Lightning Wizard

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413
Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 10.06.2014, 06:36 hod.

Tak jsem to včera dle popsaného plánu začal zkoušet a byl jsem opravdu nadšený a velmi mile mi to překvapilo.
A to i přesto, že zatím nemám ani upravené téměř žádné itemy, protože chybí zdroje (jak FS, tak goldy), takže to půjde postupně.

Zatím jsem jen hodil light SoJ a na něm mám jen 5% CDR (první co se povedlo po pár rerollech, bude samozřejmě časem 8%). Takže jsem aktuálně na 11s čekání na Archon, až se povede reroll, tak to klesne na 10s.
Amulet zatím nemám light dmg, dočasně jsem nechal zase první roll lepší než arcane dmg a to +cca 100dmg. Zase časem samozřejmě bude 20% light dmg (nebo aspoň 18-19 zatím).
To samé bracery, tam jsem zatím ani k rerollu nedostal. Asi zkusím reroll, protože nejspíš zůstanu u light buildu. A kdyby náhodou někdy v budoucnu jsem chtěl zase arcane, tak prostě udělám nové bracery.

Takže mi zatím chybí 40% light dmg, které to celé ještě hodně posunou jakmile se podaří reroll.

A už teď i tak hodnotím velmi pozitivně:
- 11s čekání na Archon už je paráda a jednoznačně půjdu už jedině cestou maximalizace CDR
- mimo Archon je light dmg o něco slabší než arcane (i když pořád zatím nemám těch 40% light dmg), ale není to tak hrozné, protože:
- krátký čas čekání na Archon a ten ještě půjde o 1s dolu po rerollu
- Black hole supermassive je super, ten větší dozsah je parádní a jak má větší dmg, tak je už i trochu znát dmg a není to jen čistý stahovák
- Paralysis je super, výrazně lepší než Temporal Flux, takže další body pro light variantu
- ušetřené body v paragonu které jsem musel věnovat AP regeneraci a zvýšení max AP je znát
- to samé ještě na shoulderech ušetřených 8% RCR, tam ale zatím mám jen leg. shouldery s armorem; tady jsem rozhodnutý dát Asheru a postavím to s 20% area dmg, pro který bude v tomhle buildu prostor a to pro skupinky hodně pomůže
- i přesto, že mi chybí 40% light dmg, tak jsem dokonce někde se zabíjením v Archonu rychlejší, což mi opravdu překvapilo. Jediné vysvětlení je, že daná konkrétní monstra (např. jsem byl mírně rychlejší u všech verzí Clan monster, u Skeleton kinga +- stejně rychlý) mají nižší light resisty než mají arcane; přitom ale opačně že bych byl někde o hodně pomalejší jsem si nevšimnul, je možné, že light resisty jsou obecně nižší a to dělá light variantu o to silnější
- tak jsem zvědav až bude těch 40% light dmg navíc
- Haunt of Vaxo funguje dobře, shadow cloni jsou občas i znatelný přínos (hází třeba občas i slow time)
- z light skillů asi budu hrát forked lightning, takže nakonec u pasivky zůstávám u Unwavering Will

Bez Vyr setu jsem už jednoznačně přesvědčený, že light varianta je lepší než arcane.

A už si ani nejsem jistý, jestli vůbec bude Vyr set pro tuhle variantu light buildu nějaký větší přínos, protože:
- dmg zvedne už jen o málo (z těch chybějících 22% část doháním jinde, zejména Thundergods a pak možnost mít perfektní staty u craft setů)
- tougness půjde výrazně dolu (oproti variantě až dostavím zase Asheru, kde zatím nemám ramena a kde nejspíš budu zkoušet i ještě lepší rukavice než už mám)
- Vyr armor má debilní roll vlastností (nízký roll ChC), takže se velmi obtížně bude řešit někdy rozumný roll; na Vyr armor mám štěstí, ten mám už druhý kousek a i tak roll debilní (reroll na 3 socket a k tomu zůstalo int + % life + 2% ChC, což by chtělo minimálně vitalitu míst % life); pro max CDR build je nutný nechat Captaina, takže z Vyr setu se armor použít musí

V tomhle srovnání varianta s Vyr setem jasně horší a teď je otázkou, jestli to zachrání teleport a slow time. Slow time podle mě určitě ne, s paralysis je to i tak už pohoda. Takže zůstává už jen teleport, který je slušný přínos.

Aspoň už mi vůbec nebude mrzet, že nemám Vyr set a ani už se nebudu zaměřovat na jeho dropnutí. U Kadaly začnu řešit zase Orby pro lepší triumvirate pro light variantu. A můžu nakonec být rád, že Bliz. ve 2.0.5 změnil typ dmg pro Pure power na light.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 10.06.2014, 07:43 hod.

