Min, Max, Avg damage

Vše o fungování herních mechanismů a vlastností předmětů
Punky
The Butcher
Příspěvky:1189
Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Punky » 04.01.2013, 12:23 hod.

zdravim, celkom by ma zaujimalo ci niekto tomuto venoval nejaky dlhsi cas a zistil ako to naozaj funguje... vseobecne som mal za to, ze min dmg na ringoch a amuletoch pridava v skutocnosti viac ako max dmg rovnakej hodnoty, pretoze sa z nej, aspon podla napr AH kolonky AVG dmg, dostavaju vyssie hodnoty... bolo to myslim tak, ze min dmg pridava rovnaku hodnotu aj do max, tzn ze napr +30 min dmg je v skutocnosti +30-30, tym padom 30 AVG dmg... kdezto max dmg pridava len jednu hodnotu, tzn ze +30max dmg je v skutocnosti 30/2, tym padom 15 AVG dmg... fakt je, ze AH to takto naozaj aj ukazuje... ovsem, pokial kupite nejaky ring alebo amu a ten nebude mat nijake ine offense staty len min a max a to rovnakej hodnoty, ingame sa vam ukaze ze rozdiel v dps u oboch je 0... tym padom ingame sa tieto hodnoty ukazuju ako rovnake... takze co vlastne plati, to co je v AH alebo nieco ine?

takisto affix x-y dmg... uz davnejsie aj tu an fore bolo myslim pisane, ze pokial ma clovek dajme tomu +20-40 dmg, tak sa to rata nasledovne... 20+20 (pretoze min pridava aj do max)+40=80/2= 40AVG dmg... ked si ale date napr na AH vyhladat podla AVG nejake itemy, vychadza to tam matematicky tak, ze sa len zrataju tie dve hodnoty a vydelia sa dvoma... v tom pripade pri iteme s +20-40 dmg dostanete hodnotu AVG dmg 30

otazka teda z mojej strany... mate to niekto pozistovane popripade sami otestovane ako to naozaj je s tymito affixami a co je hodnotnejsie a realne viac zvysuje DPS vaseho charakteru

Uživatelský avatar
Nekronaut
The Butcher
Příspěvky:1148
BattleTag:Nekronaut#2332

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Nekronaut » 04.01.2013, 14:22 hod.

Taky to asi úplně nechápu. Navíc v AH je občas nějaký ring/amulet zabugovaný, protože ukazuje jiný DMG (zpravidla vyšší), než skutečně má mít (výpočet součtem a následným vydělením dvěma).

Jinak ve hře to jde ověřit jednoduše. Seženeš si prsten jen třeba s 32 max dmg, další s 32 min dmg a další s average 32 dmg a vyzkoušíš změnu dps přímo ve hře.

Punky
The Butcher
Příspěvky:1189

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Punky » 04.01.2013, 14:31 hod.

no lenze prave tam je ten zadrhel... 32 min dmg a 32 max dmg, pokial nebudu ziande ine offense staty, ti budu ukazovat na AH avg dmg rozdielnu, ale ingame bude dps rovnake... k tomu potom nasledne neviem, aky x-y dmg by som musel hladat, aby som dostal rovnaku avg dmg, tzn tych 32 v tomto pripade, ani rovanku ingame dps, kedze na porovnanie v AH sa nemozem spolahnut... otazne potom aj je, co je vlastne smerodajne, ci ukazovatel na AH alebo dps priamo v hre... jedno z nich totizo musi byt nepresne :)

Uživatelský avatar
Nekronaut
The Butcher
Příspěvky:1148
BattleTag:Nekronaut#2332

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Nekronaut » 04.01.2013, 14:56 hod.

Určitě je to špatně v AH, však to taky narychlo dodělávali a podělali to...

Punky
The Butcher
Příspěvky:1189

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Punky » 04.01.2013, 15:15 hod.

nooo, dajme tomu ze to bude asi skor tak, nez ze by to bolo nepresne na strane ingame dps... otazne stale ale je, ako sa to v skutocnosti rata teda... ide mi o to, pochopit tu mechaniku a ako to funguje... vela krat som aj tu an fore cital ludi sa tym ohanat, "kupujte ringy a amu s avg dmg atd" ale by ma zaujimalo, ci teda aj naozaj niekto vie ako to je :)

Uživatelský avatar
Quetak
The Butcher
Příspěvky:1391
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Quetak#1902

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Quetak » 04.01.2013, 15:17 hod.

