Návod na tvorbu buildů

Herní postavy či NPC postavy.
Uživatelský avatar
Silblade
Wraith
Příspěvky:134
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Silblade#2187
Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Silblade » 07.04.2012, 09:20 hod.

Původně jsem tento příspěvek chtěl vecpat pod nějakej topic, ale je to vlastně dost široké téma a mně osobně by velmi takovej Průvodce stavbou buildů pro zelenáče přišel k chuti. :D Vysvětlíte mi někdo stručně, jak si build stavíte? Nějak mi chybí smysl si v tom moři skillů a run vybrat a zkombinovat nějakej funkční build. Zkrátka, na co se při výběru jednotlivých skillů nesmí zapomínat? Jasné, nejdřív mít nějakou myšlenku "chci monka, jehož předností v boji bude toto a toto", ale myslím, že člověk nesmí zapomenout i na jakési "support" skilly, které dělají váš build plně funkční. Asi mi chybí ta správná představivost, pač i kdybych si udělal nějakej build, vůbec nevím, jak takovej build bude v praxi fungovat.
Datlujte rady a nápady. 8-)
Obrázek

Uživatelský avatar
ScreaM
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:ScreaM#2352

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od ScreaM » 07.04.2012, 10:13 hod.

Zaklad je asi rict si jestli SC/HC a solo/parta. Pak je dobry si predstavit v jake roli budes. Napr. prvni linie(dmg/tank), druha linie(support/WD summoner), treti linie(pure dmg).

Ja to delam tak ze si predstavim 3 situace:
1. Klasickej boj mezi normalnima mobkama
2. Boj s elitkama
3. Boss fight

1. Boj s normalnima potvorama:
Pro melee dmg je obrana a resist zaklad. Dalsi nejakej AoE control jako plosny stuny, nebo jak ma monk to pritazeni. Proste skilly ktery udrzi ty mobky dal od dmg dealeru, kteri by padli na 2 rany. Je blbost mackat do 1. linie cistyho tanka jen s defenzivnima skillama protoze nikdy nevis kde se jaka mobka utrhne. Zatim je to jen teorie s tim udrzenim kontroly protoze nezname AI na vyssich obtiznostech. Pro supp a dmg se hodi AoE dmg burst a taky AoE slow (grasp of dead/blizzard).

2. Boj s elitkama:
Tady je to trosku slozitejsi. Pokud elitky budou fakt tak silny jak blizzard rika tak se nebudou dat tankovat. Ja osobne myslim ze tady se bude hodit maximalni slow/stun pro melee elity. Pro ranged elity to bude chtit vic utility jako napr Slow Time od wizarda nebo za WD-summonera udelat ze summonu "Meat Shield". Melee dmg bude asi muset hrat stylem hit and run protoze v tom packu elitek dlouho neprezije
(myslim tim hell/inf). Takze za monka napr tempest rush, barb leap. Ranged dmg/supp/summ by meli mit single target burst nepar. Disintergate od wizarda. u elitek bude dulezitej tzv. focus tedy aby se vsichni soustredili na zabiti jedne potvory a pak dalsi a dalsi aby to nebyl chaos ze vsichni budou mlatit do vsech :-) V pripadech nouze se nude hodit nejakej teleport atd..

3. Boss fight:
Tady to bude na vyssich obtiznostech taky styl hit and run. Moc se to nebude dat tankovat takze opet hodne utility-slow/stun. pro ranged dmg to chce single target burst. Melee budou kontrolovat takovy ty utility tech bossu (napr u SK jak vyvolava zombiky tak ti budou na hell/inf davat:-)). u ranged dps to bude chtit zase nejakej teleport nebo neco pro nouzovku:-)

Kdyz si dokazes pripravit vsechny 3 situace pro svuj build a teoreticky je zvladnes (vsechno je to zatim jen teorie :-)) tak by to melo vyhovovat :-)
Ve zkratce:

pro melee vic resist/utility, min dmg a v boji kontrolovat mobky aby se nedostali k tem papirum v zadni linii a nakonec escape mechanismus-leap,tempest rush, dashing strike

pro ranged min resist, vic dmg dulezity bude mit AoE slow, single target dmg na boss fighty a elitky a nejakej escpae mechanismus-teleport,vault,smoke screen

Doufam ze jsem aspon trosku nastinil jak by to melo byt. Je dulezity si ty situace predstavit protoze zatim je to vsechno jen teorie a nakonec ve finalni hre to stejne bude chtit upravy :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Javurek
Warlord
Příspěvky:2713
Currenly, I'm playing:Diablo 2

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Javurek » 07.04.2012, 11:28 hod.

Řekl bych že hlavní je postavit build na efektivní využítí zdroje. To znamená efektivní spotřeba a generace např Fury, Spirit, Many....

Vozi

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Vozi » 07.04.2012, 11:56 hod.

Treba premyslet nad zvladnutim nejruznejsich bojovych situaci a hp / resource managementem.

