The Elder Scrolls

Další hry z rodiny RPG.
Odpovědět

Hlasování: jak se vam libi?

dobra
81
80%
zla
9
9%
nehral sem / nevim co to je
11
11%
 
Celkem hlasů: 101

Pseudopes
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Kontaktovat uživatele:
Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Pseudopes » 01.12.2011, 18:16 hod.

Qoliker píše:Nevím jak si představuješ dokonalou variabilitu jeskyň, žádná není stejná a jasně, že stavební "kámen" bude společný, ony krypty dračích pohůnků byly taktéž ve Skyrimu stavěny ve stejném období, ale žádná z nich nemá identické dvojče.
A všichni pohůnci byli duševně slabí na to, aby tam přidělali nějakej puzzle (sory, ale tomu, že mi Q giver řekne, že medvěd ukáže cestu a potom narazím na znak medvěda a hned pod ním je páka není puzzle, ale odfláknutý pokus o hádanku, stejně tak ten první "puzzle" na který ve hře narazíte - máte 3 volitelné a přímo před vámi je odpověď v podobě 3 vyskládaných na zdi, kde náhodou je jeden utrhlý... lol wut? tomu říkáme puzzle? jestli ano, tak vítejte v háji)... Kdo tomu co ukázali ve Skyrimu říká puzzle, ten asi nikdy nehrál hry s opravdovými puzzly jako HL apod., hry ve kterých člověk přemýšlel.

Co se hospod týče, tam by se to dalo pochopit, nicméně ty jeskyně, které "nejsou všechny stejné" mě dost rozesmívaly :-)

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Qoliker » 01.12.2011, 18:58 hod.

Od kdy se tohle týká variability jeskyní a krypt? Kdybys četl mé předchozí příspěvky pozorně, tak víš, že jsem si na "puzzles" již stěžoval. Očividně máš chuť poukazovat pouze na nedostatky. U naklonovaných jeskyň ses zasmál, fajn, to jsem moc rád, v TESIV ses tedy musel doslova smíchy potrhat.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Pseudopes
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Kontaktovat uživatele:

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Pseudopes » 01.12.2011, 19:07 hod.

Well, tak téma jsem celý nečetl, ale zpětně jsi to vybavuji. Jinak variabilit jeskyň a krypt se to týká více než přímo. Protože monotónost se puzzlí zničí :) Jinak řčení, že žádná není stejná je pravdivé pouze když mluvíš konkrétně - kontroluješ každou zatáčku (její sklon, směr osvětlení), protože obecně je většina jeskyň podle 1 plánku - což pardon, ale rozhodně není dle tvého lore pravda, ledaže by jesykně budovali draci, potom by se to dalo pochopit. Ale prakticky jeskyně s bandity a podobně jsou z té teoretické stránky všechny naprosto stejné. Neexistují odbočky, je to straight forward přímo ke Q. Namítneš, že takovéhle není žádné RPG. Jenomže žádné jiné RPG se nepyšní open worldem, které nikdy nebude stejný apod... Když vezmeme jen D2... ano bylo straight forward, ale mělo zdravou míru opakování a tudíž to nebylo tak markantní (jaily byly 3, maggot lairy taky, chaos sanc byla taky jen 1, ledové jeskyně byly bez řeky taky jen +/- 3 (nejsem si jist přímo číslem), tady je těch jeskyň přes kopírák milión a krypt jakbysmet :)) Dle mého, když se RPG chce pyšnit takovým open worldem a nejednotvárností chce to víc než jen velký svět. Chce to pořádný algoritmus na náhodu.

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Qoliker » 01.12.2011, 19:32 hod.

Zdravá míra opakování? Si děláš legraci? Takže v D2 ti to nevadilo, ale ve Skyrimu ano, protože se pyšní "open world" nálepkou? Ja chápu, že se ti Skyrim nezamlouvá, ale tohle mi přijde ujeté, Skyrim dungeony jsou přes kopírák, D2 dungeony ani moc ne, navíc tyhle dvě hry ani moc porovnávat nejdou, každá těží z něčeho jiného. A algoritmus na náhodu? Však je to tvořené ručně a člověk už musí být velký rejpal aby mu tohle vyloženě vadilo.