Jak to je doopravdy netušim, ale logicky mi to vychází:
+32min -> 32/2 = 16avg
+32max -> 32/2 = 16avg
+10-22 -> (10+22)/2 = 16avg

Uživatelský avatar
Reve
Zhar the Mad
Příspěvky:1791
BattleTag:Reve#2353

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Reve » 04.01.2013, 15:33 hod.

to potom nechapu proc by teda bylo 32max 32min kdyz to je vlastne stejny..to by rovbou mohlo byt jen 32dmg :)...asi podobne zajimavy jak ele dmg..GJ od blizu :)

Uživatelský avatar
Nekronaut
The Butcher
Příspěvky:1148
BattleTag:Nekronaut#2332

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Nekronaut » 04.01.2013, 15:36 hod.

Jo, mohli by to sloučit všechno do jednoho. Ale takhle aspoň noobové občas něco přehlédnou nebo nevypočítají a zbude to pro mě :D

Uživatelský avatar
Quetak
The Butcher
Příspěvky:1391
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Quetak#1902

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Quetak » 04.01.2013, 15:41 hod.

stejný to je jenom z pohledu průměrnýho dps, ale v praxi ti min dmg snižuje rozpětí udílenýho dmge a max ti ho naopak zvětšuje.

Uživatelský avatar
Reve
Zhar the Mad
Příspěvky:1791
BattleTag:Reve#2353

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Reve » 04.01.2013, 15:53 hod.

ja vim...proste tohle blizz celkove moc nedomyslel..na to ze to delali tak dlouho...hlavne ten ELE dmg..to je des :)---

Halen
Gorebelly
Příspěvky:229
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Halen#1852

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Halen » 04.01.2013, 20:40 hod.

1. Max dmg - ukazuje v avg damage na AH nesmyslně půlku, ukazuje na itemu správně.
2. Min dmg - ukazuje na AH správně, na itemu správně.
3. DMG AVG je zrádné. Pokud se na ring či amulet
- naroluje 32-56, AH ukáže 32+56/2=44 a item zobrazí 32-56.
- naroluje 32min + 35-56, AH ukáže 32+35=67, hra zobrazí 35-56 a aby toho nebylo málo, vyšší součet mindmg přepíše nižší maxdmg, pro výpočet DPS se pak jak ve hře, tak v dobrých damage kalkulátorech v tomto případě bere hodnota 67-67, protože hra NEUMÍ počítat s nižším MAX dmg než je MIN dmg.
- naroluje 32-56 + 36max. AH ukáže 32+56+36/2=62, item zobrazí 32-92, hra bere pro výpočet DPS 32 min a 92 max a zrovna tak to berou dobré DPS kalkulátory.
-
Typický příklad je tento ring za 500.000 goldu, který jsem dnes koupil do nového gearu. Zobrazuje 11-24, což pro neznalé je darebná hodnota, ačkoli AH ukazovala 44 - celkem solidní hodnota. Je to tím, že ring má roll 33min+11-24avg. Proto byl laciný a proto ten, kdo ho prodal ho podcenil nejméně 20x.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Quetak
The Butcher
Příspěvky:1391
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Quetak#1902

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Quetak » 04.01.2013, 20:55 hod.

*smazáno pro možnou mystifikaci :)
Naposledy upravil(a) Quetak dne 04.01.2013, 22:20 hod., celkem upraveno 1 x.

Halen
Gorebelly
Příspěvky:229
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Halen#1852

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Halen » 04.01.2013, 21:28 hod.

Tak jsem taky otestoval. Výsledkem je stejné DPS.
jeden ring s 24mindmg.
Obrázek
jeden ring s 24maxdmg.
Obrázek
-
Že jsem ti v tom udělal nepořádek mě netěší. :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Quetak
The Butcher
Příspěvky:1391
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Quetak#1902

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Quetak » 04.01.2013, 22:23 hod.

takže jestli to správně chápu tak není 11-24 jako 11-24, záleží co ukazuje ah po filtru, je to tak?

teď mi taky dává smysl jak sem mohl najít rare ring např. 20-40dmg, soket a nic víc. Mohl tam být roll třeba 20-30dmg, +10max a +10min(skrytých)

Halen
Gorebelly
Příspěvky:229
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Halen#1852

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Halen » 04.01.2013, 23:26 hod.

