Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Moderátor:Dark_Deamon

Odpovědět
Fingolfinjas
Quill Rat
Příspěvky:23
Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Fingolfinjas » 23.03.2013, 23:27 hod.

Attia: ono Is Alive je uz trosku jako ty mody co jsi jmenoval(ja tedy hral hlavne avalon). Sice jsou monstra i normalne po mape, ale stejne musis chodit do "uber" lokaci aby si nasel vyzvu. Neumim si treba predstavit, jak davam uber Anadriel na nigthmare, kdyz jsem s ni mel problem na 52 lvl na normal(ted teda jako nevim, jestli jsem si omylem nedal pl. 8), na hell uz by to bylo asi nemozny. Dmg. se zvednou umerne musi, jinak by se muselo chodit v parte a uz by to nebyl single mod. Pokud budou monstra treba 2x silnejsi, tak dmg. 1,5x zvysit neni zly. Jde o to, ze musis prolest diablo a najit vsechny veci atd. a pak az se chytas v tech nej lokacich, jako v avalonu. Jen ne tak extremne jako tam.

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 23.03.2013, 23:48 hod.

já vím jak to myslíš, ale problém je v tom že už teď se dmg celkem razantně zvedá. pokud ZOMB udělá i ty charmy tak dmg půjde minimálně na trojnásobek u některých skillů...třeba frost orb...když ho maxnes a maxneš i ice bolt na synergii, tak ti skoší bez vybavení dmg na 366-387...z vanily vím že s perf výbavou není problém dát Frost orm na 1500dmg...

pokud tady tu frost orb sorcku pojedu s ES jak se často hraje, takže dám full body do energie, tak bez vybavení má frost orb dmg cca 1600 (když dám nějaký boty do str a vita)...tzn že tady máš vyšší dmg a to jsi naprosto holej...pokud bys dal jen perf equip z vanily tak si to vynásob pěti...frost orb ti vyleze na 8000dmg...a to počítám jen s věcima který lze najít ve vanile...do toho připočítej že budu mít maxlej charm na frost orb na lvl 10 což mi ten skill ještě mnohonásobně boostne takže se dostaneš klidně i na 15k na jeden frost orb při tomhle nastavení...to je desetinásobek...

rozdíl pak je ten že monstra budou 2x - 3x těžší, ale dmg budeš mít 10x vyšší takže zase když dojdeš do fáze kdy seženeš dobrou výbavu hra začne být nudná protože budeš všechno dávat s prstem v zadku jako je tomu v Avalonu, Medianu, Zy-Elu apod...

je mi jasný že tohle je beta verze a že to chce hodně balancovat skilly a bonusy do skilů, ale když si představíš že frost orb ti stoupne desetinásobně, co ti udělá lighting? ve vanila dáš 40k s perf výbavou...tady pojedeš na 400k??? a co poison? ve vanile ti dá plague javelin s perf výbavou přes 75k dmg...tady se budeš pohybovat v milionech skoro...

jasně...dokud se budeš pohybovat v nízkých číslech je to výzva, ale jednou se to prostě přehoupně pokud budeš chtít hrát pořát jednu postavu a řešit se to bude jen uměle dodělanejma uber levelama...a jsme v Avalonu, Zy-elu apod...

myšlenka která se mi v Alfa verzi na tomhle módu líbila (když jsme začaly testovat fakt ty první closed alfa verze), že se jednalo o klasickou vanila verzi D2 jen monstra byly mnohonásobně tužší...když jsme došly k Mad Goat manům na lvl 20 a bušily jsme do nich 5 minut tak bylo jasný že maj až moc HP...upravily se životy a bylo to super...jenže jakmile začneš hrabat do dmg a do skillů, tak se octneš v kolotoči balancování...kdy záplatu hážeš na záplatu.

netrvdím že mě mód nebaví ale začíná se z toho rýsovat prostě druhej avalon tak trohu...nic ve zlym ZOMBe prosim tě...;-)

EDIT: snažil jsem se to najít ale nějak se mi to nedaří, ale myslim že tu byla diskuze kde jsi psal že IsAlive by mělo D2 oživit s minimálními změnami. To se mi na celý myšlence modu líbilo nejvíc. výrazně ztížit, ztmavit hru, a vytvořit zábavný a propracovaný crafting systém který nedá možnost nosit UBER itemy ale dá možnost vycraftit si lepší kousky z řad rare a craft itemů než na jaký se narazí ve vanile. Jediný změny který jsi z počátku plánoval a který bych uvítal, bylo to, že by se upravily jen nepoužívané skilly u postav jako třeba psychic hammer u assassinky.

