Farmení Tresh Socketa a účinnost Magic findu
Napsal: 26.02.2017, 20:41 hod.
Zdarec,
Tímto novým tématem bych rád navázal na jedno vousaté vlákno ZDE a zároveň ho ještě rozšířil o vlastní bádání o účinnosti magic findu (MF). V současnou dobu je v plánu zhruba 900 hodin hry, po cca 300 hodinách s jedním MF. Všechny níže uvedené Informace se týkají verze 1.13 (většina platí i v jiných verzích, ale odchylky tam jsou).
1 TRESH SOCKET (TS)
1.1 Úvod Jedná se o superunikátní monstrum blood bringera, nosorožci podobné monstrum, výlučně se vyskytující v aktu 5, které se nachází vždy na konci lokace Arreat Plateau, stráží vchod do jeskyně Crystalline Passage. Patří do skupiny monster "animals". Vyskytuje se bez minionů. Jeho drop vždy obsahuje dva předměty a 4 láhve. Je schopný dropovat TC87 předměty s vysokou šancí. Je vybavený klasickým melee útokem a jako ostatní "siege beasts" speciálním útokem, tvz. stomp ~ "dupanec". Jedná se možná nejsilnější útok monstra ve hře, ale používá jej zřídka. Demon impové jej mohou "osedlat" a pouštět z jeho hřbetu inferno. Thresh socket je vždy CURSED a na hell obtížnosti je vždy COLD immune (CI). Na obtížnosti normal i nightmare jsou všechny jeho odolnosti na 0%. Lze z něj "nasávat" manu i life na všechny obtížnosti bez postihu. Na hell, jelikož je cold imunne, se vám mrtvola nerozpadne na kousky ledu při cold útocích, a tak na něj pohodlně lze používat barbarův spell "find item", mrtvola zůstává i po výbuchu corpse explosion(CE), když je fire enchanted. Nastavení players nemění šanci na drop itemů, vzhledem k velkému počtu životů TS nedoporučuji tedy chodit jinak než players 1.
1.2 Drop TS se nachází na lokaci arealvl(alvl) 81, jeho monsterlvl(mlvl) je 84. Má svůj speciální drop. Podstatné je, že dává TC87 s vysokou šancí (obdobně jako pindleskin, frozenstein) Kvůli svému mlvl však nemůže dropnout skupinu předmětů, jejichž itemlvl(qlvl) je více jak 84.
1.3 Itemy, co TS nedá
uqlvl=87: Arachnid Mesh, Azurewrath, Tyrael's Might
uqlvl=86: Crown of Ages, Mang Song's Lesson, Stormlash, Tomb Reaver
uqlvl=85: Alma Negra, Andariel's Visage, Arioc's Needle, Arkaine's Valor, Halaberd's Reign, Kira's Guardian, Metalgrid, Rainbow Facet,Shadowkiller, The Cranium Basher, The Gladiator's Bane, The Grandfather, Wolfhowl
19 předmětů plus všechny facety, ty z něj nedostanete. Je to relativně hodně a je třeba tedy zvážit, zda se vám TS vyplatí chodit. Velmi záleží na tom, co hledáte, jaký máte build. Vzhledem k tomu, že téměř každý farmař zpravidla nemine při hledání itemů Mephista, dovolím si udělat ještě jeden seznam:
1.3.1 Itemy co nedropuje TS + Meph dohromady
uqlvl=87: Tyrael's Might
uqlvl=86: Crown of Ages, Mang Song's Lesson, Tomb Reaver, (Stormclash)
uqlvl=85: Halaberd's Reign, The Cranium Basher, The Grandfather,
Těchto 7(8) itemů při farmě Mepha a TS nezískáte. Stormclash uvádím v závorce proto, že jej sice Mephisto dropuje, ale šance je opravdu malá a tak příliš nelze počítat s jeho nalezením. Pokud je vaším cílem některý z těchto předmětů, TS runy jsou pro vás ztráta času a je lepší popřemýšlet o Pindlovi nebo hledat pro sebe vhodnou alvl 85(84) lokaci, kde najdete vše, včetně TM, pokud jste vybaveni mimořádnou trpělivostí.
