Necromancer – Summoning Spells – Poison and Bone Spells – Curses
Skeleton Mastery |
Raise Skeleton |
Clay Golem |
Golem Mastery |
Raise Skeletal Mage |
Blood Golem |
Summon Resist |
Iron Golem |
Fire Golem |
Revive |
Raise Skeleton
- Potřebný level: 1
- Potřebné skilly: žádné
- Typ skillu: Přivolávací, vyžaduje mrtvolu
- Levé tlačítko: Ne
Raise Skeleton dostává synergické bonusy ze skillů:
- Skeleton Mastery: +8 k životům za úroveň, +2 ke škodám za úroveň
- Summon Resist: Dostává všechny vlastnosti skillu
Nekromancer vyčaruje z mrtvoly zabitého nepřítele kostlivého bojovníka, který bude bojovat po jeho boku. Těchto kostlivců může vyvolat větší množství, a tak má na vyšších úrovních k dispozici celou nemrtvou armádu, která zaútočí na nepřátele. Kostlivci však zaútočí většinou na nepřítele, který k nim bude nejblíže, proto Nekromancer ke správnému zacílení útoku koster potřebuje například využít teleportace získané například z nabitých předmětů (charges), nebo běháním odlákat kostry od stávajících oponentů, aby se pak všechny vrhly na prvního přicházejícího.
Kostlivce je nezbytně nutné posílit kostliveckým mistrovstvím, jinak budou v pozdějších fázích hry velice slabí. Kostlivci však obecně nejsou vhodní k boji s nepřáteli, kteří mají vysoce účinné plošné útoky, jako například někteří akt bossové.
Tabulka
- Úroveň kostlivce = Úroveň hrdiny
- Základní životy kostlivců = 21 (normal), 30 (nightmare), 42 (hell)
- Míra regenerace = 4
- Šance na kritický úder = 5 %
- Rychlost pohybu = 13 chůze, 15 běh
- AI Delay = 15 snímků
- Efektivnost sání = 0
- Efektivnost zmražení = -50% rychlosti pohybu a útoku
- Vzpamatování se po zásahu = 7 snímků = 0,28 sekundy
- Šance na vlastnictví štítu = 5 %
- Rychlost krytí = 9 snímků = 0,36 sekundy (pokud má štít)
- Šance na blokování = 3 % (pokud má štít)
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mana | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Maximální počet kostlivců | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Základní DMG kostlivců | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 1-2 | 2-3 | 3-4 |
+DMG (%) | 0 | 0 | 0 | 7 | 14 | 21 | 28 | 35 | 42 | 49 |
Bonus k životům (%) | 0 | 0 | 0 | 50 | 100 | 150 | 200 | 250 | 300 | 350 |
Životy (Normal) | 21 | 21 | 21 | 31 | 42 | 52 | 63 | 73 | 84 | 94 |
Životy (Nightmare) | 30 | 30 | 30 | 45 | 60 | 75 | 90 | 105 | 120 | 135 |
Životy (Hell) | 42 | 42 | 42 | 63 | 84 | 105 | 126 | 147 | 168 | 189 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Mana | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Maximální počet kostlivců | 5 | 6 | 6 | 6 | 7 | 7 | 7 | 8 | 8 | 8 |
Základní DMG kostlivců | 4-5 | 5-6 | 6-7 | 7-8 | 8-9 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
+DMG (%) | 56 | 63 | 70 | 77 | 84 | 91 | 98 | 105 | 112 | 119 |
Bonus k životům (%) | 400 | 450 | 500 | 550 | 600 | 650 | 700 | 750 | 800 | 850 |
Životy (Normal) | 105 | 115 | 126 | 136 | 147 | 157 | 168 | 178 | 189 | 199 |
Životy (Nightmare) | 150 | 165 | 180 | 195 | 210 | 225 | 240 | 255 | 270 | 285 |
Životy (Hell) | 210 | 231 | 252 | 273 | 294 | 315 | 336 | 357 | 378 | 399 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mana | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |
Maximální počet kostlivců | 9 | 9 | 9 | 10 | 10 | 10 | 11 | 11 | 11 | 12 |
Základní DMG kostlivců | 19-20 | 21-22 | 24-25 | 27-28 | 30-31 | 33-34 | 36-37 | 39-40 | 43-44 | 47-48 |
+DMG (%) | 126 | 133 | 140 | 147 | 154 | 161 | 168 | 175 | 182 | 189 |
Bonus k životům (%) | 900 | 950 | 1000 | 1050 | 1100 | 1150 | 1200 | 1250 | 1300 | 1350 |
Životy (Normal) | 210 | 220 | 231 | 241 | 252 | 262 | 273 | 283 | 294 | 304 |
Životy (Nightmare) | 300 | 315 | 330 | 345 | 360 | 375 | 390 | 405 | 420 | 435 |
Životy (Hell) | 420 | 441 | 462 | 483 | 504 | 525 | 546 | 567 | 588 | 609 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Mana | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 |
Maximální počet kostlivců | 12 | 12 | 13 | 13 | 13 | 14 | 14 | 14 | 15 | 15 |
Základní DMG kostlivců | 51-52 | 55-56 | 59-60 | 63-64 | 67-68 | 71-72 | 75-76 | 79-80 | 83-84 | 87-88 |
+DMG (%) | 196 | 203 | 210 | 217 | 224 | 231 | 238 | 245 | 252 | 259 |
Bonus k životům (%) | 1400 | 1450 | 1500 | 1550 | 1600 | 1650 | 1700 | 1750 | 1800 | 1850 |
Životy (Normal) | 315 | 325 | 336 | 346 | 357 | 367 | 378 | 388 | 399 | 409 |
Životy (Nightmare) | 450 | 465 | 480 | 495 | 510 | 525 | 540 | 555 | 570 | 585 |
Životy (Hell) | 630 | 651 | 672 | 693 | 714 | 735 | 756 | 777 | 798 | 819 |
Schopnost je možné využít pouze na mrtvolu běžného monstra, šampióna, unikátního bosse či jeho přisluhovače.
