Amazon – Skilly – Passive and Magic – Evade

Amazonka | Javelin and Spear Skills | Passive and Magic Skills | Bow and Crossbow Skills


Evade

Evade
  • Potřebný level: 24
  • Potřebné skilly: Dodge, Avoid
  • Typ skillu: Pasivní – defensivní

Únik je velice důležitou schopností Amazonky, protože dává při pohybu šanci na uniknutí jakémukoliv útoku. Od Úhybu i úskoku (Dodge a Avoid) se tím podstatně liší, protože ty fungují pouze, když Amazonka stojí nebo ve stoje útočí. S Únikem bude postava mít velmi dobrou šanci vyhnout se smrti, když bude utíkat z bitvy, kterou by neměla šanci vyhrát.

Tabulka

Úrovně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Šance (%) 18 24 29 34 37 40 42 44 46 47
Úrovně 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Šance (%) 49 50 51 52 52 54 54 55 55 56
Úrovně 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Šance (%) 56 57 57 58 58 58 59 59 60 60
Úrovně 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Šance (%) 60 60 61 61 61 61 61 62 62 62

Při úspěšném spuštění úniku se běžící postava vyhne útoku. Tato položka je kalkulována jako poslední, když se nepřátelský útok dostane úspěšně přes Obranu i šanci na blokování štítem.

Animace úniku může přerušit váš útok nebo kouzlo. Za normálních podmínek trvá 8 snímků (Frames), ale tato doba může být zkrácena, pokud je postava pod účinkem aury Fanatismus. Prodloužena naopak bude, pokud je postava pod účinkem zmražení, Holy Freeze nebo Slows Target by. Decrepify paradoxně animaci neovlivňuje. Čísla viz výpočty. (viz zdroj)

Výpočty

  • Šance = 10 + 55 * [(110 * slvl)/(slvl + 6)]/100 %, maximální hodnota = 65%.

Což lze matematicky zjednodušit na: Šance = (141 * slvl + 120) / (2 * slvl + 12) %

(slvl = úroveň skillu)

Výpočet rychlosti animace: (čerpáno z: zdroj (německy))

  • Počet snímků (Frames) = (256 * FPD / (AS * (100 + acc) / 100)) – 1, zaokrouhleno nahoru

FPD = počet snímků na dokončení animace+1…pro Úhyb = 9

AS = rychlost animace = 256

acc = Odečtení účinků zpomalovacích dovedností nepřátel (nejvíce na –85%) od 0 nebo od položky zrychlení útoku z Fanatismu.

  • acc = EIAS (z fanatismu, holy freezu, decrepify) – WSM + zmražení

Výpočet tedy můžeme díky konstantám zjednodušit takto:

  • Počet snímků (Frames): F = (2304 / (256 * (100 + acc) / 100)) – 1
  • F = (230400 / 256 * (100+ acc)) – 1 = (900 / (100+ acc)) – 1
  • F = (800 – acc) / (100 + acc), zaokrouhleno nahoru.

Když vyjádříme ze vzorce acc = (900 / (F + 1)) – 100 a zaokrouhlíme dolů, získáme při dosazení požadované hodnoty F breakpointy na acc:

F 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 20 35 50 60
acc 50 29 13 0 –9 –17 –25 –30 –35 –39 –43 –46 –50 –57 –75 –83 –85

Výskyt dovednosti

Tuto dovednost nezlepšuje žádný předmět.


Válečnice, která je zběhlá v dovednosti úskoku i úhybu, se může nakonec naučit tuto další schopnost. Jakmile Amazonka vylepší svou soustředěnou obranu až na tuto třetí úroveň, bude nakonec schopná uhýbat ranám a nepřátelským projektilům při běhu a chůzi. Tato dovednost také pomůže dostat Amazonku mimo nebezpečí, když se snaží dostat pryč z nepřátelského obklíčení. A hodí se velice, když se Amazonka potřebuje vyhnout hezky nahněvané čarodějce!

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Herní postavy – Amazon – Skilly – Passive and Magic.

Napsat komentář