1.4 Proč je tedy vůbec dobré TS chodit Klíčová otázka. Předesílám, že se jedná o můj názor.
1.4.1 Efektivita Pokud hledáte předměty, které TS dropuje, je to dle mě nejrychlejší způsob, jak dané předměty najít. Nepodceňujte zdánlivě malé časové rozdíly v jednotkách sekund. Najděte si k němu vhodnou mapu, lze mít WP opravdu na dohled od něj. Pokud tuhle mapu máte, tak vaše trasa k TS vzdáleností zhruba odpovídá trase mezi startovní pozicí v aktu 5 ve městě a dosažením červeného portalu u Anyi. To znamená, že máte TS 2krát blíže, než Pindleskina. Pro postavy bez teleportu je významná úspora času. Tahle výhoda bohužel reálně tak velká není díky problému, který mám já ale i jiní v lokaci Arreat Plataeu a to, že když projdu portem a zabiju TS, dám "save and exit", hra zhruba 5 sekund nereaguje a trvá, než se vrátím do menu. Může se to zdát málo, ale je to dost, na 20 sekundovém runu to dělá 25% času, když to doženu ad absudrdum, při 1O 000 runech se 17 hodin díváte na nápis "save and exit"....PŘESTO i s tímto neduhem (který jsem přestal řešit a prostě jsem si zvykl) je TS nejrychlejší superunikát. Můj paladin jej například dával i s tou nahrávací sekvencí za 20 sekund v dlouhodobém průměru, čili pokud jsem opravdu vydržel hodinu farmit v kuse 180 runu/ hodina nebyl problém. Váš čas (statisticky vzato) na nalezení například takového TR brnění (či jiného TC78+ setu, griffona, DF, DW...) se zkracuje o několik (desítek) hodin. Je třeba si to představit v řádech tisíců runů, které na drop těchto vzácnějších itemů potřebuje.
V lokacích 85lvl, abyste dosáhli takové efektivity pro hledání, byste museli za stejný čas (v rozmezí 20-30sec) zabít 2 boss packy (2 proto, že náhodný unikat dropne pouze jeden item).....nevím, bez teleportu IMHO nemožné se k tomu přiblížit, i tak je to dost náročné, závislé na denzitě a mapě konkrétní lokace.
1.4.2 Obtížnost resp. snadnost TS je bez minionů. Má sice zmiňovaný stomp attack, ale ten vidět je spíš vzácnost. Dá se říct, že vám většina hráčů řekne, že je TS podceňovaný a nebudí příliš obavy. Je to pravda, ale zároveň je třeba mít na paměti, že je vždy cursed, a v případě extra strong ability je schopný vás sejmout mrknutím oka. Dostal sem mnohokrát ránu kolem 12OO - 1600 HP. Lighting enchanted abilita také může zle potrápit. Dále tak nějak klasicky pozor na auru conviction (v kombinaci s těmi blesky) nebo might(extrémně nebezpečné s extra strong), ty mohou stvořit zabijáka. Jelikož největší nebezpečí plyne z melee útoku podpořeného silným kombem, nejvíce jsou ohroženy postavy, co se do boje pustí face to face. Přesto si troufát tvrdit, že TS dokáže chodit i průměrně vybavená postava a při jisté obezřetnosti je šance na RIP hodně blízká nule. Za mě je pindleskin pro melee nebezpečnější, nepředvídatelnější. Ranged jsou v pohodě u obou.
1.5 Imunity Na hell obtížnosti je TS vždy imunní na cold poškožení (CI) nedivte se, stojí tam celou dobu než přijdete na ledu žejo, tak musí bejt odolnej . V číslech je jeho resistence 120%. Dále má 75% resistenci na fire, 50% na fyzické škody, 33% na lighting a 0% na magic poškození. Na vzorku 300 TS jsem vypozoroval, že bývá v 35% případů imunní na fire (FI), v 15,5% imunní na fyzické poškození (PI) a ve 14% na lighting poškození (LI). Lower resist hůlkou tyto imunity (CI, FI, LI) neprolomíte. Když jste bohatí a váš merc je vybavený RW INFINITY, conviction aura LI sundá vždy, FI sundá jen když je získaná na podkladě schopnosti "magic resistance", fire enchanted abilitu neprolomíte, ani kombem conviction + LR hůlka. Stejně tak cold enchanted abilitu. Naproti tomu jeho přirozená CI (ta co má tu hodnotu 120%) prolomit lze. Pokud máte merce vybaveného Reaper's Toll polearmou, tak decrepify PI prolomí, stejně tak kletba amplify damage. Vřele doporučuji toto řešení pro postavy zaměřené na fyzickou škodu.
