Druid – Elemental – Shape Shifting – Summoning
Raven |
Poison Creeper |
Oak Sage |
Summon Spirit Wolf |
Carrion Vine |
Heart Wolverine |
Summon Dire Wolf |
Solar Creeper |
Spirit of Barbs |
Summon Grizzly |
Raven

- Potřebný level: 1
- Potřebné skilly: žádné
- Typ skillu: Přivolávací
- Levé tlačítko: Ne
Přivolat havrany patří mezi základní vyvolávací dovednosti druida. Jedná se o užitečné a nesmrtelné pomocníky, kteří dovedou nepříteli nejen udělit škody, ale mají šanci oslepit ho, což pomáhá Druidovi i jeho spojencům lépe kontrolovat dav. Nevýhodou však je relativně nízký počet vyvolaných vran a také obtížné cílování jejich útoků.
Vzhledem k nízké efektivitě útoku těchto opeřenců bývá dovednost velmi často přehlížena a opomíjena. Postava hrající na hardcore by však měla užívání vran zvážit. I jedna oslepená nestvůra, která po útoku havranů na hráče nevidí, může být otázkou života a smrti.
Tabulka
Cena many = 6 pro všechny úrovně
Šance na kritický úder = 5%
Rychlost letu = 10
Rychlost střemhlavého letu = 20
AI Delay = 15 snímků (Frames)
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet vran | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Počet útoků | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
+Att. rating | 100 | 115 | 130 | 145 | 160 | 175 | 190 | 205 | 220 | 235 |
DMG | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Počet vran | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Počet útoků | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
+Att. rating | 250 | 265 | 280 | 295 | 310 | 325 | 340 | 355 | 370 | 385 |
DMG | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet vran | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Počet útoků | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
+Att. rating | 400 | 415 | 430 | 445 | 460 | 475 | 490 | 505 | 520 | 535 |
DMG | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Počet vran | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Počet útoků | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
+Att. rating | 550 | 565 | 580 | 595 | 610 | 625 | 640 | 655 | 670 | 685 |
DMG | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 |
Havrany lze vyvolat souběžně s vlky/medvědem, vínem i duchem.
Vyvolaní havrani jsou nesmrtelní, ale žijí pouze po omezený počet ran, které uštědří nepříteli. Havrani jsou teoreticky schopni kohokoliv uklovat, aniž by jim kdy bylo ublíženo. Nepřátelé si jich však rovněž nebudou všímat.
Útok havrana má rychlost 28 snímků. S AI delayem tak vrána zaútočí jednou za 43 snímků, což odpovídá době jednou za 1,72 sekundy.
Rychlost, rychlost útoku, způsobené škody ani přesnost nelze žádným způsobem havranům zvýšit aurami nebo jinými kouzly (což je škoda).
Pokud je havran vyvolán z nabitých předmětů (charges), aniž by byl aspoň jeden bod natvrdo investován do tohoto skillu, téměř okamžitě zase zmizne. V modifikované hře lze ostatním postavám pomoci havrany udržet přidáním předmětů, jež mají oskill.
Havran má jistou šanci oslepit nepřítele kletbou Dim Vision. Její síla závisí na šanci, že k oslepení dojde, a na náhodě. Většinou však platí, že čím vyšší je šance na oslepení, tím vyšší je i úroveň oslepnutí. Může nabýt úrovně 1–20.
Havrani útočí zpravidla na ten cíl, který stojí nejblíže. Pokud chce postava, aby havran oslepil konkrétního nepřítele, je nutný častý pohyb, protože jinak většinou útočí i přes oslepení nepřítele stále na toho samého.
Oslepení přepisuje ostatní kletby.
Výpočty
- Počet havranů = slvl, maximum = 5
- Počet útoků = 11 + slvl
- Úroveň havrana jako bytosti = slvl + clvl – 2
- +Att. rating = 85 + 15 * slvl
- Celkové Attack Rating = (Monlvl.txt) + Att. Rating = (Monlvl.txt) + 85 + 15 * slvl
- DMG (min-max) = (slvl+1) – (slvl+3)
- Šance na oslepení nepřítele při útoku = 30 + (5 * (2 + slvl + clvl – mlvl)) %
- Úroveň oslepení = [(šance na oslepení nepřítele při útoku – náhodné číslo(1 – 99)) / 5] + 1, zaokrouhleno dolů, maximum = 20
(slvl = úroveň skillu; clvl = úroveň Druida; mlvl = úroveň nepřítele)
Výskyt dovednosti
Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:
- Druidí čapka: +1–3 to Raven (Druid Only) (varies)
- Ravenlore Sky Spirit: +7 to Raven (Druid Only)
Dovednost se vyskytuje na „nabitých“ předmětech (Charges):
- Cranebeak War Spike: Level 8, 15 Charges
- Heart of the Oak: Level 14, 60 Charges
Druid vyvolává havrany proto, aby jeho miláčci vyklovali oči jeho nepřátel. Tím, jak na ně útočí, je pro svého pána oslepí.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —