Poslední akt se odehrává v prostředí naprosto odlišném od toho, které převládalo v předešlém 4. aktu. Zatímco tam jsme postupně sestupovali do rozžhaveného jádra pekla, tady se dostáváme pro změnu do zasněžených hor.
Z promrzlých rozsáhlých náhorních plošin, se přes tundru dostaneme do ledových jeskyň a nakonec pak do samotných útrob hory Arreat, kde se vlastně bude odehrávat to nejdůležitější. Zpočátku tedy převažují exteriéry a později se dostaneme do interiérů. Můžeme tedy říci, že co se postupného vývoje prostředí týče, velmi se podobá tomu z 1. aktu.
Úvodní video k 5. aktu.
Stejně jako většina aktů, i tento obsahuje celkem 6 questů. Nyní tedy následuje jejich popis.
Siege on Harrogath (Harrogath v obležení)

- Zadává: Larzuk
- Odměna: socket do zvoleného předmětu, sleva u obchodníků
Vyjděte z města do první lokace Bloody Foothills. Probijte se hordami nepřátel až na konec této lokace. Tam sídlí boss Shenk The Overseer, kterého musíte odstranit. Zabijte ho a vraťte se do města.
Ve městě si zajděte k Larzukovi pro odměnu. Můžete si vybrat jakýkoli předmět, který ještě nemá socket a dát ho Larzukovi. Ten vám do zvoleného předmětu přidá jeden nebo více socketů (do normálních předmětů s dostatečně vysokým levelem přidá maximální možný počet socketů, do magických 1 nebo 2 sockety a do vzácných, setových, unikátních a craftových přidá jeden socket).
Rescue on Mount Arreat (Záchrana na hoře Arreat)

- Zadává: Qual-Kehk
- Odměna: Runy Tal, Ort a Ral + možnost najmutí žoldáka (Barbarian)
Pokračujte z oblasti Bloody Foothills do Frigid Highlands (waypoint). V této lokaci se nachází celkem tři dřevem oplocená vězení (na mapě zobrazeny bíle), ve kterých jsou uvězněni barbaři. Musíte je vysvobodit.
Po jejich vysvobození si zajděte ke Qual-Kehkovi pro odměnu. Jsou to runy Tal, Ort, Ral. Kromě toho je možné si u Qual-Kehka najmout žoldáka – barbara.
Prison of Ice (Ledová věznice)

- Zadává: Malah
- Odměna: Scroll of Resistance (All Resistances +10%) , magický (rare) class-specific předmět a portál do Nihlathak’s Temple
Z Frigid Highlands (waypoint) pokračujte přes Arreat Plateau (waypoint) do jeskyně Crystalline Passage (waypoint). Tam hledejte vchod do Frozen River, kde sídlí boss Frozenstein. Zabijte ho a promluvte si s Anyou, která je uvězněna opodál. Poté se vraťte do města a promluvte si s Malah, která vám dá Malah’s Potion. S pomocí Malah’s Potion osvoboďte Anyu.
Vraťte se do města a zajděte za Malah. Za odměnu vám dá odměnu Scroll of Resistance. Jakmile jej použijete (klikněte na něj pravým tlačítkem myši), přičte se vám ke všem odolnostem +10% (All Resistances +10%). Tento bonus vám již zůstane natrvalo. Poté navštivte Anyu (nachází se v jižní části města), která vám za odměnu dá magický (rare) class-specific předmět, tedy takový předmět, který je určen speciálně pro typ vaší herní postavy.
Nedaleko Anyji se navíc ještě vytvoří portál do Nihlathak’s Temple, kde začíná další quest.
Betrayal of Harrogath (Zrada Harrogathu)