Pokud je vyvolán kostlivec a Nekromancer již dříve dosáhl jejich maximálního počtu, je jeden ze stávajících kostlivců odčarován a nahrazen tímto novým.
K určení úrovně kostlivce, attack ratingu, obrany a šance na zásah slouží úroveň, jakou měla postava v momentě vyčarování. Tyto položky kostlivci zůstanou až do jeho zničení, odčarování nebo náhrady novým.
Maximální počet kostlivců je určen aktuální úrovní skillu. Při snížení úrovně je příslušný počet kostlivců odčarován.
Některé statistiky kostlivce ovlivňuje obtížnost hry. Jde o hladinu životů, o obranu a attack rating.
Synergie ze Skeleton Mastery a Summon Resist se uplatní i na jejich úrovni vyšší než 20. V tomto případě se počítají i bonusy k dovednostem z předmětů, z pokřiku Battle Command nebo z aktivace svatyně zvyšující úroveň dovedností o 2.
Hladina životů kostlivců se ve skutečnosti počítá od Základních životů kostlivců (viz výše nad tabulkou). Poté se k základním životům připočte bonus k životům kostlivců ze Skeleton Mastery. Až teprve poté je život navýšen o procenta bonusu životů. Popis dovednosti ve hře uvádí nesprávný údaj, v němž je procentní bonus k životům kostlivce uplatněn jen k Základním životům a bonus ze Skeleton Mastery je přičten až poté. Popis dovednosti uvádí správný údaj jen pro první tři úrovně. V tabulce výše jsou uvedeny údaje odpovídající popisu dovednosti ve hře pro jednotlivé obtížnosti. Údaje v tabulce označené červeně jsou správné jen v případě, že postava nevyužívá Skeleton Mastery.
Kostlivec se štítem má 3% šanci na blokování. Kostlivec bez štítu žádné blokování nemá. Nepřátelské výstřely se přesto zaseknou do paže, ve které kostlivec drží štít.
V prvních verzích Diabla II bylo možné vyvolat kostlivce v počtu rovném úrovni, na jaké měl Nekromancer tuto dovednost naučenou. Kostlivci však byli tehdy výrazně slabší.
Rychlost útočení
Kostlivci mají pevně zakódovaný Delay mezi jednotlivými útoky na 15 snímků, přičemž trvání jednoho úderu trvá 18 snímků. Dohromady i s delayem zaútočí jednou za 33 snímků, tedy za 1,32 sekundy.
Rychlost útoku může být zvyšována aurou Fanaticism. Následující tabulka uvádí breakpointy:
EIAS | Snímky na 1 útok |
---|---|
0 | 18 |
2 | 17 |
8 | 16 |
15 | 15 |
23 | 14 |
31 | 13 |
Výpočty
- Mana = 5 + slvl
- Počet kostlivců: 2 + [slvl / 3], zaokrouhleno nahoru (do třetí úrovně je počet roven slvl)
- Bonus k životům (%): 50*slvl – 150 % (do třetí úrovně je rovno 0 %)
- Život (Normal) = (21 + 8*SMlvl) * (1 + Bonus k životům (%)
- Život (Night.) = (30 + 8*SMlvl) * (1 + Bonus k životům (%)
- Život (Hell) = (42 + 8*SMlvl) * (1 + Bonus k životům (%)
- +DMG (%) = 7*slvl – 21 % (do třetí úrovně je rovno 0 %)
- Základní škody:
Úrovně | 1—8 | 9—16 | 17—22 | 23—27 | 28—99 |
---|---|---|---|---|---|
Minimální DMG | 1 + 2*SMlvl | slvl – 7 + 2*SMlvl | 2*slvl – 23 + 2*SMlvl | 3*slvl – 45 + 2*SMlvl | 4*slvl – 73 + 2*SMlvl |
Maximální DMG | 2 + 2*SMlvl | slvl – 6 + 2*SMlvl | 2*slvl – 22 + 2*SMlvl | 3*slvl – 44 + 2*SMlvl | 4*slvl – 72 + 2*SMlvl |
- Celkové škody = Základní škody * (1+DMG (%))
- Obrana (Normal) = 5 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
- Obrana (Nightmare) = 5 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
- Obrana (Hell) = 6 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
- Attack Rating (Normal) = 5 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
- Attack Rating (Nightmare) = 4 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
- Attack Rating (Hell) = 6 + 15*(slvl + SMlvl) + údaj z Monlvl.txt
(slvl = úroveň skillu, SMlvl = úroveň Skeleton Mastery)
Výskyt dovednosti
Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:
- Všechny předměty typu Wand a Shrunken Heads (ilvl<25): +1–3 to Raise Skeleton (Necromancer Only) (varies)
- Arm of King Leoric Tomb Wand: +3 to Raise Skeleton (Necromancer Only)
Již v začátcích svého učení se Nekromanceři učí ovládnout kosterní pozůstatky zemřelých bytostí. Vyvoláváním za použití této dovednosti způsobí zmrtvýchvstání shluku oživených kostí z čerstvé mrtvoly a zapůsobí jako výjev ze špatného snu. Tito kostlivci jsou uvedeni v život zčásti z vůle Nekromancera a zčásti díky vyvolání duchů pradávných válečníků. Nekromanceři si často udržují malou skupinu oživlých kostlivců, aby vykonávali jejich příkazy.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Necromancer – Skilly – Summoning Spells