % Block | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
313 | 1494 | 2847 | 40 | 45 | 55 |
Damage Resist | Magic Resist | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
0 | 50 | 0 |
Fire Resist | Cold Resist | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
33 | 50 | 33 | 50 |
Lightning Resist | Poison Resist | ||||
---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
33 | 50 |
Drain Effectiveness | Immunities | Chill Effectiveness | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell | Normal | Nightmare | Hell |
100 | 50 | 30 | – | 15 |
Vysvětlivky k vlastnostem uvedených v tabulkách:
- Level = úroveň
- Experience = zkušenosti
- Life = životy
- Normal = obtížnost Normal (Normální)
- Nightmare = obtížnost Nightmare (Noční Můra)
- Hell = obtížnost Hell (Peklo)
- Melee Attack 1, 2 = útok zblízka 1, 2
- Attack Rating 1, 2 = útočné hodnocení 1, 2
- Defense = obrana
- % Block = x-procentní šance na blokování
- Damage Resist = odolnost vůči poškození
- Magic Resist = odolnost vůči magii
- Fire Resist = odolnost vůči ohni
- Cold Resist = odolnost vůči chladu
- Lightning Resist = odolnost vůči bleskům
- Poison Resist = odolnost vůči jedu
- Drain Effectiveness = účinnost sání
- Immunities = imunity
- Chill Effectiveness = účinnost chladu
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Monstra – Rozdělení.