- Zadává: Anya
- Odměna: možnost přidání jména herní postavy k libovolnému předmětu
Vstupte do portálu, který se objevil nedaleko Anyji. Objevíte se v lokace Nihlathak’s Temple. Rychle vběhněte do chrámu, kde zabijte bosse jménem Pindleskin. Nezdržujte se v této malé lokaci příliš dlouho, jelikož všechna monstra i po zabití opět obživnou a mohou vám způsobit potíže.
Jakmile zabijete bosse, postupujte dále do Halls of Anguish. Zde hledejte vchod do Halls of Pain, kde se nachází waypoint, ale pokud nechcete přijít o portál do Nihlathak’s Temple, nesmíte tento waypoint aktivovat. Je jen na vás, zda se v budoucnu chystáte chodit do Nihlathak’s Temple.
Z Halls of Pain tedy pokračujte do Halls of Vaught, kde sídlí Nihlathak. Jakmile se dostanete do jeho blízkosti, automaticky se aktivuje Quest Log. Od tohoto okamžiku si dávejte pozor na případné výbuchy mrtvých těl (pokud na zemi nějaká mrtvá těla jsou), tedy tzv. Corpse Explosion. Jde o Nihlathakovo kouzlo, které vás může téměř okamžitě zabít. Výhodou je použití kouzel a útoků s chladivým poškozením (Cold Damage), jelikož po zabití zmrzlého monstra nezůstane na zemi mrtvé tělo, ale rovnou se roztříští a Nihlathakovi tak znemožníte využití Corpse Explosion.
Samotný Nihlathak však nemá příliš mnoho životů, takže jediné, co vám může ještě zkomplikovat souboj je jeho útok s chladivým poškozením (Cold Damage). Jakmile ho zabijete, vraťte se do města za Anyou. Za odměnu vám k zvolenému předmětu přidá jméno vaší herní postavy. Viz. příklad v následující tabulce:
Jméno vaší postavy | Název předmětu před | Název předmětu po |
---|---|---|
Jarda | Blacktongue | Jarda’s Blacktongue |
Rite of Passage (Vstupní rituál)

- Zadává: Qual-Kehk
- Odměna: Experience (zkušenosti) a vstup do Worldstone Keep
Hned na úvod je potřeba říci, že pro splnění tohoto questu musí být vaše herní postava na levelu vyšším než 20 na obtížnosti Normal, vyšší než 40 na obtížnosti Nightmare a vyšší než 60 na obtížnosti Hell. Vše nejlépe vystihuje následující tabulka, kde jsou navíc zahrnuty i konkrétní odměny v podobě zkušeností (experience)…
Obtížnost | Potřebná úroveň (level) | Odměna (experience) |
---|---|---|
Normal | 20 | 1,4 mil. zkušeností |
Nightmare | 40 | 20 mil. zkušeností |
Hell | 60 | 40 mil. zkušeností |
Z jeskyně Crystalline Passage (waypoint) se vydejte přes Glacial Trail (waypoint) a Frozen Tundra (waypoint) do jeskyně Ancient’s Way (waypoint). V této jeskyni hledejte vstup na Arreat Summit, vrchol hory Arreat. Jakmile na Arreat Summit vstoupíte, jedinou možností úniku se stane portál (Town Portal). Není tedy možné se vrátit do Ancient’s Way, ani postoupit do lokace Wolrdstone Keep, jelikož oba východy jsou uzamčené.
Uprostřed Arreat Summitu se nachází oltář Altar of Heavens obklopen třemi sochami mocných barbarů:
- Talic, the Defender
- Korlic, the Protector
- Madawc, the Guardian
Jakmile oltář aktivujete, všichni tři barbaři obživnou a budete je muset všechny najednou zabít. Navíc během souboje nesmíte lokaci přes Town Portal opustit. Stačí, abyste ho jen vytvořili a barbaři opět zmizí a budete je muset opět pomocí oltáře aktivovat.
Na Normal obtížnosti je souboj s barbary poměrně jednoduchý, na vyšších obtížnostech už je o poznání těžší. Vyvrcholením je pak souboj s těmito barbary na obtížnosti Hell, kdy už jsou extrémně silní. Nejtěžší to mají hráči, kteří hrají sami, tedy Single Player. Těm se doporučuje velmi důkladná příprava.
Když budete barbary zabíjet, budou se postupně vracet zpět do soch, tentokrát ale ve zlaté podobě. Po smrti posledního barbara získáte velké množství zkušeností (viz. tabulka výše).
Vstup do Worldstone Keep je nyní volný.
Eve of Destruction (Předvečer Zkázy)

