Druhý konflikt je ten, který jsem nastínil už po vydání prvního videa a byl docela jasný. Když máš 2h tak potřebuješ fakt masivní damage na jedné zbrani a jedeš aoe skilly většinou, přijdeš, praštíš a všechno leží. Je spousta skillů co dává poměrně dobrý aoe damage a nejsou závislé na wpn speed (furious charge, leap attack, thunder stomp...ještě hota, ale ten myslím je, not sure). Když máš dual wield, tak nemáš tak hustý aoe damage, ale zato máš 2x tolik random props, můžeš mít dva elementy ve zbraních a rychle sekáš. Imho je v této verzi hry 1h + štít nechutně OP. Protože pointa je, že až na ten 15% as buff sekáš úplně stejně rychle jako když máš dual wield. Pokud máš dvě zbraně s as 1.2 a zbraň s as 1.2 + štít, tak sekáš stejnou ryhlostí až na to, že při dual wieldu střídáš zbraně. Máš pořád výhodu properties x2 a místo 15 as buffu máš triliardu armoru a šanci na block. To mi přijde dost awesome. Když porovnáš 1h+shiedl vs. 2h tak máš o 30% damage míň, ale máš místo toho: 1) armor 2) block 3) další sadu random props.
Doufám, že jsem to napsal srozumitelně.

A jinak v D3 je dost rozdíl mezi tím, jestli máš axe, sword nebo mace a třeba kuši vs. luk, každá zbraň se chová trochu jinak. Luky jsou třeba docela fast oproti 2h kuši, ale mají obrovský interval damage. V praxi to vypadá tak, že kuše má třeba 10-12 a as 1.00 (11 dps) a luk má stejné dps, ale má třeba 1.40 as a damage 3-15... třeba, to je příklad. Stejné je to u swords vs. axes. Sekery mají tuším ten interval nejmenší.
EDIT: A ještě jedna blbůstka... vzhledem k tomu, že u dualu střídáš zbraně, tak musíš mít nechutně nabušený 2 slovy DVĚ jednoručky. Což jako samo o sobě je docela problém a být v partě třeba nedej bože s monkem, kterej taky jede na dual wield, tak to potěš koště.
