Tento článek vysvětluje, jakým způsobem se v Diablu vyjadřuje rychlost, jaké jsou limity a další záležitosti, které by měl člověk o rychlosti vědět. Hráč, žoldnéři i vyvolaná zvířata používají dvě základní rychlosti, jednu pro chůzi, druhou pro běh. Někteří nepřátelé (např. zombíci) to mají podobné. Následující informace tudíž platí i pro ně.
Základní fakta
Rychlost je v Diablu II vyjádřena v jednotce yard za sekundu (y/s). Takže je potřeba definovat yard (y). Na obrázku je zvětšenina nejmenší jednotky plochy v Diablu, tzv. sub-tile. Vyznačena je v tmavě šedém tlustém rámečku a díky izometrickému pohledu tvoří kosočtverec o rozměrech 32×16 pixulů. Další sub-tily, vyznačené červeně, navazují přesně na kraj. Yard je vzdálenost mezi protějšími vrcholy kosočtverce, takže má yard na obrazovce ve vertikálním směru délku 16 pixelů a v horizontálním 32 pixelů. Délka hrany kosočtverce je zaokrouhlena přibližně na 0,66 yardu.

Tudíž při rozlišení 800×600 má hrací plocha rozměry 800×552 pixelů, respektive 25×34,5 y.
Pokud hráč preferuje nižší rozlišení 640×480 pixelů, je hrací plocha veliká 640×432 pixelů, respektive 20×27 y.
Kalkulace rychlosti
Každý hráč má definovanou základní rychlost chůze 6 y/s a základní rychlost běhu 9 y/s. To znamená, že při rozlišení 800×600 projde celou obrazovku zleva doprava za 4,2 sekundy a odshora dolů za 5,75 sekundy. Při běhu trvá přeběhnutí obrazovky zleva doprava za 2,8 sekundy a odshora dolů za 3,8 sekundy.
Rychlost běhu a chůze postavy lze samozřejmě zvýšit i snížit. K tomu slouží následující dva jednoduché vzorečky:
- Výsledná rychlost běhu (y/s) = 9 + ((6 * Speed) / 100)
- Výsledná rychlost chůze (y/s) = 6 * (100 + Speed) / 100
Součet všech modifikátorů rychlosti, ať už je jejich hodnota kladná, nebo záporná, dá číslo Speed. Oba vzorečky mají trochu jinou podobu, takže se některé změny rychlosti projeví u chůze i běhu jinak. Výsledná rychlost má však v obou případech svůj dolní strop omezený na 1,5 y/s, takže není možné hráčovu postavu úplně znehybnit. Pokud je hráčova rychlost snížena na 1,5 y/s, chodí se pouze čtvrtinovou rychlostí oproti normálu a běhá pouze šestinovou oproti normálu. Maximum omezeno teoreticky není, avšak v praxi ho není možné dosáhnout nikdy.
Vzorec na výpočet běhu lze zjednodušit na 3 + 6 * (100 + Speed) / 100, když je výsledná rychlost větší než 1,5 y/s.
Vliv modifikátorů na rychlost
Každý nárůst jednotky k veličině Speed způsobí nárůst rychlosti o 0,06 y/s. Následující tabulka stručně shrnuje, jak se veličina Speed s účinkem modifikátorů rychlosti mění:
Vlastnost | Přírůstek/úbytek ke Speed | Limit |
---|---|---|
Penalizace za brnění | 0 nebo –5 nebo –10 dle typu brnění | –10 |
Penalizace za štít | 0 nebo –5 nebo –10 dle typu štítu | –10 |
Holy Freeze | –25 + [-0,35 * [(110 * slvl) / (slvl + 6)]] | –50 |
Zmražení | –50 | –50 |
Decrepify | –50 | –50 |
Slows Target | –10 až –50 dle údaje na předmětu | –50 |
Faster Run/Walk (FR/W) | [(150 * FR/W) / (150 + FR/W)] | +149 |
Vigor | 7 + [0,43 * [(110 * slvl) / (slvl + 6)]] | +50 |
Increased Speed | 7 + [0,43 * [(110 * slvl) / (slvl + 6)]] | +50 |
Burst of Speed | 15 + [0,55 * [ (110 * slvl) / (slvl + 6)]] | +70 |
Feral Rage | 10 + [0,6 * [(110 * ([slvl/2] + 3)) / (([slvl/2] + 3) + 6)]] | +70 |
Frenzy | 20 + [1,80 * [(110*slvl) / (slvl+6)] | +200 |
Další fakta
Kvůli způsobu výpočtu rychlosti běhu/chůze je zvýšení rychlosti o 100 % skutečně navvýšeno pouze u chůze. U běhu se násobí pouze složka chůze a navýšení během není výše jmenovanými modifikátory dotčeno.
Při zvýšení rychlosti o 100 % je tedy chůze zrychlena z 6 y/s na 12 y/s, zatímco při běhu je navýšení z 9 y/s na 15 y/s a ne na 18, jak by se dalo očekávat. U velmi vysokých rychlostí se rozdíl mezi rychlostí chůze a běhu dost stírá.
Při snížení rychlosti na minimálních 1,5 y/s musí hráče zasáhnout zpomalení aspoň 75 % při chůzi a 125 % při běhu.
U skillu Charge není rychlost běhu ovlivněna položkou Faster Run/Walk (FR/W). Jiné modifikátory rychlost zteče ovlivní, avšak kvůli odlišnému způsobu výpočtu rychlosti při užití tohoto skillu není jejich vliv natolik markantní.
Zdroj: Lurkerlounge.com a Theamazonbasin.com
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní mechanismy.