Fingolfinjas
Quill Rat
Příspěvky:23

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Fingolfinjas » 24.03.2013, 00:43 hod.

nikdo nerikal, ze to ZOMB boostne az tak, kdyz ti da do frost orbu 1-2% za lvl. tak to mas 10-20% dmg navic (napriklad). Nebo to da treba 0.5% + 0.5 sec freeze atd. ci nejak jinak zajimave ozivy. Avalon se z toho asi nikdy nestane(doufam) kvuli prave uber itemum. Taky jsem pro, aby se tu nevyskytovali. Crafting system mi ale "nevyhovuje". Stale si radeji obleknu unique nez vycrafteny rary/crafty, i kdyz se mi povedl jeden pekny kousek, zbytek stal za ... ^^ ale to si z modu uplne neodnasim a nevadi mi to. Spis se soustredim na vyzvy v podobe bosu a crypty ^^

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 24.03.2013, 08:06 hod.

Attia: Balanc je vždy prací na dlouho a je potřeba hodně testování... vím, če ho se bojíš, já se toho bojím taky...
Vidím, že připomínáš castery, které jsem dost zvýhodnil synergií z energie... to byla pouze zkušební verze, funguje to dobře, ale je potřeba to trochu oslabit... proto navrhuju u nejsilnějších skillů 1% za pět bodů, u nejslabších (např. arctic blast) potom 1% za jeden bod...
A to, co navrhuješ s tím balancem (ohledně zachování stejného max dmg oproti vanille), tak to je hodně dobrý nápad ;)
V praxi bych to udělal tak, že základní dmg cast skillů bych trochu snížil, ale takovým způsobem, abys dosahoval max dmg skillů (ve vanille) pomocí super výbavy, bodů ve skillech, a synergiemi (i z energy počítám)... skill charmy by to pak vytáhly na násobek 1,5x oproti max dmg z vanilly... jen tak pro informaci... monstra mají v tomto modu oproti vanille 2x více hp, 2x více ac, 2x více ar a 2x více dmg :)
Pokud se mi tedy povede zrealizovat přesně to, co jsem výše popsal, budu více než spokojený :D

Fingolfinjas: Avalon z toho nechci a doufám, že se z toho ani nestane... kryptu jsem dal do modu kvůli tomu, aby se měl hráč čím zabavit na nízké obtížnosti :D
Pokud je tam drop moc dobrý, oslabím ho...
A že Ti nevyhovuje crafting system? O tohle mi šlo... je to jen taková alternativa... nemělo jít o nahrazení unikátních a setových předmětů craftem... teoreticky můžeš vycraftit hodně dobrý předmět, ale i ten by neměl být super uber... chtěl jsem prostě, aby lidi nosili i věci z dropu a crafting nebyl jasnou volbou pro všechny...
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 24.03.2013, 10:41 hod.

Nechci tě přesvědčovat že to je špatně, já sám to nevim, jen si myslím že to nelze tak snadno vyřešit, že se dmg zvedne 1.5x. v ideálním případě bys musel na každej skill nahodit perf výbavu a vyzkoušet co s tím jaký nastavení udělá. protože 1.5x násobek pro FO je něco jinýho než 1.5x násobek pro lighting. a osobně si myslím že se do toho dřív nebo později tak zamotáš že bude nereálný to vybalancovat.

už teď musíš brát v úvahu na balancování dost věcí. synergie ze statů, synergie ze statů z výbavy, skill charmy. Jen vyřešit jak propojit energii se skillama je kapitola sama o sobě, natožk dyž do toho zapojíš další bonusy ze skill charmů.

nechci tě od toho odrazovat ale myslím že si na sebe pleteš nehorázně těžkej a tvrdej bíč kterej nemáš šanci zdárně zvládnout.

stačí se kouknout jak se vyvíjela vannila verze. kolikrát skilly prošly balancem a pořád je tam spousta skillů co jsou mnohem víc OP než jakýkoli jiný. a to měl blizzard na testování statisíce neli miliony hráčů.