1.6 Vhodný char na farmu Nejsem zase takový znalec všech buildů, co D2 nabízí, co ale vyplývá z výše psaného. Buildy co profitují z cold poškození jsou na farmu TS vyloženě nevhodné. Buildy zaměřené na fire poškození, budou mít také dost problémy, každý třetí TS bude imunní, navíc ikdyž nebude, 75% resistence při 45 000 HPčkách je hodně, TS má mimochodem 3x krát více HP než Pindleskin. Postavy zaměřené na light poškožení jsou myslím v pohodě, java, light soso nebo trapka by si zde vedly dobře, s RW infi je to pak vyložená "labada". Lighting sorc s INFI mercem je jeden z nejrychlejších farmářů zde (již ozkoušeno, 17-18sekund/run). Postavy zaměřené na fyzickou škodu by zde také měly fungovat, barbar s bodem v bersekerovi by si s těmi 15% PI imunních případů poradil sám, ostatní se mohou připravit reaperkou či hůlkou s decrepify. Za úplně nejvhodnější postavy však považuju zaměřené na magic poškození, na které TS nemá žádnou imunitu a tedy hammer, boner nebo zerk je úplně nejsnažší cesta, jak TS zabít.
Teď je čas spřejít k druhé části, testování efektivity MF na TS.
EDIT 9.3.2017 tuhle část jsem výrazně přepracoval.
2 ÚČINNOST MAGIC FINDU(MF) S JEHO NARŮSTAJÍCÍ HODNOTOU
2.1 Úvod
FAKTA:
a)čím více MF na své postavě máte, tím rostou vaše šance na nalezení magických/rare/ setových / unikátních předmětů
b) Na MF se uplatňuje herní mechanismus nazvaný "diminishing returns", což zjednodušeně řečeno znamená, čím víc MF máte, tím méně MF funguje.
Více informací k nahlédnutí ZDE
c) MF neovlivňuje množství popadaných předmětů, ovlivňuje pouze jejich kvalitu = s více MF vám padá více magických/rare/setových/unikátních předmětů, které by jinak byly např normal. Proto vám ve výsledku méně padají předměty "obyčejné bilé" kvality, včetně socketovaných = pokud hledáte nějaký hodně dobrý základ pro silné runové slovo, s vysokým MF jej bude mnohem těžší najít
Další velmi dobré odkazy k MF jsou tyto: ZDE a i třeba ZDE
Z výše uvedených odkazů získáte například čísla, že při MF 0 najdete 100 setů, 100 unikátů za nějaký definovaný počet killů; pokud ten stejný počet killů provedete s MF 300, získate 287 setů a 236 unikátů. Pokud máte MF 500, získáte za tento definovaný počet killů 350 setů a 266 unikátů...... Jenže, co to vlastně při běžném hraní znamená? Myslím si, že je hrozně složité si nějak představovat při reálném hraní, je to hodně, je to málo? Pokud vám někdo řekne, že s MF o 200 větším například získáte při zabití 40 000 tresh socketů o 3 TC87 navíc, je to pochopitelné pro všechny. Jenže k takovým závěrům se nelze dostat nijak jinak, než zkrátka zapnout hru a vyzkoušet a to je přesně můj cíl.
Takové srovnávání je třeba tenhle pokus provádět za určitých podmínek. Co nejvíce eliminovat faktor štěstí, dále je nesmírně důležité celý sběr itemů nějak standartizovat, protože jednoduše každý hráč je unikát, každý jeho run bude vypadat trochu jinak než druhého, každý hraje trošku jinak, lépe či hůře to je jedno, ale pro vzájemné porovnávání výsledků a určitého mechanismu hry (MF) je nezbytné tyhle vlivy co nejvíc upozadit. Při běhání TS v turnaji mi došlo, že právě jeho runování je pro tohle měření ideální. Osamocený superunikát, co dropuje velkou část vzácných předmětů, bez komplikujících vlivů jako minioni, žádné monstra v okolí. Velice rychlý přistup. Jeden run = jeden definovaný drop.
2.2 Cíle Cílem je odběhat 120 000 runů na různých hladinách MF. Hladiny MF budou 400, 500, 600. 40 000 na každé z nich, při průměrné rychlosti 130-150 runů za hodinu to vychází, že na jedné hladině MF strávím necelých 300 hodin hry intenzivní farmou. Celkově to vychází na 900 hodin hry. Jsem přesvědčený, že to je dostatečný čas, aby se fungování MF projevilo a pokud se neprojeví, i to je nějaký výsledek. Výstupy zhodnotit a porovnat je mezi sebou, následně porovnat s "papírovými" předpoklady.
