Pamatujete Horadrickou kostku, nejikoničtější předmět Diablo série? Tento úkolový, a pro příběh důležitý předmět jste mohli poprvé spatřit v Diablo II. Poskytoval hráčům řádku užitečných funkcí, od kombinování kamenů po vylepšování předmětů. Ale kde má Horadrická kostka kořeny? Odkud pochází? Co se týče historie kostky, byli Horadrim vágní a tajnůstkářští. Dnes nakoukneme pod roušku tajemství zahalující novinku Diablo III – Kanai’s Cube.
Ztracená a zapomenutá
Kanai’s Cube, předchůdce velmi známé Horadrické kostky, je mocný artefakt obsahující nezměrné transmutační schopnosti. Původně byl znám jako "Kostka". Horadrim ji vytvořili jako nástroj, který jim měl pomoci v lovu "Tří". Bohužel, během vytváření byla Kostka zkažena použitím temných metod a katastrofální výsledky vedly k jednoznačnému výsledku. Kostka je pro kohokoliv příliš nebezpečná. Místo toho byla stvořena kostka slabší – Horadrická kostka. Kanai's Cube byla svěřena do opatrovnictví tajnému spolku barbarů na hoře Arreat. Ti ji ukryli, před zbytkem světa i před vlastními lidmi.
Léta plynula, a organizace stále chránila kostku před všetečnýma očima těch, kteří by chtěli kostku využít k šíření zla. Poslední z těchto ochránců, velký Chief Elder Kanai, zemřel při nájezdu pána zla Baala na Sescheron (děj datadisku Diablo II: Lord of Destruction). Barbaři vyznávali tradici, kdy padlí válečníci byli pohřbíváni na svazích hory Arreat. Zničení Worldstone a hory, kde byl ukrytý, zabránilo Kanaiově duši v klidu spočinout. To jej odsoudilo k věčnému bdění nad domovem barbarů a ke stálému dohledu na poklad z největších. Čeká na někoho, komu by tento úkol mohl svěřit.
Jedna zákeřná bytost opět nalezla cestu do světa živých a ráda by svýma éterickýma rukama držela artefakt, který kdysi jeho řád pošetile zavrhl. Tato postava zná jen jednoho hrdinu, který by mohl zapůsobit na mocného Kanai.
Nevýslovná moc
Co tedy pro tebe může Kanai’s Cube udělat, Nephalem? Zkráceně, vše na co si vzpomeneš. Tato nová věc kompletně změní tvůj pohled na získané předměty. Pokládej jí za nástroj, díky kterému můžeš upravovat předměty. Nejenže ti dá do rukou nový nástroj, jak měnit sílu postavy, ale slouží jako přehledná sbírka předmětů.
Ze všeho nejvíc budeš používat extrakci legendárních sil z předmětů a uloží je do sbírky. Zde uvidíš, co se ti povedlo nasbírat a co ještě chybí. Také umožní tvému hrdinovi využívat legendární sílu bez toho, aby měl na sobě daný předmět. Vyčistíš si tak bednu od odpadu, který sis schovával "pro strýčka Příhodu". Můžeš zvolit vždy jen jednu legendární sílu v každé z těchto tří kategorií:
- Zbraně – zbraně, štíty, mojo, toulce
- Brnění – rukavice, kalhoty, boty, kyrys, pásek, chrániče zápěstí, ramenní chrániče, helma
- Klenoty – prsten, amulet
Váš hrdina může využít legendární sílu, kterou může jejich druh za běžných okolností využít. Síly jsou extrahovány vždy s nejvyšší možnou hodnotou, což poněkud ztíží rozhodnutí mezi vzitím předmětu s dobrými staty (a špatnou legendární silou), nebo jej radši obětovat a maximalizovat legendární sílu jinde. Síly mohou být vyextrahovány z legendární zbraně jakéhokoliv levelu. A pokud vás jedna legendární síla přestane bavit, můžete ji vyměnit za jinou pouhou návštěvou Canai's Cube.
Řekněme, že se vám podařilo sehnat vytoužený předmět, který vám schází do buildu, ale má špatný roll. Kéž by tak měl ten chybějcí stat, který by znamenal nerozbití předmětu u Haedriga. Nebo jste udělali špatný enchant. Nebo předmět není ancient. S trochou úsilí a notnou dávkou štěstí můžete situaci změnit. Použitím Kanai’s Cube můžete změnit legendárku, staty můžou dosáhnout hodnot, které jste si přáli, aby měla, nebo zrušit veškeré enchanty. Z předmětu můžete udělat ancient verzi, ale dejte si pozor na jednu věc: Není zaručeno, že ancient verze zůstane ancient!
Mezi další příjemné vlastnosti patří zrušení minimálního levelu pro nošení předmětu, přeměna gemů z jednoho druhu na jiný, stejně tak materiálu na profese, nebo setových předmětů. Už přemýšlíte, co budete s kostkou dělat?
Vzdáváme hold
Kanai’s Cube není jen součástí příběhu, nebo nová funkcionalite. Už dlouho jsme věděli, že do hry chceme přidat jistý druh Horadric Cube. Události vedoucí ke Kanai’s Cube jsme nepředvídali.
Kevin Kanai Griffith byl milovaným členem Blizzardí rodiny a věrný fanoušek Diablo ságy. Do Blizzardu nastoupil v roce 2005 jako grafik World of Warcraft. Burning Crusade, Wrath of the Lich King a Mists of Pandaria nesou jeho rukopis. Stejně jako World of Warcraft trading card game. Poté se přidal do nově vzniklého Diablo týmu. Ve hře zanechal velkou stopu, spousta rozličných a náladových prostřední jsou jeho práce.