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 24.03.2013, 10:49 hod.

osobně bych sílu skillů a synergie řešil co nejjednodušejí. Skill charmy jsou určitě super ale ne jako další boost. U caster charů bych skill charmama nahradil synergie jednotlivých skillů.

Blizzard má synergie ze skillů Ice bolt, Ice blast a Glacial spike. z každýho 5%. po namaxování synergie přidá glacial spike 100% cold damage. Udělal bych to tak, že bych zrušil u blizzu synergie z glacial spiku, a měl by jen 2 synergie. Samotnej skill charm pro Blizzard by pak dával 10% za charm level. Po namaxování na 10lvl by skill charm dával 100% dmg a byl bys tam kde jsi ve vanile. Aby se vyrovnal dmg s obtížností módu, bylo by potřeba dořešit synergie ze statů. takže třeba 0.5% za bod v energii. Když dáš do energie 100b, budeš mít +50% cold damage. což 100b není moc a 50% cold dmg není vůbec málo. Plus navíc by dmg stouplo tím že bys na 10 charm lvl dal spešl bonus +1(2) to blizzard. takže dmg by ti oproti vanile samo o sobě stouplo.

pokud bys tedy skill charmama nahradil synergie ze skillů tak by ti odpadlo jakýkoli balancování skill charmů a mohl by ses soustředit jen na to jak moc boostnou dmg pomocí statů. tzn pokud by byl blizzard slabej a nehratelnej, zvedneš to z 0.5 na 0.75 za bod atd.

snad mě chápeš...

EDIT: ještě detail. Pokud by se to někomu zdálo zbytečný být na stejným dmg jako ve vanile, počítejte s tím že díky skill charmu ušetříte 19b v glacial spiku kterů můžete narvat do jiných skillů, takže síla v samotným dmg bude sice víceméně stejná, ale síla sorceresky bude vyšší protože místo toho maxne třeba telekinesi + energi shield nebo druhej element. síla postav se pa knebude odvíjet od masivního dmg ale od možnosti že když použiješ skill charm tak tím ušetříš 20b který můžeš investovat jinam.

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 24.03.2013, 13:50 hod.

Velmi dobrý nápad... chce to ale hodně testování (to by snad nemělo být problém... udělal bych si nějaké cheaty a bylo by to) a dobré nápady (jako ten glacial spike)
Pokud tedy budu chtít ještě nějaké rady ohledně balancu, obrátím se na Tebe ;)

Jinak dneska jsem si trochu pohrál s photoshopem a vzniklo z toho tohle
Snad se vám to líbí... teď už to jdu všechno naprogramovat :D
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 24.03.2013, 14:12 hod.

jj ten skill charm vypadá suprově...fakt dobře...;-)

osobně bych to vyřešil fakt nejjednodušší formou...skilly nijak neposilovat ale jen jim zrušit jednu synergii a tu vložit jakoby to toho skill charmu a nastavit základní synergie ze statů. z toho bych pak vycházel podle testování.

jinak obecně bych nedával 1% za 1b ale zkusil bych to vyřešit trochu selsky. Skilly co se ve vanile používají nejvíc (blizzard, FO, ice blast, fire ball, meteor, lighting, ch.lighting) těm bych dal nejmenší bonus z energie. třeba jen 0.25% za bod. pak skilly co jsou relativně silný ale nepoužívaj se jako (fire wall, nova a frost nova, hydra, inferno, glacial spike) těm dát třeba 0,5% za bod a zbytek skillů jako všechny cold armory, ice a fire bolt, blaze, thunder storm) bych dal 1% za bod. pak jsou skilly jako telekinese, tam byc šel i do 3-5% za vložený bod.

stejně bych pak postupoval u ostatních charů. vykašlat se na nějaký vzorečky a vzít to selským romzumem a statistikou jaký skilly se ve vanile nejvic používaj a proč. a podle toho jim dát synergie ze statů.

tohle je jen hrubý nástřel jak bych vycházel k prvnímu nastavení. samozřejmě je to zatím jen teorie a jen sorceress.

