Evade

Únik je velice důležitou schopností Amazonky, protože dává při pohybu šanci na uniknutí jakémukoliv útoku. Od Úhybu i úskoku (Dodge a Avoid) se tím podstatně liší, protože ty fungují pouze, když Amazonka stojí nebo ve stoje útočí. S Únikem bude postava mít velmi dobrou šanci vyhnout se smrti, když bude utíkat z bitvy, kterou by neměla šanci vyhrát.
Tabulka
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance (%) | 18 | 24 | 29 | 34 | 37 | 40 | 42 | 44 | 46 | 47 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Šance (%) | 49 | 50 | 51 | 52 | 52 | 54 | 54 | 55 | 55 | 56 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance (%) | 56 | 57 | 57 | 58 | 58 | 58 | 59 | 59 | 60 | 60 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Šance (%) | 60 | 60 | 61 | 61 | 61 | 61 | 61 | 62 | 62 | 62 |
Při úspěšném spuštění úniku se běžící postava vyhne útoku. Tato položka je kalkulována jako poslední, když se nepřátelský útok dostane úspěšně přes Obranu i šanci na blokování štítem.
Animace úniku může přerušit váš útok nebo kouzlo. Za normálních podmínek trvá 8 snímků (Frames), ale tato doba může být zkrácena, pokud je postava pod účinkem aury Fanatismus. Prodloužena naopak bude, pokud je postava pod účinkem zmražení, Holy Freeze nebo Slows Target by. Decrepify paradoxně animaci neovlivňuje. Čísla viz výpočty. (viz zdroj)
Výpočty
- Šance = 10 + 55 * [(110 * slvl)/(slvl + 6)]/100 %, maximální hodnota = 65%.
Což lze matematicky zjednodušit na: Šance = (141 * slvl + 120) / (2 * slvl + 12) %
(slvl = úroveň skillu)
Výpočet rychlosti animace: (čerpáno z: zdroj (německy))
- Počet snímků (Frames) = (256 * FPD / (AS * (100 + acc) / 100)) – 1, zaokrouhleno nahoru
FPD = počet snímků na dokončení animace+1…pro Úhyb = 9
AS = rychlost animace = 256
acc = Odečtení účinků zpomalovacích dovedností nepřátel (nejvíce na –85%) od 0 nebo od položky zrychlení útoku z Fanatismu.
Výpočet tedy můžeme díky konstantám zjednodušit takto:
- Počet snímků (Frames): F = (2304 / (256 * (100 + acc) / 100)) – 1
- F = (230400 / 256 * (100+ acc)) – 1 = (900 / (100+ acc)) – 1
- F = (800 – acc) / (100 + acc), zaokrouhleno nahoru.
Když vyjádříme ze vzorce acc = (900 / (F + 1)) – 100 a zaokrouhlíme dolů, získáme při dosazení požadované hodnoty F breakpointy na acc:
F | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 20 | 35 | 50 | 60 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
acc | 50 | 29 | 13 | 0 | –9 | –17 | –25 | –30 | –35 | –39 | –43 | –46 | –50 | –57 | –75 | –83 | –85 |
Výskyt dovednosti
Tuto dovednost nezlepšuje žádný předmět.
Válečnice, která je zběhlá v dovednosti úskoku i úhybu, se může nakonec naučit tuto další schopnost. Jakmile Amazonka vylepší svou soustředěnou obranu až na tuto třetí úroveň, bude nakonec schopná uhýbat ranám a nepřátelským projektilům při běhu a chůzi. Tato dovednost také pomůže dostat Amazonku mimo nebezpečí, když se snaží dostat pryč z nepřátelského obklíčení. A hodí se velice, když se Amazonka potřebuje vyhnout hezky nahněvané čarodějce!
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Amazon – Skilly – Passive and Magic.