2.3 Provedení 40 000 runů na jedné MF hladině rozdělit na menší bloky po 8000( 5x 8000), kdy je možné vzít jiný char, muže to běhat jiný hrač, což může urychlit nafarmení celkového čísla runů. Je to lepší tak nějak z psychlogického hlediska, velký úkol je zkrátka lepší si rozdělit na dílčí body. Bude to zajímavé z pohledu porovnávání těch jednotlivých 8000 mezi sebou. Je nezbytné zaznamenat/screenovat všechny unikáty/sety, i ty co padnou opakovaně. To bude první parametr k porovnávání. Speciální pozornost se bude věnovat itemům z ranků TC81, TC 84 a TC 87 (je jich celkově 52, které mohou z TS padnout). Druhý parametr. A pak z této skupiny ještě vyčlenit skupiny těch úplně nejcennějších, TC 87, setové a unikáty zvlášť. Třetí parametr. To stejné potom zopakovat na jiné hladině MF.
2.4 Závěrem Je možné, že se nepodaří prokázat vůbec nic. Nebo se prostě na to vybodnu, sám naběhat tolik TS je opravdu dost velký úkol, rozhodně za tím nehodlám jít stůj co stůj a spíš si tak na pohodu postupně budu plnit chlívečky. Kdyby někdo chtěl přispět svojí troškou ke společné osvětě, pište mi do soukromých zpráv. Pokud máte jakkýkoliv dotazy nebo připomínky, nápady, hrňte to sem, víc hlav vždycky víc ví. Třeba se mi tu aspoň nějakou diskuzí podaří fórko trošku přivést opět k životu
2.5 Aktuální situace
MF 400 (~60% HOTOVO) :
PRŮMĚRY
počet runů na drop unikátu: 22; počet runů na drop setu: 23; počet runů na drop TC81+TC84+TC87: 214;
počet runů na drop unikátu TC87: 1640; počet runů na drop setu TC87: 1025;
Jednotlivé 8K sekvence:
8 000 runů Paladin(z MF7 turnaje, chybí udaje o celkovém počtu unikátů)
TC81+TC84+TC87: 27 ( 1 předmět/ 296 runů)
TC87 unikáty : 5 (1 předmět/ 1600 runů)
TC87 sety : 3 (1 předmět/ 2667 runů)
8 000 runů Boner- dropy ZDE
unikáty celkem: 374 ; sety celkem 385
TC81+TC84+TC87: 47 ( 1 předmět/ 170 runů)
TC87 unikáty : 6 (1 předmět/ 1333 runů)
TC87 sety: 13 (1 předmět/ 615 runů)
8 600 runů Paladin z MF9 [/b]- dropy ZDE
unikáty celkem: 376 ; sety celkem 350
TC81+TC84+TC87: 41 ( 1 předmět/ 208 runů)
TC87 unikáty : 4 (1 předmět/ 2150 runů)
TC87 sety: 8 (1 předmět/ 1075 runů)
MF 500(~60% HOTOVO):
PRŮMĚRY
počet runů na drop unikátu: 23; počet runů na drop setu: 23; počet runů na drop TC81+TC84+TC87: 327;
počet runů na drop unikátu TC87: 1533; počet runů na drop setu TC87: 1533;
Jednotlivé 8K sekvence:
7 000 runů ZERK od RIPa (zaznamenané pouze TC87)
TC87 unikáty : 3 (1 předmět/ 2333 runů)
TC87 sety: 7 (1 předmět/ 1000 runů)
8 000 runů ZERK - září 2018- dropy ZDE
unikáty celkem: 374 ; sety celkem 342
TC81+TC84+TC87: 25 ( 1 předmět/ 320 runů)
TC87 unikáty : 5 (1 předmět/ 1600 runů)
TC87 sety: 6 (1 předmět/ 1333 runů)
8 000 runů ZERK - říjen 2018- dropy ZDE
unikáty celkem: 340 ; sety celkem 339
TC81+TC84+TC87: 24 ( 1 předmět/ 333 runů)
TC87 unikáty : 7 (1 předmět/ 1143 runů)
TC87 sety: 2 (1 předmět/ 4000 runů)
MF 600(20% HOTOVO):
8 000 runů light SOSO - prosinec 2019/leden 2020- dropy ZDE
unikáty celkem: 340 ; sety celkem 351
TC81+TC84+TC87: 31 ( 1 předmět/ 259 runů)
TC87 unikáty : 2 (1 předmět/ 4000 runů)
TC87 sety: 12 (1 předmět/ 666 runů)
EVENT UKONČEN K LEDNU 2020
Tímto novým tématem bych rád navázal na jedno vousaté vlákno ZDE a zároveň ho ještě rozšířil o vlastní bádání o účinnosti magic findu (MF). V současnou dobu je v plánu zhruba 900 hodin hry, po cca 300 hodinách s jedním MF. Všechny níže uvedené Informace se týkají verze 1.13 (většina platí i v jiných verzích, ale odchylky tam jsou).