Hledám nějaké info ohledně resistance monster pro 2.0.5 a nic jsem nenašel. Dříve monstra žádné resisty mít neměla a mělo být jedno jaký typ dmg se použije.
Pak ale nechápu jak je možné, že někde to jde s light Archonem tak dobře i když ještě nemám 40% light dmg, takže by to mělo jít o dost hůře. A i pak nepatrně hůře (těch 22% ztráty za pure power variatnu Archonu vykompenzuju zatím jen z části).

Uvidím po delším hraní light varianty.

Uživatelský avatar
Darkness
The Butcher
Příspěvky:1316
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:LeonardoCA#1772
Bydliště:earth

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Darkness » 10.06.2014, 11:51 hod.

@Mlok: gl s lighting archonem
- jak je to s imunitam presne fakt nevim, ale vim, ze nektere moby jsem mel velke problemy sejmout s fire obcas, tak 5x dyl nez normalne
- ta helma co mas nasazenou - 750 int/ 6CC + CC reduction - se fakt povedla ;)
- ja porovnaval jen fire a lighting archona a taky s mensim CDR, tak mozna zvlast proto byl lighting slabsi, ale mozna za to muze i pasivaka Coinflagratin, kterou s fire vzdy pouzivam
- souhlasim, na SC mozna lepsi bez Vyr setu, na HC je teleport nutnost
- Hount of Vaxo mas pekny, mrkni na muj ;) (jeste ho ceka reroll na vic CD)
(jinak se na meho lighting wize moc nedivej, nahazel jsem na nej co bylo po ruce a zatim nevim co na nem chci mit)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Obrázek

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 10.06.2014, 12:03 hod.

S resisty monster by to chtělo nějaký test. Věděl bych jak na to, ale upřímně se přiznám, že se mi s tím nechce trávit čas, kterého i tak na Diablo moc nemám.

Haunt of Vaxo mi padnul opravdu parádní. Ještě tam dostat light dmg. U amuletu je to ale v pohodě. Sice jeden reroll stojí 900tis. goldů (beru, že už nejsou žádné lepší gemy), ale hlavně stojí pořád stejně, takže lze rerollovat pořád a ne jako na zbrani, kde jsem se zastavil na 8,5mil za reroll.

Fire Archon jsem neměl možnost zatím zkusit, tam to bez Vyr setu nemá vůbec smysl. Až jednou bude, tak asi i fire zkusím.

Light Archon bude ok jen ve variantaě maximalizace CDR. Sice to není tak špatné mimo Archona (čekal jsem to horší), ale hrát to 20s+ bez Archona by už byl opravdu opruz (u arcane to ještě nějak šlo). Když jsi to zkoušel s menším CDR, tak to je jasné, že to bylo slabší, s menším CDR bych do toho nešel.

A až jednou Vyr set bude, tak to určitě srovnám. Třeba mi i na SC ten teleport přesvědčí, že za to stojí. U arcane jsem chvíli zkoušel variantu teleport (bez Vyr setu) a tam jsem se brzy vrátil k improved archon jako lepší variantě na SC.

Teď chvíli budu ladit výbavu pro light variantu.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 12.06.2014, 07:18 hod.

Včera jsem měl na Dia mimořádně více času, takže pořádně otestováno. Na test se povedlo rerollnout amulet na 20% light a rukavice na 17% light dmg.
Z light skillů jsem zkoušel následující:
- Piercing Orb: nejefektivnější v zabíjení jak skupin, tak single target cílů, nejvyšší proc. koeficient, horší míření
- Lightning Blast: mírně méně efektivní v zabíjení skupin i single target, nižší proc. koeficient, dobré míření
- Forked Lightning: nejméně efektivní v zabíjení skupin a stejně efektivní na single target jako Light blast, stejný proc. koeficient jako Ligh. blast, dobré míření