Taky můžu psát, jo jeskyně jsou koridor jak hovado, s.račkoidní krypty ještě víc a ty PUZZLES!11!1! Panebože to nejsou Puzzles! To jsou cvičné příklady pro dvouleté děti s vysokým stádiem retardace, které mají místo mozku želé. I šimpanzi by se Bethesdě vysmáli, pokud by je vůbec taková linearita něčím přitahovala.

Rozdíl je ale v tom, že já dokážu ocenit i konstruktivní fakta, jenž nám Skyrim přinesl a nerejpat se donekonečna v pitominách, které jsou obsahem sebelepších RPGs. Zachoval jsem se tak i u Dragon Age, ačkoliv dvojku jsem těžce sprdnul, a to byl DAO ve všem krom jedné kategorie podstatně horší. Já umím být vděčný za podařené RPG, nepotřebují mít dokonalé věci a na TES bylo vždy to krásné, že si hru postupem času vyšperkuješ k obrazu svému. Nač brečet nad tím, že hráčská komunita hloupne a stávají se z nich sedící zombies před obrazovkou, až to bude neúnosné, tak nebudu hrát holt nic, však je plno krásných alternativ, které se dají, místo hraní RPGs pro kojence, praktikovat.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Pseudopes
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Kontaktovat uživatele:

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Pseudopes » 01.12.2011, 20:05 hod.

Zdravou mírou opakování jsem mínil, že když něco vidím 3x proč ne, když něco vidím 5x proč ne. Ale když už někam jdu a očekávám, že to tam bude přesně takové, jako 1000x předtím, nepomáhá moc k tomu, abych se tam těšil :) S tou nálepkou open world jsi to asi úplně nepochopil. Koridory mi nevadí, pokud se právě nesnažíš o co nejkomplexnější svět.

Můžu se zeptat, kde jsem řekl, že Skyrim je pitomina, která si nezasložuží pozornost a vývojáři, že by se měli jít zahrabat? :-) Je to dobrá hra, to bezpochyby. Každá druhá je proti ní horší (klasické spatlaniny typu TL), nicméně jak psal Tib, jedna z nejlepších her v historii? Né, to zase prrr. Je to kvalitně zpracovaná hra a odvedli dobrý kus práce, nicméně na titul hra tisíciletí to není :) Alespoň imho ne. Kdybych to měl shrnout za sebe:

Gameplay je super, příběh vtáhne, akce je tam taky více než dost, nicméně já čím déle jsem to hrál, tím více jsem si říkal, že tahle nějak jsem to viděl u Whiterunu, podobné to bylo tam a tam atd... Až k tomu bodu, kdy jsem zjistil, že prakticky nemusím do té jeskyně chodit :) Tahle stereotypní zábava prostě není pro mě :) Jak jsem psal, hra je to super a rozhodně bych se nebál někde říct, že to hraju. Nicméně jsou tam takové ty ale: Konzolovej interface se dá překousnout, ale zrovna nic, co bych potřeboval vidět všude. Výše zmíněné postupem se zvyšující opakování některých věcí, celkově pár bugů v AI (viz šíp v oku apod.) atd. Respekt vývojářům za práci, kterou si s tím dali a doufám, že to inspiruje další lidi k tvoření podobných open world her. Jednu věc, kterou bych ve Skyrimu strašně rád viděl jsou random prvky jako v D3. Není dle mého důvod, proř by ty jeskyně nemohly být alespoň z části náhodně generované. Podle počtu vstupů se měnit - jsem tu poprvé - jeskyně stojí. Jsem tu podruhé - jeskyně se propadla a teče tu potůček. Jsem tu potřetí - jeskyně je už vymlená potůčkem, jsou tam krápníky a sutiny začíná nahlodávat eroze... Samozřejmě s pravděpodobností, že tohle se stane. Řekl bych, že tohle by tomu hodně pomohlo :)

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Qoliker » 01.12.2011, 20:34 hod.

Pseudopes píše:Není dle mého důvod, proř by ty jeskyně nemohly být alespoň z části náhodně generované. Podle počtu vstupů se měnit - jsem tu poprvé - jeskyně stojí. Jsem tu podruhé - jeskyně se propadla a teče tu potůček. Jsem tu potřetí - jeskyně je už vymlená potůčkem, jsou tam krápníky a sutiny začíná nahlodávat eroze... Samozřejmě s pravděpodobností, že tohle se stane. Řekl bych, že tohle by tomu hodně pomohlo :)
Možná tak za deset let, to už bys chtěl vážně moc.