1 TRESH SOCKET (TS)
1.1 Úvod Jedná se o superunikátní monstrum blood bringera, nosorožci podobné monstrum, výlučně se vyskytující v aktu 5, které se nachází vždy na konci lokace Arreat Plateau, stráží vchod do jeskyně Crystalline Passage. Patří do skupiny monster "animals". Vyskytuje se bez minionů. Jeho drop vždy obsahuje dva předměty a 4 láhve. Je schopný dropovat TC87 předměty s vysokou šancí. Je vybavený klasickým melee útokem a jako ostatní "siege beasts" speciálním útokem, tvz. stomp ~ "dupanec". Jedná se možná nejsilnější útok monstra ve hře, ale používá jej zřídka. Demon impové jej mohou "osedlat" a pouštět z jeho hřbetu inferno. Thresh socket je vždy CURSED a na hell obtížnosti je vždy COLD immune (CI). Na obtížnosti normal i nightmare jsou všechny jeho odolnosti na 0%. Lze z něj "nasávat" manu i life na všechny obtížnosti bez postihu. Na hell, jelikož je cold imunne, se vám mrtvola nerozpadne na kousky ledu při cold útocích, a tak na něj pohodlně lze používat barbarův spell "find item", mrtvola zůstává i po výbuchu corpse explosion(CE), když je fire enchanted. Nastavení players nemění šanci na drop itemů, vzhledem k velkému počtu životů TS nedoporučuji tedy chodit jinak než players 1.
1.2 Drop TS se nachází na lokaci arealvl(alvl) 81, jeho monsterlvl(mlvl) je 84. Má svůj speciální drop. Podstatné je, že dává TC87 s vysokou šancí (obdobně jako pindleskin, frozenstein) Kvůli svému mlvl však nemůže dropnout skupinu předmětů, jejichž itemlvl(qlvl) je více jak 84.
1.3 Itemy, co TS nedá
uqlvl=87: Arachnid Mesh, Azurewrath, Tyrael's Might
uqlvl=86: Crown of Ages, Mang Song's Lesson, Stormlash, Tomb Reaver
uqlvl=85: Alma Negra, Andariel's Visage, Arioc's Needle, Arkaine's Valor, Halaberd's Reign, Kira's Guardian, Metalgrid, Rainbow Facet,Shadowkiller, The Cranium Basher, The Gladiator's Bane, The Grandfather, Wolfhowl
19 předmětů plus všechny facety, ty z něj nedostanete. Je to relativně hodně a je třeba tedy zvážit, zda se vám TS vyplatí chodit. Velmi záleží na tom, co hledáte, jaký máte build. Vzhledem k tomu, že téměř každý farmař zpravidla nemine při hledání itemů Mephista, dovolím si udělat ještě jeden seznam:
1.3.1 Itemy co nedropuje TS + Meph dohromady
uqlvl=87: Tyrael's Might
uqlvl=86: Crown of Ages, Mang Song's Lesson, Tomb Reaver, (Stormclash)
uqlvl=85: Halaberd's Reign, The Cranium Basher, The Grandfather,
Těchto 7(8) itemů při farmě Mepha a TS nezískáte. Stormclash uvádím v závorce proto, že jej sice Mephisto dropuje, ale šance je opravdu malá a tak příliš nelze počítat s jeho nalezením. Pokud je vaším cílem některý z těchto předmětů, TS runy jsou pro vás ztráta času a je lepší popřemýšlet o Pindlovi nebo hledat pro sebe vhodnou alvl 85(84) lokaci, kde najdete vše, včetně TM, pokud jste vybaveni mimořádnou trpělivostí.