S light variantou jsem celkově mírně efektivnější než arcane. Přesto ale u ní nezůstávám a vracím se k aracne. Light variantě chybělo to úplně nejdůležitější. Bavila mi nakonec o hodně méně a to kvůli spoustě drobnostem a její mírně větší efektivita to nezachrání (kdybych hledal co nejefektivnější build, tak nehraju vůbec Wiz., já ale hledám hlavně pro mě co nejzábavnější build):
- mimo Archon to prostě není ono, i když je ten čas čekání na Archona jen 10s, nejde ani tak o efektivitu zabíjení mimo Archon, tam by se dalo zkousnout, že je horší než u arcane, to plně vyváží (a ještě i lehce převáží) to kratší čekání. Ono jde ale aspoň pro mě o dalších spoustu detailu mimo Archona
- mimo Archon se nehraje jen tu nutnou čekací dobu (ta platí jen když je co zabíjet), ale i všechny přecházení bez monster
- rád rozbíjím všechno co jde a tady je disintag. mnohem lepší než jakákoliv varianta light, ještě celkem jde Forked Lightning, ale ten je už zase nejslabší
- když při nějaká těžší skupince více elitek najednou dojde Archon, tak to s light variantou není příjemné, často je nutný ústup a čekání na nový Archon; v celkovém průměru sice výrazně kratší čekání na Archon udělá i tak větší efektivitu, ale je to pro moje hraní takto méně zábavné
- Paralysis je celkově pro obranu efektivnější než Temporal Flux a v těžkých situacích pomůže o něco více, přesto mi baví více Temporal Flux. Má stabilnější chování (zpomalí vše) a pak mám hrozně rád, jak zpomaluje gobliny
- Ušetření bodů v paragonu pro light variantu je zatím pro mě výhodné (paragon 371 aktuálně), jeho význam bude ale stále klesat (až s vyšším paragonem budou body jak na RCR, tak na life per hit). On ten life per hit stejně až tak moc znát není (v light variantě jsem tam měl 42 bodů, v arcane zatím nic)

Jsem rád, že jsem si to pořádně otestoval. Tím jsem si ujasnil, že pro mě jasná jediná cesta arcane varianta. A nebude pro mě ani cesta fire varianta (až by byl Vyr set), která je asi nejsilnější. Jen krátce jsem hned znovu zkoušel MM Conflagrate, abych si ujasnil jak moc se to liší od light varianty. A je to podobné, také se mi to tak nelíbí (teď zase nejde o efektivnost zabíjení, tu jsem ani zkoušet nemohl a určitě bude dobrá, ale zase o chování při rozbíjení předmětů a chybějící Temporal Flux).

Tím to budu mít aspoň jednodušší s výbavou a snad ji jednou vůbec aspoň doskládám pro arcane variantu. Včera mi Kadala navalila první Vyr rukavice, bohužel dementní roll, takže cílovému stavu jsem se nepřiblížil vůbec (ty budou tak na první testy Vyr setu, až bude třetí kousek, jinak ale bude nutné sehnat jiné).
A sety padají opravdu více. Včera mi přímo z monster několik setů padlo. Sice nic co bych potřeboval. Nejblíže tomu mělo Tal brnění. Z Tal bych potřeboval ale amulet s dobrým rollem (nebo Moonlight ward s dobrým rollem).

Wrists jsem už přeroloval zpět na arcane a povedlo se zpět 20% ještě dříve než bude jeden reroll nepoužitelně drahý (povedlo se někde kolem 1,5mil. za reroll, což je pořád super, když vezmu v úvahu, že v tom byl první reroll na 20% arcane, pak reroll na 17% light a následně zase zpět na 20% arcane).
U amulet jsem se dostal zpět zatím jen na 16% arcane (měl jsem tam původně 19% arcane). Tam mi došly zcela suroviny. Neměl jsem už goldy, ale ty poměrně rychle naskakují. Hlavně mi ale došly topazy, takže na těch se to zaseklo zcela a půjde to pomaleji (topazy přibývají znatelně pomaleji než potřebné goldy).

Uživatelský avatar
Darkness
The Butcher
Příspěvky:1316
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:LeonardoCA#1772
Bydliště:earth

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Darkness » 12.06.2014, 09:37 hod.

Rozbijeni predmetu mam nejlip vyresene na Arcane carodejce pres frozen storm armor - to je neskutecny luxus, staci se jen kolem predmetu prochazet ... Jeste lepsi to je kdyz ma v ruce TF, to pak rozbiji i mimo dosah frozen storm.

S MLW amu + full Tal setem se da postavit tak, ze stejnym zpusobem jako predmety, zabiji i potvory ... bohuzel jen max na T1-T2. Vyse uz muze mit problemy s defense a nestaci pres moby jen projit. Ale na split bounties idealni build.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Obrázek

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 16.06.2014, 07:56 hod.

Tak nakonec návrat k light buildu. Jak jsem zkusil chvíli zpět aracne build, tak se mi více ukázalo o kolik je to slabší bez Vyr setu než light build. Efektivnost není mírně větší ale o dost větší.

S light buildem jedu bounties už napohodu T5. S arcane to nějak šlo také, ale blbě. Rifty T4 pohodička i ty těžké (ty s arcane už byl místy problém). T5 rifty pak v pohodě ty lehčí, u těžších už je to hraniční s tougness. Tu mám tedy možnost mírně navýšit přehozením paragon bodů. Mám něco přes 70 bodů v core, které můžu dát libovolně. Takže je mohu dát do vit pro navýšení def. Mimo těžších riftů mám ty body raději v int.