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 24.03.2013, 22:04 hod.

Synergie z energie se bude odvíjet od ostatních synergií ze skillů... chce se to podívat na každý skill samostatně...

Teď např. dělám na skillu Fire Blast... pokud ho namaxuješ (a další 4 skilly jako synergie - do všech 20 bodů) pak celková dmg dělá: základní dmg skillu * 1200%
Synergie u skillů je totiž 15% -> 15% * 20 * 4 = 1200%
...a teď jde o to, že mírně snížím synergii ze skillů (na 80%. původních 15% jsem snížil na 12%)
Maximální synergie ze skillů teď činí 960%
Jako maximální počet bodů investovaných do energie počítám 400 (za celou hru, pokud se postava dostane na lvl 99 dostane něco málo přes 500 bodů)
Počítám, že synergie z energie by měla být maximálně 40% (u skillu fire blast), a 40% z původních 1200% je 480% -> pokud tedy zvolím synergii 1% za jeden bod, pak je to v pořádku :)
Skill charm na lvlu 10 by měl přidat 40% -> 1200% * 40% = 480% (pro zjednodušení vezmu 500%)

Výsledné vzorce pro maximální poškození skillu Fire Blast tedy vypadají následovně:
Vanilla: base dmg * 1200% (skilly)
Mod: base dmg * (960% (skilly) + 400% (energie) + 500% (skill charm)) = base dmg * 1860% (kdo ale bude maxovat jen energy, bude blázen)

Nakonec to tedy vypadá tak, že maximální dmg bude oproti vanille 1,5x zvýšeno, podíl jednotlivých složek se dá kdykoliv změnit, takže asi tak :D

Snad to nebylo moc složité, jde vlastně jen o to, že potřebuju (energy) skilly roztřídit na velmi slabé, slabé, středně silné, silné, velmi silné
...a podle toho by se odváděly celkové synergie (procenta udávají o kolik se zvýší celkové maximální dmg v porovnání s vanillou):
Velmi silné: 130%
Silné: 145%
Středně silné: 160%
Slabé: 190%
Velmi slabé: 250%

...a takový je zatím plán :D :D
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 24.03.2013, 22:17 hod.

takže u fire blastu pokud nedám ani bod do energie budu mít při maximálním užitku 1440% v modu oproti 1200% ve vanille

myslím že by to mohlo být OK. ono vlastně je to podobný tomu co jsem myslel já, jen s tím rozdílem že tys to vzal mnohem víc do detailu.

pokud takhle vemeš každej skill tak by to mohlo bejt super...:-) vypadá to fakt dobře...jen, tohle se zatím bavíme o caster skillech, horší to asi bude s fyzickejma skillama...

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 24.03.2013, 22:39 hod.

Tak nějak... ale nemysli si, že charm dostaneš na level 10 jen tak ;)
Poslední ingredience potřebná na lvl 10 bude padat až v pátém aktu na hellu a dostat charm na lvl 10 bude hodně ekonomicky náročné... nehledě na to, že k tomu budeš potřeboat i určitý level! Za každý další level charmu se totiž zvýší i potřebná level pro nošení...
A aby toho nebylo málo, bonusy k poškození získáné z charmu nerostou lineárně, nýbrž exponenciálně... když to rozepíšu u fire blastu (získané dmg% za level charmu):
1. 5%
2. 20%
3. 45%
4. 80%
5. 125%
6. 180%
7. 245%
8. 320%
9. 405%
10. 500%

Dostat tedy charm na level 10 bude hodně náročné, ale vyplatí se!
Jinak ano, ten systém je podobný tomu, cos navrhoval... vzal jsem si ho jako vzor, podle kterého se řídit ;)
Děkuju ;)
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Fingolfinjas
Quill Rat
Příspěvky:23

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Fingolfinjas » 25.03.2013, 16:17 hod.