1.4 Proč je tedy vůbec dobré TS chodit Klíčová otázka. Předesílám, že se jedná o můj názor.
1.4.1 Efektivita Pokud hledáte předměty, které TS dropuje, je to dle mě nejrychlejší způsob, jak dané předměty najít. Nepodceňujte zdánlivě malé časové rozdíly v jednotkách sekund. Najděte si k němu vhodnou mapu, lze mít WP opravdu na dohled od něj. Pokud tuhle mapu máte, tak vaše trasa k TS vzdáleností zhruba odpovídá trase mezi startovní pozicí v aktu 5 ve městě a dosažením červeného portalu u Anyi. To znamená, že máte TS 2krát blíže, než Pindleskina. Pro postavy bez teleportu je významná úspora času. Tahle výhoda bohužel reálně tak velká není díky problému, který mám já ale i jiní v lokaci Arreat Plataeu a to, že když projdu portem a zabiju TS, dám "save and exit", hra zhruba 5 sekund nereaguje a trvá, než se vrátím do menu. Může se to zdát málo, ale je to dost, na 20 sekundovém runu to dělá 25% času, když to doženu ad absudrdum, při 1O 000 runech se 17 hodin díváte na nápis "save and exit"....PŘESTO i s tímto neduhem (který jsem přestal řešit a prostě jsem si zvykl) je TS nejrychlejší superunikát. Můj paladin jej například dával i s tou nahrávací sekvencí za 20 sekund v dlouhodobém průměru, čili pokud jsem opravdu vydržel hodinu farmit v kuse 180 runu/ hodina nebyl problém. Váš čas (statisticky vzato) na nalezení například takového TR brnění (či jiného TC78+ setu, griffona, DF, DW...) se zkracuje o několik (desítek) hodin. Je třeba si to představit v řádech tisíců runů, které na drop těchto vzácnějších itemů potřebuje.
V lokacích 85lvl, abyste dosáhli takové efektivity pro hledání, byste museli za stejný čas (v rozmezí 20-30sec) zabít 2 boss packy (2 proto, že náhodný unikat dropne pouze jeden item).....nevím, bez teleportu IMHO nemožné se k tomu přiblížit, i tak je to dost náročné, závislé na denzitě a mapě konkrétní lokace.
1.4.2 Obtížnost resp. snadnost TS je bez minionů. Má sice zmiňovaný stomp attack, ale ten vidět je spíš vzácnost. Dá se říct, že vám většina hráčů řekne, že je TS podceňovaný a nebudí příliš obavy. Je to pravda, ale zároveň je třeba mít na paměti, že je vždy cursed, a v případě extra strong ability je schopný vás sejmout mrknutím oka. Dostal sem mnohokrát ránu kolem 12OO - 1600 HP. Lighting enchanted abilita také může zle potrápit. Dále tak nějak klasicky pozor na auru conviction (v kombinaci s těmi blesky) nebo might(extrémně nebezpečné s extra strong), ty mohou stvořit zabijáka. Jelikož největší nebezpečí plyne z melee útoku podpořeného silným kombem, nejvíce jsou ohroženy postavy, co se do boje pustí face to face. Přesto si troufát tvrdit, že TS dokáže chodit i průměrně vybavená postava a při jisté obezřetnosti je šance na RIP hodně blízká nule. Za mě je pindleskin pro melee nebezpečnější, nepředvídatelnější. Ranged jsou v pohodě u obou.
1.5 Imunity Na hell obtížnosti je TS vždy imunní na cold poškožení (CI) nedivte se, stojí tam celou dobu než přijdete na ledu žejo, tak musí bejt odolnej . V číslech je jeho resistence 120%. Dále má 75% resistenci na fire, 50% na fyzické škody, 33% na lighting a 0% na magic poškození. Na vzorku 300 TS jsem vypozoroval, že bývá v 35% případů imunní na fire (FI), v 15,5% imunní na fyzické poškození (PI) a ve 14% na lighting poškození (LI). Lower resist hůlkou tyto imunity (CI, FI, LI) neprolomíte. Když jste bohatí a váš merc je vybavený RW INFINITY, conviction aura LI sundá vždy, FI sundá jen když je získaná na podkladě schopnosti "magic resistance", fire enchanted abilitu neprolomíte, ani kombem conviction + LR hůlka. Stejně tak cold enchanted abilitu. Naproti tomu jeho přirozená CI (ta co má tu hodnotu 120%) prolomit lze. Pokud máte merce vybaveného Reaper's Toll polearmou, tak decrepify PI prolomí, stejně tak kletba amplify damage. Vřele doporučuji toto řešení pro postavy zaměřené na fyzickou škodu.