Na ta některá negativa jsem si už trochu zvyknul. Tím myslím hlavně rozbíjení předmětů. Trochu jsem to vylepšil tím, že používám někdy i Blacko hole, která v light. variantě má velký dosah (a mám Black hole jen s 3,5s cooldownem). A více využívám Archona i k přecházení, přeci jen s tím krátkým čekáním se to dá.

K tomu jsem ještě přidal 20% area dmg (na které v arcane varaintě nemám prostor). A to ještě výrazně zlepšilo zejména mimo Archona. Nakonec jsem zkončil u Lightning Blast, který s přidanou area dmg už je skoro srovnatelný s dis.

A to ještě je prostor k doladění výbavy. Zatím mám jen základ postavený. Teď jsem se zaseknul aktuálně na rerollu na SoJi. Po prvních desti rerollech jsem tam dostal 5% CDR, po dalších cca 15 jsem dostal 7% CDR. 8% CDR tam už dalších 20 rerollů nemůžu dostat.

A ještě zbývá prostor pro úpravu výbavy až někdy seženu Andarielku s light dmg (nebo ještě lépe Storm Crow s light dmg). To pak vyjde lépe než s Thundergods páskem. Prostor pro obojí není, to by znamenalo zrušit Asheru a to by už moc snížilo tougness pro T5. Jedině zkusit kombinace s unity (zatím nemůžu zkusit, mám jen jeden kousek unity).

Uživatelský avatar
Grammator
Na-Krul
Příspěvky:3535
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Grammator#2662
Bydliště:Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Grammator » 24.06.2014, 20:28 hod.

jedu to teď takto: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gram ... o/45102354

ACTIVE:

Electrocute - Arc lightning: protože má dobré damage, dobře procuje, pěkný AoE a líbí se mi...
Arcane Orb - Spark: hodně AoE, trefí všechno, dobře procuje, a líbí se mi...
Black Hole - Supermassive: trochu analogie se silnými skilly jinejch postav, pro kontrolu davu, trochu se pere se stunem, ale zase ke mě dobře přitáhne moby a já se nemusim hnout (Unwavering will), navíc kombo s Stongarmama, alternativně přemýšlím o Slow Time.
Familiar - Sparkflint: klasika boost dmg
Strom Armor - Shocking Aspect: další procy dmg
Magic Weapon - Deflection: původně sem používal Electrify, ale potřeboval sem trochu def na vyšší Tčko...

PASSIVE:

Blur: protože proto
Paralysis: protože stun (celkem pěkně procuje)
Audacity + Unwavering Will: protože dmg

celkově to hraju jako opatrného melee, chce to ale hodně doladit eq...
Dříve sem byl namyšlený, dnes už nemám chybu...
A šestého dne bůh řekl: "not enough mana"...
Ptejte se mě na co chcete, já na co chci odpovím...
Inteligence je omezená, deb*lita ne...
Diablo profil
Facebook

frantacv
Quill Rat
Příspěvky:28
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od frantacv » 26.06.2014, 14:12 hod.

Darkness píše:Rozbijeni predmetu mam nejlip vyresene na Arcane carodejce pres frozen storm armor - to je neskutecny luxus, staci se jen kolem predmetu prochazet ... Jeste lepsi to je kdyz ma v ruce TF, to pak rozbiji i mimo dosah frozen storm.

S MLW amu + full Tal setem se da postavit tak, ze stejnym zpusobem jako predmety, zabiji i potvory ... bohuzel jen max na T1-T2. Vyse uz muze mit problemy s defense a nestaci pres moby jen projit. Ale na split bounties idealni build.
Zdravim vsechny,
s tim tvrzenim, ze s full Tal Rasha setem lze chodit max, T1-T2 nemuzu souhlasit. Chodim T5 sam i v parte. Mam tohoto Lightning Wizarda:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/fran ... o/28990982

Black Hole jsem pouzival s runou Spellsteal, bylo to super a padaly mi tak vsechny 4 meteority z bonusu Tal Rashy. Ale vratil jsem se zpet k Supermassivu.
Kvuli vyssi damage z elementu. Ten mam tusim 72%. A i vyssimu radiusu. Jo a mam cca 2,8M elemen. damage.

Uživatelský avatar
Darkness
The Butcher
Příspěvky:1316
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:LeonardoCA#1772
Bydliště:earth

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Darkness » 26.06.2014, 16:00 hod.

chodit s nim muzem kam chces, ale ty meteory z Tal setu nejsou zadny velky prinos, tak jsem to myslel, schvalne za kolik davaji dmg?
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Obrázek

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

frantacv
Quill Rat
Příspěvky:28
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od frantacv » 26.06.2014, 19:51 hod.

