Co to je mod? Je to zkratka pro modifikaci či moderátora. Tahle sekce se zabývá tím prvním případem. Mod neboli modifikace je prostě nějaká změna, Diablo 2 je pro modding velmi přístupná hra, tedy alespoň od verze 1.10, pro kterou je celý tento návod, protože před 1.10 byla nutná vždy úprava *.dll souborů, kdežto v 1.10 si jen vytaháte *.txt soubory z *.mpq balíků (mpqwiev) a v tabulkovém editoru si hrajete. Programy pro modování naleznete zde.
Tvoření modů se nazývá moding nebo modmaking – modování. Všechny programy potřebné k modingu najdete ke stažení v sekci Download – Ostatní.
Modding – popis
A nyní již něco k samotnému tvoření/modování. Měli byste si zvyknout na to, že některé triviality se musí řešit přes několik souborů a hromadou změn, a na některé docela složité úpravy (jako nepříklad možnost dropu unique vícekrát za hru) stačí změnit 1 na 0. Taky si zvykněte že 95% názvů jsou jiné než ve hře, platí to pro názvy atributů, předmětů, monster atd.
Pokud modujete, musíte vědět co chcete dělat, nemůžete taky jen tak vlézt do tabulky a měnit čísílka. Dávejte pozor na názvy sloupců a snažte se jim porozumět, mě například velmi dlouho trvalo než mi došlo že „exp“ není experience ale expansion (tzn. datadisk). Nikdy neměňte ID a názvy, pokud chcete něco přejmenovat tak jedině pomocí string keys. Je dobré se učit metodou pokus/omyl a porovnáváním, ale musíte alespoň tušit co děláte.
Hra je velmi odolná, takže pokud něco děláte špatně, tak se vám většinou stane že vaše změna jednoduše nefunguje, jedna z mála věcí, co hru schazuje jsou chyby v grafice (např. špatně nakonfigurované animační soubory).
U všech základních změn si vystačíte se souborem patch_D2.mpq. Čtěte si články (viz. níže) postupně, protože v náročnějších článcích počítám s tím že již umíte to, co jsem psal v předchozích a hlavně to, že umíte svoji změnu aplikovat do hry.
Zprovoznění modu
Mody jsou většinou jen jedno-souborové. Tím jedním souborem je patch_d2.mpq. Zálohujte si tento soubor z adresáře Diabla, než začnete instalovat patch. Poté soubor patch_d2.mpq přesuňte do adresáře Diabla 2 LoD. Přepište starý, stejně pojmenovaný soubor. Ten starý jste si zálohovali pro případ, kdybyste chtěli mod odinstalovat. V takovém případě přepíšete starým, zálohovaným souborem ten soubor s modem.
Ale jak rozchodit svůj mod bez nevratného poškození hry? Jednoduše, vytvořte v adresáři diabla adresář data v něm global a tak dále stejně jako to vidíte v mpqwiev, více v tutorialu. Potom editujte zástupce hry a do cíle cesty napište na konec -direct -txt.
Nyní se už vrhneme přímo na konkrétní moddování – pokračujte dále: Tutorial aneb Váš první mod.
Přehled modding článků
- Zvýšení počtu svitků/klíčů/šípů v balíku
- Tvorba a editace String Keys
- Nové recepty v Horadric Cube
- Nové předměty
- Nové monstrum a skladba monster
- Morfování postavy
- Úprava dropu
Zvýšení počtu svitků/klíčů/šípů v balíku
- Obtížnost: nejlehčí
- Potřebné soubory: misc.txt (patch_D2.mpq)
Otevřete misc.txt, jděte na řádek 12 (town portal book), scrollněte na sloupek maxstack a změňte na téměř libovolné číslo, můžete takto upravit arrows, bolts, skeleton key (normální klíče).
Morfování postavy v monstra
- Obtížnost: lehká
- Potřebné soubory: monstats.txt, states.txt, uniqueitems.txt, cubemain.txt (patch_D2.mpq)
- Potřebné znalosti: práce se stringy, tvoření nových unique items, vyrábění věcí pomocí Horadric cube
Znáte set Trang-Oul’s Avatar? Pokud ho celý složíte, změníte se na vampíra (ve hře blood lord). Podobně se můžete změnit na jakékoli monstrum, npc nebo třeba zvířátko pomocí velice jednoduché úpravy. Je však třeba vědět, že ne všechny proměny jsou funkční, npc nemají animace pro útoky atd, takže jsou pro hru nepoužitelné.
Otevřete states.txt a zkopírujte řádek monsterset (179.) na konec. Přejmenujte ho podle sebe (např. morph1), dejte další ID v pořadí a nyní scrollněte až na sloupec gfxclass.
Tam doplňte ID monstra, v které se chcete proměnit. To zjistíte v monstats.txt ve slopci hcIdx. Pro začátek zkuste 5. Budeme zombie.
Nyní si vytvořte nový unique item (jde to aplikovat i jako automagic nebo preffix, ale podle mě je unique item nejjednodušší), zadejte atribut: prop#: state, par#: název vašeho statu (např. morph1) nebo ID, min a max 1.
Nyní jděte do hry a oblečte si příslušnou věc. Morph funguje i na charmech.
Tabulky
Tabulka atributů
Pro větší rozsáhlost tabulky atributů byla tato tabulka oddělena do zvláštní sekce – zde.
Tabulka základních barev
žlutá | zlatá | červená | fialová | modrá | zelená | šedá | bílá | černá | oranžová |
yel | gld | red | pur | blu | grn | gry | whit | blac | oran |
Barva se skládá buď ze 3 písmen (např. yel), pak musíte doplnit ještě četnost l – lehká, c – světlá, d – tmavá. Dohromady tedy 4 písmena (např. cblu), některé barvy mají již 4 písmena, tzn., že nemají odstíny.
Tabulka skilltabu
Skilltab | #skilltabu |
---|---|
amazon-bow&crossbow skills | 0 |
amazon-passive&magic skills | 1 |
amazon-javelin&spear skills | 2 |
sorceress-fire skills | 3 |
sorceress-lightning skills | 4 |
sorceress-cold skills | 5 |
necromancer-curses | 6 |
necromancer-poison & bone skills | 7 |
necromancer-summoning skills | 8 |
paladin-combat skills | 9 |
paladin-offensive auras | 10 |
paladin-defensive auras | 11 |
barbarian-combat skills | 12 |
barbarian-masteries | 13 |
barbarian-warcries | 14 |
druid-summoning skills | 15 |
druid-shape-shifting skills | 16 |
druid-elemental skills | 17 |
assasin-traps | 18 |
assasin-shadow disciplines | 19 |
assasin-martial arts | 20 |