1.6 Vhodný char na farmu Nejsem zase takový znalec všech buildů, co D2 nabízí, co ale vyplývá z výše psaného. Buildy co profitují z cold poškození jsou na farmu TS vyloženě nevhodné. Buildy zaměřené na fire poškození, budou mít také dost problémy, každý třetí TS bude imunní, navíc ikdyž nebude, 75% resistence při 45 000 HPčkách je hodně, TS má mimochodem 3x krát více HP než Pindleskin. Postavy zaměřené na light poškožení jsou myslím v pohodě, java, light soso nebo trapka by si zde vedly dobře, s RW infi je to pak vyložená "labada". Lighting sorc s INFI mercem je jeden z nejrychlejších farmářů zde (již ozkoušeno, 17-18sekund/run). Postavy zaměřené na fyzickou škodu by zde také měly fungovat, barbar s bodem v bersekerovi by si s těmi 15% PI imunních případů poradil sám, ostatní se mohou připravit reaperkou či hůlkou s decrepify. Za úplně nejvhodnější postavy však považuju zaměřené na magic poškození, na které TS nemá žádnou imunitu a tedy hammer, boner nebo zerk je úplně nejsnažší cesta, jak TS zabít.
Teď je čas spřejít k druhé části, testování efektivity MF na TS.
EDIT 9.3.2017 tuhle část jsem výrazně přepracoval.
2 ÚČINNOST MAGIC FINDU(MF) S JEHO NARŮSTAJÍCÍ HODNOTOU
2.1 Úvod
FAKTA:
a)čím více MF na své postavě máte, tím rostou vaše šance na nalezení magických/rare/ setových / unikátních předmětů
b) Na MF se uplatňuje herní mechanismus nazvaný "diminishing returns", což zjednodušeně řečeno znamená, čím víc MF máte, tím méně MF funguje.
Více informací k nahlédnutí ZDE
c) MF neovlivňuje množství popadaných předmětů, ovlivňuje pouze jejich kvalitu = s více MF vám padá více magických/rare/setových/unikátních předmětů, které by jinak byly např normal. Proto vám ve výsledku méně padají předměty "obyčejné bilé" kvality, včetně socketovaných = pokud hledáte nějaký hodně dobrý základ pro silné runové slovo, s vysokým MF jej bude mnohem těžší najít
Další velmi dobré odkazy k MF jsou tyto: ZDE a i třeba ZDE
Z výše uvedených odkazů získáte například čísla, že při MF 0 najdete 100 setů, 100 unikátů za nějaký definovaný počet killů; pokud ten stejný počet killů provedete s MF 300, získate 287 setů a 236 unikátů. Pokud máte MF 500, získáte za tento definovaný počet killů 350 setů a 266 unikátů...... Jenže, co to vlastně při běžném hraní znamená? Myslím si, že je hrozně složité si nějak představovat při reálném hraní, je to hodně, je to málo? Pokud vám někdo řekne, že s MF o 200 větším například získáte při zabití 40 000 tresh socketů o 3 TC87 navíc, je to pochopitelné pro všechny. Jenže k takovým závěrům se nelze dostat nijak jinak, než zkrátka zapnout hru a vyzkoušet a to je přesně můj cíl.
Takové srovnávání je třeba tenhle pokus provádět za určitých podmínek. Co nejvíce eliminovat faktor štěstí, dále je nesmírně důležité celý sběr itemů nějak standartizovat, protože jednoduše každý hráč je unikát, každý jeho run bude vypadat trochu jinak než druhého, každý hraje trošku jinak, lépe či hůře to je jedno, ale pro vzájemné porovnávání výsledků a určitého mechanismu hry (MF) je nezbytné tyhle vlivy co nejvíc upozadit. Při běhání TS v turnaji mi došlo, že právě jeho runování je pro tohle měření ideální. Osamocený superunikát, co dropuje velkou část vzácných předmětů, bez komplikujících vlivů jako minioni, žádné monstra v okolí. Velice rychlý přistup. Jeden run = jeden definovaný drop.
2.2 Cíle Cílem je odběhat 120 000 runů na různých hladinách MF. Hladiny MF budou 400, 500, 600. 40 000 na každé z nich, při průměrné rychlosti 130-150 runů za hodinu to vychází, že na jedné hladině MF strávím necelých 300 hodin hry intenzivní farmou. Celkově to vychází na 900 hodin hry. Jsem přesvědčený, že to je dostatečný čas, aby se fungování MF projevilo a pokud se neprojeví, i to je nějaký výsledek. Výstupy zhodnotit a porovnat je mezi sebou, následně porovnat s "papírovými" předpoklady.