Darkness píše:chodit s nim muzem kam chces, ale ty meteory z Tal setu nejsou zadny velky prinos, tak jsem to myslel, schvalne za kolik davaji dmg?
Samozrejme, ze jenom s timto bonusem nemuzes chodit T5ku. Mel jsem na mysli to, ze jako bonus je to dobry. Kazdych 8s 3-4 meteority (podle skillu samozrejme). A jakej maji damage? Nevim, nikde se to nepise. Ale pri hrani vim, ze to ma efekt. Bonus k bonusu, affix k affixu, a pak se to pekne sejde a mobove krasne umiraji. Mobove taky maji o 38% snizen damage. To je taky znat. S Black Hole a posledni runou je to tusim i 48%.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 06.07.2014, 20:40 hod.

Tak co už konečně padnul Vyr's set, tak jsem ten light build trochu poladil. A to dnes ještě Kadala dala nové Vyr's pěkné boty, takže jsem mohl nahodit perfektní roll captain kalhot (předtím jsem nosil Vyr kalhoty protože ty Vyr boty předchozí byly na dvě věci). Zbývá tedy už jen časem sehnat nové lepší Vyr's rukavice.

S teleportem s CD 0,9s se hraje parádně, navíc ale také jiným stylem než bez teleportu. Používám teleport ofensivně neustále, takže jsem daleko lépe postavený na lightning blast (název je toho skillu je teď vždy dle používané elementu). K tomu se lépe hodí Audacity (předtím jsem hrál Unwavering Will).
Také k úvodnímu výbuchu Archonu je Audacity výborné (ten je téměř vždy těsně po pohybu, tedy žádný bonus z Unwavering Will).

A k tomu jsem změnil light skill mimo Archon na Arc lightning. To se lépe hodí k Audacity.
Navíc je mírně silnější než Lightning Blast (ale zase o něco nebezpečnější jak je jen na blízko).

Tougness jsem trošku zvednul. Něco udělal výbava. Na ramenou jsem se vrátil k defense (tedy % life místo 20% Area dmg). Plus jsem lehce přeházel body z paragon v defense (ubral jsem life per sec a namaxoval AS a armor, dříve jsem měl max jen AS).
Tím jsem se dostal na tougness 12mil. mimo Archon a 15,5mil v Archonu, což už je pro light Archon build v pohodě na T5 (T6 by šlo jedině s unity). Díky teleportu s nízkým cool downem + paralysis je to v pohodě. Trochu více se musí dávat pozor akorát mimo Archon.

Mimo Archon jsem ale už jen konečně cílových 10s.

Dnes jsem se po pár dnech vrátil k rerollu light SoJe, kde jsem předtím na 200+ pokusů nedal 8% CDR. Předtím mi došly gemy. Teď jsem měl zase na cca 30 pokusů. Připravil jsem prvních 10 gemů a jdu to zkusit. A první pokus 8% CDR, jsem jen čučel po tolika předchozích neúspěšných pokusech.
Zkusil jsem pak ještě pár pokusů na amuletu na 20% light dmg. A tam si to ze mě dělalo srandu. Hned jsem viděl 20% arcane, pak za chvíli 20% cold a za další 20% fire. Jen light nic.

Brum
Doom Knight
Příspěvky:411

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Brum » 06.07.2014, 22:25 hod.

Hele a vyplatí se Born set přes weapon? Chápu, že jinak není jak ho tam dostat, ale řekněme, pokud budeš mít podobnou Thunderfury, nebylo by lepší používat to? Nebo nějakou wandku?

Uživatelský avatar
Darkness
The Butcher
Příspěvky:1316
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:LeonardoCA#1772
Bydliště:earth

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Darkness » 07.07.2014, 09:43 hod.

10% CDR za set je hodne a kdyz chces dat archona na co nejnizsi cooldown tak se to vyplati, ale obecne co jsem cetl se doporucuje mit CDR v rozmezi 50%-60%, pokud ti nevadi hrat chvili mimo archona, tak je TF samozrejme lepsi nebo pro lighting wize Shard of Hate (nevim jak moc procuje u archona, ale mohl by byt ucinnejsi nez TF, ktera procuje jen 1x za s)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Obrázek

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 07.07.2014, 12:55 hod.

Zkoušel jsem více variant s menším CDR, ale vůbec se mi nelíbily. Při 50% CDR je čekání na Archon 30s, což je více než samotné trvání Archonu. To už pak není v podstatě Archon build. 60% CDR je čekání pořád 20s, tedy stejně dlouhé jako samotný Archon. To jsem už dlouhodobě hrál.

Samozřejmě je možnost to tak hrát a pak se více soustředit na zlepšení buildu mimo Archon (ať už třeba 3 kousky Tal setu nebo jiná zbraň než Borns).