- Zadává: Qual-Kehk
- Odměna: předměty od Baala, dokončení obtížnosti a přízvisko
Z Worldstone Keep Level 1 pokračujte přes Worldstone Keep Level 2 (waypoint) a Worldstone Keep Level 3 do Throne of Destruction. Probijte se do severovýchodní části této lokace, kde sídlí Baal. Nemůžete na něj však útočit. Než dojde k závěrečnému souboji, Baal na vás bude posílat postupně pět skupinek monster, které budete muset porazit. Každá z nich bude typická pro jiný akt a ve všech případech půjde o skupinku minionů s jedním bossem.
První skupinku tvoří Falleni z prvního aktu s Fallen Shamanem Colenzo the Annihilator v čele. Neměl by být problém je zneškodnit.
Ve druhé skupině jsou Greater Mummies z druhého aktu v čele s Achmel the Cursed. Doprovod tvoří několik kostlivců. Jed a chladivé útoky mohou někdy způsobit potíže, takže je potřeba být v pozoru.
Třetí skupinka reprezentuje třetí akt a jsou to monstra typu High Council v čele s Bartuc the Bloody. Tady je potřeba si dávat pozor na blesky, respektive vlastnost Lightning Enchanted, která dokáže v některých případech způsobit nepříjemnosti.
Čtvrtý akt je zastoupen velmi rychlými (vlastnost Extra Fast) Balrogy v čele s Ventar the Unholy. V tomto případě se pozornost vyplatí dvojnásob, protože pokud se zapomenete rychle pohybovat, mohou vás Balrogové jednoduše a především rychle obklíčit a zablokovat vám tak únikovou cestu. Výhodou jsou v tomto případě samozřejmě chladivé útoky (Cold Damage) a odolnost vůči ohni, protože Balrogové jsou schopni zakouzlit Inferno.
No a poslední skupinka monster je tvořena unikátním typem monster, který se nikde jinde ve hře nevyskytuje. Jde o monstra typu Baal’s Minion, v jejichž čele je boss Lister the Tormentor. Monstra jsou to většinou nejsilnější ze všech pěti skupinek, a to především kvůli většímu množství životů, schopnosti omráčení a poměrně vysokému poškození (Damage). Nejlepší taktikou je postupné zabíjení jednotlivých (případně dvojic) minionů. Jakmile se jich totiž sejde více najednou a necháte se obklíčit, ukážou svoji pravou sílu a většinou to nedopadá dobře.
Po smrti poslední skupinky monster se Baal odebere do komnaty Worldstone Chamber. Následujte jej a připravte se na závěrečnou bitvu, která paradoxně bývá jednodušší, než například barbaři z předchozího questu.
Baal je schopen zakouzlit poměrně hodně kouzel, ale většina z nich je slabá a neměla by dělat problémy. Výjimku by mohl tvořit ledový hrot, který vás může zmrazit a odtlačit (Knockback). Druhou výjimkou je Baalův dvojník, kterého je schopný vykouzlit. Problém v tomto případě je, že vypadá úplně stejně jako ten pravý Baal a dokáže způsobit velké problémy. V případě, že Baal vykouzlí dvojníka je nejlepší opustit bitevní pole. Po návratu by měl dvojník zmizet a cesta k Baalovi by tak měla být opět volnější. Pro kouzlící charaktery jako je např. Sorceress je dobré se od Baala držet dál, jelikož je schopen vysát Manu až na dno a to během sekundy.
Budete-li na Baala neustále útočit, jeho životy půjdou dolů. Jakmile mu zasadíte poslední ránu, zhlédněte propracovanou animaci jeho smrti a počkejte, až k vám přiletí archanděl Tyrael. To už se země začne třást a Tyrael vám sdělí, že dojde ke zničení Worldstonu, který je údajně pokažený. Vstupte do portálu, podívejte se na závěrečnou animaci (viz níže) a přijměte nové přízvisko pro vaši postavu.
Závěrečné video 5. aktu a celé hry.
~ Konec ~
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — —