Defense nejméně využitelný atribut? Pro kouzelníky asi ano, ale pro meele chary zcela určitě ne. A i když je pravda, že nemálo potvor má ITD, tak ale i přesto má většina monster "normální" damage, které je ovlivnitelné obranou. A zkuste si s postavou stoupnout někam do hloučku nepřátel s vaší vysokou obranou a posléze s minimální obranou a schválně, která postava tam přežije déle. A meele chary narozdíl od kouzelníků jsou hloučky nepřátel obklopování prakticky furt, takže bez obrany by to byl minimálně opruz.
Jasně, že barbar má iron skin a shout, ale když se mu k té obraně ještě přičte defiance, tak ta obrana vyletí do zázračných výšin. Nicméně je pravda, že jestli má postava obranu 20000 a posléze se jí ještě zvýší na 30000, tak ten rozdíl už není tolik znát jako v případě, kdy má postava obranu v základu třeba jen 2000 a posléze se zvýší na 10000.
Ale když to chcete rozebrat do podrobna, tak budiž.
Might přidá +-200% damage, což ve výsledku není tak moc, jak se může zdát a postava si tím příliš nepolepší. Navíc, když máte dobrý gear (v první řadě zbraň), tak vám v sólo hře padá všechno hrozně rychle, takže to trochu větší poškození beztak ani nezaregistrujete. A při hře s více hráči (kde byste to větší poškození už lépe využili) tam tu might auru bude prakticky vždy někdo mít, protože je řekl bych nejrozšířenější, takže o ni nakonec nepřijdete.
Blessed aim přidá attack rating docela dost, jenomže šance na zásah roste i s úrovní postavy, takže na velkém levelu už beztak trefíte všechno na +-85% i bez extra vysokého attack ratingu. Nemluvě o tom, že i když vám blessed aim zvýší attack rating o několik tisíc, tak ve finále se vám šance na zásah zvedne jen o pár procent. A jako za poslední je třeba zmínit, že samotný merc attack rating prakticky vůbec nevyužije, protože ačkoli se to nikde moc nepíše ani o tom nemluví, tak dle mého pozorování nemá attack rating na merca vliv, protože trefí prakticky vždy. A jestli má, tak minimální.
Prayer aura (když není v kombinaci s RW insight) a trní mi přijde slabá a hlavně nepříliš vhodná pro meele chary. Trní bohužel není tak dobrý, jak se dle jeho statistik na první pohled může zdát.
No a potom je tu defiance a holy freeze. Holy freeze je výborná prakticky pro všechny chary, včetně mlátičů na blízko. Ten mráz pomůže s kontrolou davu hodně. Nicméně já přesto dávám přednost defiance auře, protože defiance je skvělá jak pro meele postavu, která se tak stane mnohem víc životaschopnější, tak i pro samotného lancera, který má ve zvyku často chcípat, když tu obranu nemá. A také posílíte své miniony (druidův medvěd a duch, stín asky), které nebudete muset tak často čarovat znovu, protože vám vydrží.
Takže když to shrnu, tak dle mých priorit je pro meele char nejlepší vzít lancera s aurou:
1) Defiance
2) Holy freeze
3) Might
4) Blessed aim
5) Všechny ostatní
U svých herních postav mám lancery tyto:
Bowazon - might
Zealot pala - defiance
Fury druid - defiance
WW barb - defiance
Martial ass - defiance
Fire Sorc - holy freeze
Bone Necro - prayer v kombinaci s Insight
Foher - prayer v kombinaci s Insight
----------------------------------------------------------------------------------------------
"Proč by Melee nemohl mít Rogue, Cold IronWolfa nebo Barbara"
Samozřejmě, že mohl, ale lanceři narozdíl od jiných žoldáků dávají aury, které z nich dělají nejužitečnější společníky prakticky pro jakýkoli char a jakýkoli build. Kromě toho mohou lanceři používat i RW zbraně, které přidávají mnoho dalších nemálo užitečných aur. Uvažovat bych mohl maximálně tak o Iron wolfovi pro meele char, který by se postaral o physical imunne. Těch ale ve hře zase není tolik, abych kvůli tomu dal wolfovi přednost před lancerem.