Samotné TF mi nepřijde vůbec jako žádná výhra, protože na jeho proc se neaplikují bonusy % elem. dmg. TF jsem tedy zkoušel jen orientačně, protože mám pouze verzi se str, ktrou nosí Tempář a pro Wiz je tedy nevhodný. U Templáře mi přijde daleko využitelnější, protože dohromady s Wyrdward ringem také stunuje (i když oproti tomu jak stunuje přímo light Archon wiz je to nesrovnatelně méně).
Přímo na Wiz. není na Wyrdward místo, takže tohle využít pro jiné než light varianty Archonu (kde se nehraje paralysis) stejně nejde.

Dlouhodobě jsem pak hrál Archon s čekáním 10s, 10,5s, 11s, 13s, 16,5s, 19,5s. Ty delší doby (16,5s a 19,5s) jsem hrál v arcane variantě, která je mimo Archon o něco silnější. A i jsem zkoušel s 3 kousky Tal setem. A zkoušel jsem jak disintagrate, tak arcane torent.

Všechny ty varianty byly o mnoho horší než light varianta s 10s čekání na Archon. Až v současné variantě 10s + Vyr set sólo T5 bounties opravdu už letím a jdou velmi rychle.
Dříve jakákoliv varianta aby trochu odsejpala, tak jsem musel hrát bounties T4. T5 nějak šlo, ale byl to už trochu opruz jak to šlo pomalu.

Tedy stručně bych hodnotil light Archon s maximem CDR skoro o celý jeden torment výše než všechny ty ostatní varianty.

Když se hraje na menší CDR a více se poladí build pro dobu mimo Archon, tak sice tougness je ok. Rychlost zabíjení je už horší než v Archonu a to poměrně znatelně.
Ale přidá se další faktor a to 0,9s CD teleport v Archonu pro max CDR build, jak to mám teď. To hodně moc pomůže. A tím nemyslím jen zrychlení přesunů (lze si už dovolit dávat Archon na přesuny, protože další je zase hned), ale také obrovské zlepšení neustálím pozicováním při zabíjení monster.

A ono max CDR má větší množství výhod:
- nejen těch 10s čekání na Archona
- ale také větší dmg lightning blastu Archonu (nebo příslušné varianty dle hraného elementu), protože zkrácením jeho cool downu tam sázíš jeden za druhým
- na tu chvilku mimo Archon máš k dispozici Black hole s 3,5s cool downem a v light variantě dává už i nějakou dmg, navíc ten parádní dosah
- díky rychlosti spamování lightning blastu + současně do toho buď paprsek nebo strike daleko více procuje paralysis a to hodně zvyšuje defense

Možná pro hraní v partě to vychází trochu jinak. Pro hru sólu mám jednoznačný názor. Pokud hrát Archon, tak určitě max CDR build (vynechat pouze CDR na amuletu, zlepšení na 8s čekání za tu větší ztrátu dmg na amuletu už nestojí).

Navíc Borns zbraň má jednu výhodu. Vyrobíš si opravdu pěkný roll, takže i když tam je 10% CDR, tak i přesto má celkem slušnou dmg. U TF a dalších musíš mít štěstí na roll, jak téměř vůbec nepadá (mě padnul zatím ten jediný kousek se str co nosí Templář).

Vlastně ještě jednu vyjímku bych tu viděl. A to fire varianta Archonu. Tam si dokážu s MM s Mirroballem s +2 mis. představit velmi dobře i variantu s delším čekáním na Archona. Tam je to také jasné, když je tohle velmi dobře hratelné i bez Archonu. Vlastně spíš výborně, protože čistý MM fire build bez Archonu je o něco silnější než samotný Archon build.
Kdybych chtěl co nejsilnější build, tak ho hraju místo Archonu. Archon build mi baví ale daleko více.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 08.07.2014, 10:03 hod.

Trochu doplním:
- i u riftů jsem přešel už pouze T5 a nehraju už T4 vůbec
- efektivita riftů T5 je hraniční, tedy jsem pomalejší cca o navýšení exp. a dropu
- T5 jsou zábavnější, takže tím úplné opuštění T4 i pro rifty
- na těžké T5 rifty je tougness na hraně, 2x už jsem umřel (za cca 30 riftů)

Pořád to není nějaké větší umírání (to by mi vadilo), ale stejně jsem zkoušel ještě pořešit. Tougness už zvednout nemůžu, tam už prostor naprosto minimální. Vykraftil jsem nové lepší ramena, kde byl ještě největší prostor pro zlepšení.