Hra tisíciletí fakt ne, ale pokud bych ji měl zakomponovat do nějaké té své topky, tak se ujme, tím pádem s Tibem souhlasím.

Já se prostě hrozně těším, co se zase na nexusu objeví. Je to právě modding a kreativita fanoušků, které ze Skyrimu udělají hru roku.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Uživatelský avatar
Tib3rian
Doom Knight
Příspěvky:443
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Tiberian#2416

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Tib3rian » 02.12.2011, 04:53 hod.

Od roku 2008 hry nestoja za vela, to ano. Predtym neexistovala doba, kedy by hry boli v krize. Co nemoze o sebe tvrdit ani filmovy ci hudobny priemysel. Skyrim je jedno za najlepsich RPG, takze automaticky jedna z najlepsich hier. Jasne, hry zo zlatej ery tazko znesu porovnanie, ale trebars 8-bitova nebola oproti inym etapam nejak prevratna, takze to sa samozrejme strieda. Je kriza, vyvojarske studia su v podruci manazerov, to ale neznamena, ze sa nemozeme zase dockat lepsieho obdobia.
"My old enemy. You cannot hide from me...no matter what form you choose to wear. Let your true self be revealed...Diablo!"

Uživatelský avatar
Programos
Minion of Destruction
Příspěvky:810
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Programos#2804
Bydliště:Bystřice n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Programos » 03.12.2011, 16:20 hod.

Qoliker píše:Programos,
takže z Daedras si nezabil ani jednu? Centuriony, Falmers asi taky ne, že? Ono se není čemu divit, 28. level dáš hned a main quest se točí okolo draků, navíc dokončení MQ linie je jen málé procento z celé hry.
Chápu, vím, že je to jen malé procento hry a vím, že jsem prošel málo. Já tu hru neodsuzuju, pouze si ji nechci znechutit. Hrál jsem ji rád, bavilo mě to, ale když to zpětně zhodnotím... tak mi to přijde slabé a čekal bych od toho víc. Není tam žádnej motor, kterej by mě hnal dopředu a nutil hrát víc, nevím co tomu chybí ale něco prostě jo. Ty monstra které zmiňuješ jsem potkal, už jen kvůli tomu, že je potkáš při hlavní dějové línii ale zase mám takovej pocit, že i v Diablu jsem jich potkal víc :-/ O Bossech nemluvě, mám rád výzvy a tady nebyla žádná.

A co mě naštvalo opravdu hodně a to hned na začátku: Ochočení zvěře jednou za den?! WTF? ?! Totálně useless a to, že se s tím dá zabít obr skrz ochočení mamuta mi stejně přijde celkem dost low. Myslel jsem, že budu mít čokla jako peta a prd z toho.

A víš co? Raději na to ani neodpovídej, než ten Skyrim uplně odsoudím...
Inu, co k tomu rict.... Programos#2804

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Qoliker » 03.12.2011, 16:51 hod.

Nebudu, dokonce tě i plně chápu, bohužel user módy budou nejdříve v lednu. :<
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Uživatelský avatar
Spellsword
Doom Knight
Příspěvky:563
BattleTag:Spellsword#2546

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Spellsword » 06.12.2011, 14:09 hod.

Víte o tom, že pokud nějakému NPC nasadíte na hlavu kýbl/kotel/něco jiného, nebude na vás vidět a budete moct krást věci přímo před ním?
O__o

Uživatelský avatar
Tib3rian
Doom Knight
Příspěvky:443
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Tiberian#2416

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Tib3rian » 06.12.2011, 15:37 hod.

Ja viem, tu je to video. Strasna sranda.
http://www.youtube.com/watch?v=rt5aUdij ... r_embedded
"My old enemy. You cannot hide from me...no matter what form you choose to wear. Let your true self be revealed...Diablo!"

Uživatelský avatar
Programos
Minion of Destruction
Příspěvky:810
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Programos#2804
Bydliště:Bystřice n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Programos » 06.12.2011, 16:11 hod.

Jojo, taky jsem o tom četl ale není nad to si to ukrást "poctivě".
Inu, co k tomu rict.... Programos#2804

bubavanek
Gorebelly
Příspěvky:269
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Jičín

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od bubavanek » 06.12.2011, 17:16 hod.