2.3 Provedení 40 000 runů na jedné MF hladině rozdělit na menší bloky po 8000( 5x 8000), kdy je možné vzít jiný char, muže to běhat jiný hrač, což může urychlit nafarmení celkového čísla runů. Je to lepší tak nějak z psychlogického hlediska, velký úkol je zkrátka lepší si rozdělit na dílčí body. Bude to zajímavé z pohledu porovnávání těch jednotlivých 8000 mezi sebou. Je nezbytné zaznamenat/screenovat všechny unikáty/sety, i ty co padnou opakovaně. To bude první parametr k porovnávání. Speciální pozornost se bude věnovat itemům z ranků TC81, TC 84 a TC 87 (je jich celkově 52, které mohou z TS padnout). Druhý parametr. A pak z této skupiny ještě vyčlenit skupiny těch úplně nejcennějších, TC 87, setové a unikáty zvlášť. Třetí parametr. To stejné potom zopakovat na jiné hladině MF.
2.4 Závěrem Je možné, že se nepodaří prokázat vůbec nic. Nebo se prostě na to vybodnu, sám naběhat tolik TS je opravdu dost velký úkol, rozhodně za tím nehodlám jít stůj co stůj a spíš si tak na pohodu postupně budu plnit chlívečky. Kdyby někdo chtěl přispět svojí troškou ke společné osvětě, pište mi do soukromých zpráv. Pokud máte jakkýkoliv dotazy nebo připomínky, nápady, hrňte to sem, víc hlav vždycky víc ví. Třeba se mi tu aspoň nějakou diskuzí podaří fórko trošku přivést opět k životu
2.5 Aktuální situace
MF 400 (~60% HOTOVO) :
PRŮMĚRY
počet runů na drop unikátu: 22; počet runů na drop setu: 23; počet runů na drop TC81+TC84+TC87: 214;
počet runů na drop unikátu TC87: 1640; počet runů na drop setu TC87: 1025;
Jednotlivé 8K sekvence:
8 000 runů Paladin(z MF7 turnaje, chybí udaje o celkovém počtu unikátů)
TC81+TC84+TC87: 27 ( 1 předmět/ 296 runů)
TC87 unikáty : 5 (1 předmět/ 1600 runů)
TC87 sety : 3 (1 předmět/ 2667 runů)
8 000 runů Boner- dropy ZDE
unikáty celkem: 374 ; sety celkem 385
TC81+TC84+TC87: 47 ( 1 předmět/ 170 runů)
TC87 unikáty : 6 (1 předmět/ 1333 runů)
TC87 sety: 13 (1 předmět/ 615 runů)
8 600 runů Paladin z MF9 [/b]- dropy ZDE
unikáty celkem: 376 ; sety celkem 350
TC81+TC84+TC87: 41 ( 1 předmět/ 208 runů)
TC87 unikáty : 4 (1 předmět/ 2150 runů)
TC87 sety: 8 (1 předmět/ 1075 runů)
MF 500(~60% HOTOVO):
PRŮMĚRY
počet runů na drop unikátu: 23; počet runů na drop setu: 23; počet runů na drop TC81+TC84+TC87: 327;
počet runů na drop unikátu TC87: 1533; počet runů na drop setu TC87: 1533;
Jednotlivé 8K sekvence:
7 000 runů ZERK od RIPa (zaznamenané pouze TC87)
TC87 unikáty : 3 (1 předmět/ 2333 runů)
TC87 sety: 7 (1 předmět/ 1000 runů)
8 000 runů ZERK - září 2018- dropy ZDE
unikáty celkem: 374 ; sety celkem 342
TC81+TC84+TC87: 25 ( 1 předmět/ 320 runů)
TC87 unikáty : 5 (1 předmět/ 1600 runů)
TC87 sety: 6 (1 předmět/ 1333 runů)
8 000 runů ZERK - říjen 2018- dropy ZDE
unikáty celkem: 340 ; sety celkem 339
TC81+TC84+TC87: 24 ( 1 předmět/ 333 runů)
TC87 unikáty : 7 (1 předmět/ 1143 runů)
TC87 sety: 2 (1 předmět/ 4000 runů)
MF 600(20% HOTOVO):
8 000 runů light SOSO - prosinec 2019/leden 2020- dropy ZDE
unikáty celkem: 340 ; sety celkem 351
TC81+TC84+TC87: 31 ( 1 předmět/ 259 runů)
TC87 unikáty : 2 (1 předmět/ 4000 runů)
TC87 sety: 12 (1 předmět/ 666 runů)
EVENT UKONČEN K LEDNU 2020