ZOMB, nechci byt puntickar, ale ta rada je stale linearni a ne exponencialni ^^ ta by vypadala trosku jinak,
vzrorec pro narust je pokud se nemylim 5+10*(lvl-1) kde lvl je lvl. charmu, tzn. je to aritmeticka posloupnost a_(n) = a_(n-1) + 10*n-5

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od hami » 25.03.2013, 16:51 hod.

Nevim jestli má cenu to sem teď eště psát, ale tenhle celej systém se skill charmama se mi moc nelíbí. Tohle jsem si představoval - a myslim, že nejen já - jako mód kde nebudou moc drastický změny. Obzvlášť když vezmu jaký návrhy tu byly zavrhnutý, protože se vám zdáli moc redikální, mi tenhle systém přijdem opravdu přehnanej.
Ale třeba to nakonec dopadne dobře :?:

PS: ten růst neni zrovna moc exponenciální

edit:neni ani lineárni
Naposledy upravil(a) hami dne 25.03.2013, 17:11 hod., celkem upraveno 1 x.
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 25.03.2013, 17:04 hod.

Pardon... spletl jsem si exponenciální a kvadratický růst :oops:

Jedná se samozřejmě o kvadratický růst...

hami: Praxe všechno ukáže jasněji... zatím to je jen teorie... kdyžtak se ten poměr dá změnit lehce :)
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Fingolfinjas
Quill Rat
Příspěvky:23

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Fingolfinjas » 25.03.2013, 19:57 hod.

jo jo kvadraticky je xD mas pravdu ^^

jinak me se ta predstava skilleru libi jak uz jsem rekl. A ten obrazek je taky cool. Uz se neumuzu dockat. To abych se co nejrychleji dostal na Hell xD

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od hami » 25.03.2013, 23:42 hod.

jak kvadratickej ?? :)
co^2 to popisuje??
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Attia » 26.03.2013, 02:56 hod.

hami píše:...Tohle jsem si představoval - a myslim, že nejen já - jako mód kde nebudou moc drastický změny....
+1

už jsem tu několikrát psal...tohle se mi líbilo na alfa verzi...přijde mi že teď v tý fázi v jaký ten mod je je na míle vzdálený od původní myšlenky...:-( škoda...

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od ZOMB » 26.03.2013, 06:40 hod.

Fingolfinjas: Ono to nebude jen tak... mam hotovy zatim jen jeden skill... a ceka me jich 210 :D

hami: U Fire Blastu je vzorec nasledujici: lvlcharmu*lvlcharmu*5
Podobny vzorec na vypocet dmg pouziju u vsech dmg skillu...

Attia: Už dlouho jsem uvažoval nad tím, že vydám celkem dvě verze - jednu s většími změnami, a druhou s menšími... problém to určitě nebude, jakmile budu mít hotovou betu :D (tzn. celý normal)
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Fingolfinjas
Quill Rat
Příspěvky:23

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od Fingolfinjas » 26.03.2013, 08:01 hod.

Jak rika ZOMB

podivej na https://www.wolframalpha.com/input/?i=q ... 20+405+500
je to model kvadraticke regrese. Krasne pasuje ^^

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Is Alive - prosím o vyjádření k tomuto návrhu

Příspěvek od hami » 26.03.2013, 17:07 hod.

Fingolfinjas: máš pravdu kvadratickej je - sem trochu zmatkoval

ZOMB: Doufam, že to nebude znít blbě, ale myšlenka dělání IsAlive s malejma a velkejma změna je největší nesmysl co sem tady viděl.
Je to jako vyvýjet dva úplně rozdílný módy- sry ale tohle dle mě neni ani zdaleka providitelný, pokud chceš mít kvalitní mód
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Odpovědět

Zpět na „Mods By ZOMB“