Co se týče toho kradení, krásná ukázka tuposti AI :lol:

Uživatelský avatar
Spellsword
Doom Knight
Příspěvky:563
BattleTag:Spellsword#2546

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Spellsword » 06.12.2011, 19:55 hod.

Já toho nevyužívám, jen ze srandy veším na NPC různé předměty :D Stejně se takhle nic pěkného neukradne, maximálně tak měšec s goldy.

Uživatelský avatar
Garn
Adviser
Příspěvky:898
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
Kontaktovat uživatele:

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Garn » 06.12.2011, 20:05 hod.

Je srandovní, že i ve Falloutu 2 bylo alespoň elementární nastavení AI vašeho spolubojovníka, zatímco ve Skyrimu týpkovi s heavy armor a 2h mečem ani nemůžete zakázat, aby střílel z luku a on si to klidně kropí z půl metru mágovi do xichtu. Dokonce mu nemůžete ani říct, co si obleče.

Mimochodem všimli jste si bugu, že když vlezete do General Goods store ve Whiterunu, tak váš companion vyběhne z nějaké zadní místnosti?
My name is Lachdanan, and I am cursed. Once the captain of King Leoric's army, I lived only to honor my land and my king. No man has a greater love for his king than I had for mine, even as I drove my blade through his dark and corrupted heart.

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Qoliker » 06.12.2011, 20:18 hod.

Vyběhne zadním vchodem. Ano, je to bug.

Chce to vydržet do ledna na editor, parťákům mohli dát nějaké basic strategy templates, jako třeba ve FNV. Je to určitě škoda. U mage-like followers je to ještě horší.

Mimochodem, tady je stále se aktualizující unofficial buglist..
http://forums.bethsoft.com/index.php?/t ... l-buglist/

Smutné jak si dávají načas s patches, které opravují naprosté chujoviny, holt Bethesda. -.-

Tady alespoň něco na pobavení: http://youtu.be/YOxVjbGvUpI (:
Naposledy upravil(a) Qoliker dne 06.12.2011, 21:39 hod., celkem upraveno 2 x.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Uživatelský avatar
Javurek
Warlord
Příspěvky:2713
Currenly, I'm playing:Diablo 2

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Javurek » 06.12.2011, 20:48 hod.

Lol, Garne .) přesně nad těmahle 2 vecma jsem dnes přemýšlel i je zažil :D

No a ten bug list, jsem málem spadl ze židle .-) takovej mega seznam :D

Uživatelský avatar
Tib3rian
Doom Knight
Příspěvky:443
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Tiberian#2416

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Tib3rian » 07.12.2011, 09:37 hod.

Pokial to zakrivanie hlav Bethesda neurobila naschval, tak to tam naschval nechala :) V Oblivione bola tato naivna tupost NPCciek strasne smiesna a mna to bavilo.
"My old enemy. You cannot hide from me...no matter what form you choose to wear. Let your true self be revealed...Diablo!"

Uživatelský avatar
Spellsword
Doom Knight
Příspěvky:563
BattleTag:Spellsword#2546

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Spellsword » 15.12.2011, 21:28 hod.

Jak poznám, že jsem to dohrál? :D Alduin je mrtev, to je konec? Nic dál?
Poslední lokace mi fakt udělala radost, fakt se mi líbí jak to udělali - Asgard je Sovngarde, Valhalla je Hall of Valor, Bifrost je Whalebone Bridge či jak, Heimdall je ten nord u mostu... :)

Trochu jsem dodělal můj fanart. Kreslený nákres je asi finální verze, začínám kreslit digitálně: http://imageshack.us/g/194/25657758.jpg/

Uživatelský avatar
Tib3rian
Doom Knight
Příspěvky:443
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Tiberian#2416

Re: The Elder Scrolls

Příspěvek od Tib3rian » 26.12.2011, 18:56 hod.

Gamespot- hra roku a RPG roku http://www.gamespot.com/best-of-2011-aw ... tml?page=1
Teraz si spominam na to iDaddyho, jsem fanousek Skyrimu, ale hra roku rozhodne ne. No ono je to aj o konkurencii, ze. Portal 2 a Zaklinaca poraza Skyrim celkom s prehladom.
"My old enemy. You cannot hide from me...no matter what form you choose to wear. Let your true self be revealed...Diablo!"

Odpovědět

Zpět na „Další RPG“