Tak jsem zkoušel možnosti skillů:
- Magic weapon deflection, to mi moc nenadchlo. Je to výborná věc, která trvale udržuje více life, protože štít je nahozený pořád a zvlášť v Archonu, kde jedu dva skilly současně. Tedy hodně to pomůže z hlediska problému dlouhodobého healu. Ten ale nemám vůbec, takže tohle nepotřebuju. Problém mám pro krátkodobou krizovku hodně dmg najednou. A tam to nepomůže v podstatě skoro vůbec.
- Znovu jsem tedy nahodil na střídačku Unwavering Will. To je v některých situacích lepší, ale nepomůže vždy. Takže jsem se na to vykašlala a nechal Audacity, se kterou se mi hraje celkově lépe (budu ale ještě občas zkoušet střídat). Aspoň je T5 rift trochu výzva a ne nuda. Při perfektní hře zcela bez chyb bych se vyhnul i těm dvou případům. Jelikoš ale hraju SC, tak to stejně není problém (problém by byl umírat často). A je to stejně jen otázka těžkých situací v těžkých riftech. Jinak úplná pohoda.
- Ještě bych mohl zvednout life přehozením bodů z paragonu. V core mám už 300 bodů int. To se mi ale moc nechce, navyšovat tougness pomocí life už moc nechci a kromě mírné ztráty dmg bych ztratil i mírně AR. Life mám na můj vkus dostatečně vysoký.

Teď už snad jedině na jednom itemu získat light resist. Časem ještě zkusím znovu bracery. Ty stejně potřebuju lepší pro arcane variantu, kterou ve 2.1 určitě budu znovu zkoušet s boostnutým Moonlight wardem. Sice mám i arcane bracery, ale ty jsou ještě o dost horší než ty light, takže budu určitě dělat nové lepší.

Pak samozřejmě zbývají nové Vyr's rukavice, ty teď řeším přednostně. Následně pak ještě budu zase řešit znovu offhand. Ten co mám je super pro arcane variantu, pro light by mohl být lepší. A stejně budu asi ve 2.1 zkoušet i fire build (buď také kombinace s Archonem nebo jen čistě MM + hydra), takže potřebuju Mirroball s +2 missiles (mám pěkný, ale jen s +1).

Uživatelský avatar
Darkness
The Butcher
Příspěvky:1316
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:LeonardoCA#1772
Bydliště:earth

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Darkness » 08.07.2014, 12:26 hod.

na kratkodovou krizovku jsou poty a heal globy - a zvladnuti obtiznejsich situaci je pak o dobre strategii a crowd control, nejlip je predvidat a resit predem ...

(ja stejne si furt myslim, ze by ti mozna pomohlo, kdybys snizil toughness a zvysil mitigation, pak LOH i stity funguji efektivneji, povazuju za zbytecny stat life% a misto toho bych dal asi armor a taky na obou prstenech nemas single resist - to taky dela hodne, ale to uz jsem asi psal)

on prave life on kill je efektivni, kdyz se nedostavas do situace ze ti najednou padne life, tj tak do T3, pak uz se moc nevyplati podle me a lepsi jsou stity, protoze ty te drzi i kdyz nic nesejmes, ale aspon se chvilkama snazis ...
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Obrázek

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 08.07.2014, 15:21 hod.

Poty a globy samozřejmě využívám na krátké krizovky a co mám teď výrazně navýšený pickup radius, tak je to daleko lepší. A také si více zvykám na větší využití globů, což jsem na T4 rifty nepotřeboval a navíc dříve s Unwavering Will bylo často výhodnější ani globe nesebrat a zůstat stát s vyšším mitigation. S Audacity to vyžaduje trošku jiný styl na který si postupně zvykám.

Předvídat a řešit předem je samozřejmě nejlepší, o tom žádná. SC ale hraju zejména proto, abych mohl hrát hodně agresivně a nemusel hrát přehnaně opatrně. A také tak hraju a tak mi to baví. Proto také jsem nechal Audacity.

Snížit toughness a zvýšit mitigation nemůžu, to situace ještě hodně zhoršuje. To jsem i testoval. Konkrétně armor na ramenou místo % life jsem měl kousek k dispozici. A bylo to mnohem horší.

Problém mám (T5 těžké rifty, T5 bounties vůbec a T4 rifty taky vůbec) pouze pro krátkodobé krizovky s velkou ztrátou life. Právě někdy díky tomu jak hraju agresivně.

A mám teď dvě nejčastější nebezpečné situace:
- mimo Archon se snažím aspoň trochu něco zabít, i když samozřejmě opatrněji než v Archonu; tady i v současném stavu jsem v dost situacích blízko one hit killu. Snížením tougness bych už byl za hranicí a dostával one hit kill dost často; s vyhozením % life (kdyby to bylo i armoru, kde si ale ani vybírat nemůžu) se dostanu pod 10 mil tougness mimo Archon a to už je prostě málo na T5 rifty
- v Archonu zahraju příliš agresivně, třeba u více elitek je vše ve stunu a najednou současně více není a dostanu třeba 2-3 hity; tady samozřejmě můžu hrát méně agresivně a opatrně, ale to není můj styl

Jak se více a více sžívám s teleportem díky Vyr's setu, tak se to lepší. Teď už mám cca 20 T5 riftů bez chcípnutí i s mojí hodně agresivní hrou.

