Tato vlastnost znamená v překladu zvýšení rychlosti útoku (zkr. IAS). Je velice důležitá, neboť s rychlejšími útoky napácháte se stejnou zbraní za daný čas mnohem více škod a mnohem více monster tím zabijete. Je vyjádřena v procentech, ale podobně, jako je tomu i u jiných vlastností, se rychlost útoku nemění plynule, ale skokem. Procentu, u kterého k tomu skoku dojde, říkáme breakpointy. Pro každou zbraň jsou breakpointy různé a mnohdy jsou různé, když je využívá konkrétní postava nebo využívá konkrétní dovednost.
Často se rychlost útoku převádí na počet snímků (Frames) na 1 zásah a ty se dále převedou na počet zásahů za sekundu, která tvoří dohromady 25 snímků.
Výskyt
- Na vlastnost Increased Attack Speed můžete narazit ve všech magických, vzácných, setových nebo unikátních zbraních.
- Může se též vyskytnout jako bonus za kompletní sadu nebo jako součást runového slova.
- Dále se vyskytuje na rukavicích.
- Když má zbraň volné sockety ve zbrani, dá se použít runa Shael.
- Zvýšit IAS můžete i osocketováním helmy, brnění a štítu šperkem Jewel of Fervor
Výpočet EIAS
Samotný výpočet rychlosti útoku není tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Rozhodně nemusí vždy platit, že vám 100% IAS zvedne rychlost útoku na přesně dvojnásobek. V případě normálního útoku tomu tak sice je, ale když se do rovnic vloží skilly, do hry vstupují i další parametry jako Rychlost zbraně: Weapon Speed (WSM) a hlavně efektivní zvýšení rychlosti útoku (zkr. EIAS – Effective Increased Attack Speed), v které jsou zahrnuty další modifikátory rychlosti útoku jako Holy Freeze nebo Slows Target By. Většina skillů ovlivňující rychlost útoku pracuje právě s EIAS.
EIAS totiž udává změnu rychlosti animace útoku. Vyšší hodnoty znamenají rychlejší animování. Vztah mezi ním a IAS lze vyjádřit vztahem:
- EIAS = 120 * IAS / (120 + IAS), zaokrouhleno dolů.
- IAS = 120 * EIAS / (120 – EIAS), zaokrouhleno nahoru
Díky vlastnostem zbraní a některých skillů stačí na konkrétní cílovou rychlost animace EIAS jen nutná EIAS. Tu spočítáme takto:
- EIAS nutná = EIAS cílová – EIAS ze skillů – chlad – Slows Target + WSM
EIAS ze skillů je součet rychlostí zobrazených jako hodnota zrychlení útoku u dovedností jako Fanatismus nebo Burst of speed (to, co je uvedeno v popisu těchto skillů není IAS, ale právě EIAS). EIAS ze skillů nabývá záporné hodnoty, když je útok zpomalen např. kletbou Decrepify.
Rychlost zbraně (WSM) je při použití jediné zbraně rovna hodnotě na ní uvedené. Pokud jsou nasazeny dvě zbraně (barbar nebo assassinka) a jako hlavní je ta na levé straně, je celková WSM = aritmetickému průměru WSM obou zbraní. Když je hlavní zbraň na pravé straně, je celková WSM = WSM-pravá – WSM-levá + (WSM-levá + WSM-pravá) / 2 (pozn. Hlavní zbraň je ta, kterou jste nasadili jako poslední.)
Výsledná nutná EIAS je rychlost animace, co je ještě potřeba, aby se postava dostala na požadovanou rychlost útoku a HLAVNĚ nám řekně, kolik IAS na předmětech ještě potřebujeme.
- když je EIAS nutná ≤ 0, žádnou další IAS již nepotřebujeme.
- když je EIAS nutná > 0, vyhledejte si tu hodnotu v tabulce níže a vedle ní je uvedená odpovídající IAS, co je potřeba na dosažení EIAS cílové:
EIAS | IAS |
---|---|
1 | 2 |
2 | 3 |
3 | 4 |
4 | 5 |
5 | 6 |
6 | 7 |
7 | 8 |
8 | 9 |
9 | 10 |
10 | 11 |
11 | 13 |
12 | 14 |
13 | 15 |
14 | 16 |
15 | 18 |
16 | 19 |
17 | 20 |
18 | 22 |
19 | 23 |
20 | 24 |
21 | 26 |
22 | 27 |
23 | 29 |
24 | 30 |
25 | 32 |
EIAS | IAS |
---|---|
26 | 34 |
27 | 35 |
28 | 37 |
29 | 39 |
30 | 40 |
31 | 42 |
32 | 44 |
33 | 46 |
34 | 48 |
35 | 50 |
36 | 52 |
37 | 54 |
38 | 56 |
39 | 58 |
40 | 60 |
41 | 63 |
42 | 65 |
43 | 68 |
44 | 70 |
45 | 72 |
46 | 75 |
47 | 78 |
48 | 80 |
49 | 83 |
50 | 86 |
EIAS | IAS |
---|---|
51 | 89 |
52 | 92 |
53 | 95 |
54 | 99 |
55 | 102 |
56 | 105 |
57 | 109 |
58 | 113 |
59 | 117 |
60 | 120 |
61 | 125 |
62 | 129 |
63 | 133 |
64 | 138 |
65 | 142 |
66 | 147 |
67 | 152 |
68 | 157 |
69 | 163 |
70 | 168 |
71 | 174 |
72 | 180 |
73 | 187 |
74 | 194 |
75 | 200 |
EIAS | IAS |
---|---|
76 | 208 |
77 | 215 |
78 | 223 |
79 | 232 |
80 | 240 |
81 | 250 |
82 | 259 |
83 | 270 |
84 | 280 |
85 | 292 |
86 | 304 |
87 | 317 |
88 | 330 |
89 | 345 |
90 | 360 |
91 | 377 |
92 | 395 |
93 | 414 |
94 | 434 |
95 | 456 |
96 | 480 |
97 | 507 |
98 | 535 |
99 | 566 |
100 | 600 |
EIAS | IAS |
---|---|
101 | 638 |
102 | 680 |
103 | 728 |
104 | 780 |
105 | 840 |
106 | 909 |
107 | 988 |
108 | 1080 |
109 | 1190 |
110 | 1320 |
111 | 1480 |
112 | 1680 |
113 | 1938 |
114 | 2280 |
115 | 2760 |
116 | 3480 |
117 | 4480 |
118 | 7080 |
119 | 14280 |
120 | ∞ |
x | |
x | |
x | |
x | |
x |
Toto byl teoretický základ, který je potřeba vědět u kalkulace rychlosti útoku. Aplikace v praxi se liší u každé postavy i u každého skillu a u každé zbraně. O tom se více dovíte u konkrétních skillů.
Z této tabulky například vyčtete IAS u příslušné EIAS, co vám chybí, abyste měl rychlost Zealu na maximu, nebo kolik budete potřebovat na věcech IAS, abyste dokázal i přes zmražení a jiné zpomalení nepřáteli útočit rychle.
Jednoduchý příklad: Pokud budete pod nepřátelským vlivem aury Holy Freeze na 12. levlu, její účinek vám sebere 50 EIAS. Budete tedy potřebovat EIAS dorovnat 50, aby se vyrovnala rychlost animace na normál. A to dle výše uvedené tabulky docílíte nasazením předmětů s celkem 86% k IAS. S tolika IAS budete pod vlivem aury útočit normálním útokem stejně rychle, jako mimo vliv aury s nulovým IAS.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Vlastnosti předmětů.