Tématické prázdninové náčrty od spuštění Reaper of Souls byly taktéž jeho doménou.
Můžete si jej pamatovat z živého přenostu slavnostního spuštění Diablo III (2011), kde byl v živém přenosu ze Diablo III oholen jeho Diableard. Mohli jste ho vidět na Artist’s Stage Demo během BlizzCon 2013, nebo během druhého výročního live streamu. Byl vždy aktivním členem komunity uvnitř i vně Blizzardu, ať už šlo o organizování týdenních kreslících skupin, nebo hraní her uvnitř týmu. Kevin byl úžasný mentor všem okolo. Byla radost s ním pracovat. Když byl v místnosti, každý najednou propadl vášni a byl zapálený pro svou práci.
Tragédie udeřila v únoru 2012. Kevinovi byla diagnostikována velmi vzácná forma rakoviny, Alveolar Soft Part Sarcoma (ASPS, alveolární sarkom měkkých tkání). Kevin se snažil zachovat si zdravého ducha během velmi náročné léčby a na Diablo III pracoval, co zdraví dovolovalo. Během této doby vytvořil např. změny počasí, noční/denní cyklus pro Adventure mode atd. Bojoval statečně, ale nemoci 17. října 2014 podlehl. Tým ztratil nejen kolegu, ale hlavně přítele. Jeho odkaz bude žít uvnitř mnoha her, které pomáhal tvořit, bude též v srdcích všech, kteří měli tu čest jej poznat.
Chybíš nám Kevine. Kostka je pro tebe!
Kanai’s Cube volá
Kanai’s Cube je obrovská novinka, která se objeví v patchi 2.3.0 a je připravena změnit Diablo III jak jej známe. Jsme nadšeni, že se s vámi můžeme podělit o nejnitěrnější pozadí tvorby tohoto mocného nástroje a jejímu věnování někomu, kdo je skutečný král mezi smrtelníky.
Arthorius215 nebyt AB tak to ekonomike v hre neprospeje vobec. Mali by sme to iste ako v AH akurat ze by sa na tom nabalovali jednotlivci za realne €. V parte styroch hracov je vzdy velka sanca na pekny drop a este sa mi nestalo ze by som sa s niekym nedohodol na vymene..vacsinou zadarmo .-)
Spíš mi přijde celkově na nic ten Account Bound system – jo beru : věci jako gemy, surky, klíče …. to všechno je logický …. proč by to mělo jít dávát jiným hráčům …. ale itemy? V diablu 2 šlo hlavně o to, že když jste měli item, kterej vám byl totálně na nic, nicméně někomu jinýmu se hodil, tak jste jej mohli vyměnit za něco, co se naopak hodí vám. To byla funkční ekonomika a mnohem lepší jak Auction House. V D3 nejste schopni nikomu dát item, kterej vám nepadl ve hře s dotyčnou osobou. Takže ve výsledku máte truhlu plnou úžasnejch věcí, který ovšem nemáte jak zužitkovat, protože buď už máte na sobě něco ještě lepšího, nebo hrajete build, kde ten item prostě nemá takovou funkčnost. Bravo. Tomu se říká skvělá ekonomika. Mít na accountu přes miliardu nepoužitelných goldů, tisíce žlutých surek ale ani jednu modrou … to jsou kvality D3. A plná truhla itemů k tomu je garance zábavy. Nebo aspoň v očích blizzardu, protože jinak si nedovedu představit, proč je ve hře tak dos*átej systém obchodování ….
Otázkou je Ardo300 jestli byti ti tvoji kamarádi chtěli ty věci dát ? Tento problém do jisté míry řeší právě kostka můžeš v ní přetáčet cokoli až to přetočiš na acient nepř. brnění. bude to jen o materiálu a nervech 😀
Ja bych bral, aby jsem si s kamarády mohl vyměnovat všechny věci, ale asi jen pod podmínkou, že by museli být kamarádi minimálně cca 60 dní. To proto, aby na tom někdo nezačal tak jednoduše rýžovat.
Někteří mí kamarádi totiž mají ancient věci, které mi ne a ne padnout a jim padly už třeba 3x a nepotřebují je.
VRSpicz keby itemy neboli acc bound tak by si z toho hraci urobili zivnost a zacali predavat itemy na nete za realne peniaze comu chcel Blizzard po zruseni AH zabranit. podla mna velmo dobre rozhodnutie. skor by som prijal kocku uz od vydania ROS..ale co uz na dobre si treba pockat:)
VRSpicz by pak nemelo smysl farmit kdyz bys mel vsechno na jedne postave a daval to na dalsi a kostka nebyla puvodne v planu:D
Tohle je hodně smutnej příběh.
Podle mě to mělo být ve hře už od samého začátku a legendárky by neměly být ACC bound.
kris: Nepujde. To neni bonus na konkretnim itemu.
bonusy ze setu asi nebude mozny pridat co?:)
Witek: To jenom abys vedel, ze i kdyz uz to mam precteny na bnetu, ze to ctu poradne i tady 😉
@BaronDevil666 – opraveno!
"Zde uvidíš, co se di povedlo" – "co se TI povedlo…" 😀
peknej clanek. Ale nasel jsem pri cteni chybku: "ničení Worldstone a hory, kde byl ukrytý, zapříčinilo Kanaiově duši v klidu spočinout." melo spravne asi bejt: zabranilo kanaiove dusi…
Díky za info. Blizz vždy dokázal do hry dát přesah ze životu fanoušků či zaměstnanců. Hail to the King baby!