11-24 co zobrazí hra není pravda. Ve skutečnosti je to 33min+avg11-24, což AH zobrazí jako 44 a těchto 44 se použije pro výpočet DPS a přepíše slabších 24 v rozsahu avg. Hra počítá s damage 44-44. Což je poměrně vysoká hodnota, když si člověk uvědomí, že sekyra 1.30APS s 800 DPS má rozsah 407-824, dagger 11%IAS,1.66APS má rozsah 290-671. Je potřeba ještě vyjasnit ty affixy. Jsou celkem 3.
1. min. dmg
2. max dmg
3. avg. dmg
---
Tyto afixy se mohou různě kombinovat, takže je možné rolnout ringu s takovýmito staty:
- min
- max
- avg
- min+max
- avg+max
- avg+min
- avg+min+max (nejsem si jist, zda se mohou rolnout najednou všechny tyto tři affixy) ale myslím si, že ano, našel jsem ring zobrazený v AH jako 84 avg, ve hře zobrazuje 35-105, z čehož by vyplývalo, že by měl mít 35+105/2=70, ale nemá, takže má rolnutý nějaký min, nějaký max a nějaké avg. Každopádně pro DPS je podstatné to, co ukazuje AH. Vždy jsem docílil vyšší DPS s ringem, jehož AVG je v AH zobrazeno hodně vysoko (a stejně tak v DPS kalkulátoru).
-
Mám sekeru 1099 DPS a dagger 816 DPS, damage na ringách a amuletu, které nosím odpovídá zhruba tomu, jako kdyby ta sekera měla 1399 DPS, kudla 1116 a na ringách ani amuletu nebylo žádné avg, min, max dmg.
Obrázek

Uživatelský avatar
Quetak
The Butcher
Příspěvky:1391
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Quetak#1902

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Quetak » 05.01.2013, 00:19 hod.

jo pochopil sem, díky za vyčerpávající vysvětlení ;)

Uživatelský avatar
Reve
Zhar the Mad
Příspěvky:1791
BattleTag:Reve#2353

Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Reve » 05.01.2013, 08:01 hod.

Tak to je hodne zajimavy...to me vubec nenapadlo...jeste vetsi fail blizz nez sem cekal...takze vlastne dokud ten prsten nedam do AH tak nejsem schopnej zjistit jakej m opravdu a g dmg?

Rakiii
Burning Soul
Příspěvky:634

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Rakiii » 05.01.2013, 12:04 hod.

@ Halen - hezké, ale jak si můžeš být jistý tím, že to AH a ten kalkulátor zobrazuje správně? Chtělo by to otestovat.
Jinak od Blizz nic nového, ve dvojce se např. u runového slova "grief", který přidával +min/max tato damage na character screenu ve hře vůbec nezobrazovala, ale samozřejmě do výpočtu dmg se počítala atd.

Punky
The Butcher
Příspěvky:1189

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od Punky » 05.01.2013, 20:00 hod.

no neviem Halene... to co ukazuje AH je zrejme "bug" a vcera som to v praci hladal aj po forach a nasiel som tam o tom par postov, kde sa ludia zhodli v tom, ze AH ukazuje fakt rozne diven udaje... ja som to vcera trochu sledoval v hre a myslim ze je to tak

kupil som 3 ringy... +9 min dmg, +9max dmg, 3-6 dmg... prvy ma na AH 9 avg, druhy 4 avg a treti 4 avg... v hre mam so vsetkymi troma rovnaku dps... tzn ze to AH nemoze ukazovat spravne, tym padom nepoberam tvoj argument ze ring s rozsahom 11-24 musi mat este + 33min dmg, pretoze AH ukazuje avg 44

akusal som este aj ine ringy, aby som otestoval, aky vplyv ma rozsah v avg dmg na dps v hre, ci tam nie je nejaky rozdiel... teraz neviem presne hodnoty, ale pointa bola taka, ze som kupil napr ringy s 20-40, 22-38, 25-35 napr, stym ze pozrem ci sa nejak meni dps... no a nemenilo, stale je tam ta ista hodnota... tak to by bola celkom nahoda aby boli vsetky rollnute bez nejakeho dalsieho + affixu

neviem, cele je to nejake domotane ale nakoniec som si povedal ze kaslem na to, ze to za to nestoji, aby to clovek testoval a skusal

Uživatelský avatar
matzanivs
Quill Rat
Příspěvky:9
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:matzanivs#2766

Re: Min, Max, Avg damage

Příspěvek od matzanivs » 07.04.2013, 17:35 hod.

Obrázek
nechápu:(
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Herní mechanismy“