Mimo situace s rychlým pádem life problém nemám vůbec žádný, proto štíty nic neřeší a navýšení mitigation s výrazným snížením tougness také ne.

A life after kill mi funguje výborně i na T5 pro můj styl hry. Je více situací, kde mi pravidelně zafunguje výborně:
- přichází krizovka mimo Archon, Archon je ale dostupný vždy velmi rychle; proměna do Archonu dá hodně dmg a vždy něco zabije (když je kolem mě toho více), takže v tomhle případě to udělá rychlý velký heal (často i typu 150-200tis.), mimo Archon nemám teleport a dávat ho nebudu (na HC bych ho dal i mimo Archon, na SC ho za dmg neobjetuju, stejně bych nadával, že na něj čekám hrozně dlouho oproti Archonu kde je každých 0,9s)
- agresivní styl v Archonu s neustálým použitím teleportu; teleportuju se neustále doprostřed velkých skupin, což je nejefektivnější (takhle jsem třeba v halls of agony navýšil dost často na 100+ zabitých v jednom Archonu, dříve bez teleportu většinou tak jen kolem 50-60); někdy to může být rychlá ztráta life, jenže hned toho více zabiju a opět velmi rychlý heal typu 150-200tis., někdy i více

Na HC stylem co hraju nikdy hrát nebudeš (tedy já bych to tak nikdy nehrál), protože to prostě je pořád na hranici rizika s možnou smrtí. Proto chápu, že na HC se daleko pečlivěji vyhýbáš situacím s rychlou ztrátou life a tedy více oceníš štíty.

A co se týká single resist na ringách. Tam bych ho samozřejě bral okamžitě. Na SoJi si ale opravdu tohle už vybírat nemůžu, když se stále držím na 3 dropech SoJe za celou dobu hraní a light SoJ mi padnul jeden jedin co nosím.
RoRG už jsem na 15+ (včera čtvrtý kousek během posledních 6 dnů), ovšem všechno nepoužitelný primary roll, natož řešit secondary staty.

Jediné co můžu vyřešit ohledně single resisty je snížený physical a naavýšení light. To budu řešit na bracerch.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 09.07.2014, 13:46 hod.

Aktuálně jsem dosplě k tomu, že buď to budu hrát s Audacity jak jsem to už delší dobu hrál a bude to v těžším T5 riftu s tougness na hraně. Při dobré hře to ale jde zcela bez umírání. Stačí ale drobná chybička a smrt. Což ale na SC nijak nevadí.

Nebo pokud budu chtít tougness trochu zvednout, tak nejlepší varianta je změnit armor na Prismatic (aktuálně testuju střídavě prismatic/pinpoint). Ta ztráta dmg není až tak strašná za těch 5% ChC a je to dost velký nárůst mitigation, který funguje za každé situace perfektně (narozdíl třeba od štítů nebo Unwavering will).
Nejdříve jsem tohle nezkoušel, protože mi bylo líto objetovat ChC, ale je to asi nejlepší varianta pokud budu chtít zlepšit obranu.

Zatím jsem aspoň ještě udělal co jsem mohl ohledně single resist a mám nové bracery s light resist. Kdyby ještě měly místo monster kill grant exp. pickum radius +2 yards, to by byla paráda. Trefit se ale do 6 konkrétních statů je už opravdu skoro nemožné. Ještě ale budu zkoušet, protože stejně nemám perfekt bracery pro arcane variantu.

S prismatic armor by se navíc už dalo uvažovat změnit na ramenou % life na armor nebo AR. To už by tougness byla dostatečná z hlediska problému one hit killů.

Aspoň mám pořád co ladit i na tom jednom buildu co hraju.

Mlok
Ancient
Příspěvky:2350
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mlok#2413

Re: Lightning Wizard

Příspěvek od Mlok » 09.07.2014, 15:09 hod.

Tak pro těžší T5 rifty pro sólo hru je prismatic armor ta správná cesta. Ztráta dmg není nakonec tak hrozná a tím je tougness vyřešená (a hlavně je to s navýšením mitigation a nejen life).
V lehkých T5 riftech a bounties jsem o malinko pomalejší díky ztrátě dmg, v těžších T5 riftech jsem ale dokonce mírně rychlejší, jak nemusím tolik ustupovat.

T6 ale bude tak jako tak bez unity nedostupné. Tak možná lehčí bounties ok, ale těžší rifty určitě ne. Stejně na T6 i v Archonu je to už bída s dmg. Na T6 sólo tenhle build nikdy super nebude.

Odpovědět

Zpět na „Wizard“