Ksinbad
Gorebelly
Příspěvky:277
BattleTag:Ksinbad#1240

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Ksinbad » 07.04.2012, 14:22 hod.

Javurek: Naprosto souhlasím s tím, že je u každé postavy nutné vyřešit efektivní spotřebu a generaci zdroje. Nejlepší skilly nejvíce žerou, proto je nutné mít i pár skillů, díky kterým dochází k nabíjení many, arcane, hatred, fury či spirit. Popravdě já bych asi nechtěl jít do party s postavou, která by nezvládala hru v singlu.

Silblade: Vybrat funkční build není opravdu žádná legrace, zvláště bez možnosti vyzkoušení v plné hře. Autoři účinnost a sílu run stále předělávali, aby hra byla vybalancovaná. Teď už podle oficiálně vydaného přehledu stromu a skillů by se už nic měnit nemělo, ale kdoví. Obecně dobrá volba je vybrat si jeden nabíjecí útočný skill a dva vybíjející útočné skilly, přičemž jeden z vybíjecích útočných skillů by měl být plošného charakteru. Další tři aktivní skilly (dohromady jich můžeš mít 6) by měli být pomocného charakteru - spíše bych preferoval skilly zvyšující obranu, zpomalující nepřátele, léčitelské skilly nebo únikové skilly, když to nevypadá dobře. Pasivní skilly je pak mít dobré zaměřené na obnovování zdroje - tohle platí především u DH a WIZ, ale ne například u WD, tam je lépe podporovat s nimi jeho mazlíčky.

Dobrá kombinace v mulťáku by byla podle mě DH, WIZ a WD. Tedy jet tu hru bez tanka. Plně podporovaný mazlíčci WD by podle mě dokázali zvládnout roli tanka a DH, WIZ a WD mají velmi mocné střelecké schopnosti, ať už hromadné nebo zaměřené na jednoho protivníka, takže by linii nemuseli držet moc dlouho. DH a WD mají také velmi silné zpomalovací skilly, takže i kdyby se dostali přes mazlíčky WD (a o tom dost pochybuji), moc rychle by to nebylo (80 % zpomalení).

Vozi

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Vozi » 07.04.2012, 14:57 hod.

@ksinbad ..

Zivotnost petu od WD na vyssich obtiznostech nebude nijak velka a o nejakem tankovani nemuze byt ani rec. Ranged classy maji obecne vyhodu oproti meele, ale bude mnoho kombinaci affixu u monster, proti kterym budou ranged classy naopak v nevyhode oproti meele.

Classy podle poctu moznosti uplatneni v parte bych seradil nasledujicim zpusobem:
1. WD, Monk
2. Wiz, Barbar
3. DH

Uživatelský avatar
kojot
Zhar the Mad
Příspěvky:1686
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:TruE#2982

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od kojot » 07.04.2012, 15:38 hod.

Vozi: Nesouhlasím s tím, že by životnost vyvolanych od WD byla na vyšších obtížnostech malá. Myslím, že se to budou snažit udělat tak, aby právě i na Inferno tyhle skilly k něčemu byly. Myslím, že se poučí ze začátků D2, kdy u Necra do patche 1.9 byli skeletoni úplně papíroví, ale v pozdějších patchích se už v pohodě dal hrát Skeletonmancer.
Obrázek

walosek
Gorebelly
Příspěvky:230
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od walosek » 07.04.2012, 15:39 hod.

@vozi ksinbad to nazval tankem ale temer 100% myslel meat shield, to esli to bude mit nadeji na funkcnost je otazka jina, urcite by ale takova parta nebyla do sirych plani, vyuzivani prirozenych choke pointu by byl imho klicovy prvek strategie

Uživatelský avatar
Silblade
Wraith
Příspěvky:134
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Silblade#2187

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Silblade » 07.04.2012, 15:59 hod.

Velmi zajímavé. Nadále mě to přesvědčuje, že vyrobit build je záležitost kunštmajstrů a fajnšmejkrů.:D
Napadá mě jedna věc, a to ohledně resistů - v infernu se budou resisty velmi dobře vyjímat, nicméně nedokážu si představit, že bych si bral zbroje s inteligence na monka nebo na barba. Tam naopak se bude člověk snažit zaměřovat jejich zbroje a zbraně na jejich primární atributy (tedy v případě monka na dext, barb strength atd.). Ledaže by resisty byly jako samostatné atributy, čili třeba +10 All resist, ne +100 intelligence (nebo nevím, kolik bodů inteligence odpovídá +10 resistům).
Dále je třeba vzít v úvahu runy - v kombinaci s runama máme velké množství možností na "build buildů", takže je potom se těžké rozhodnout, jestli je lepší "tenhle skill s runou" nebo "jinej skill, kterej je sám o sobě lepší, než skill předchozí s runou" (lepší ve smyslu vhodnosti v dané situaci ;)).
Obrázek

Vozi

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Vozi » 07.04.2012, 16:02 hod.

@walosek, kojot .. Zombie dogs budou padat jako maliny a spise spoleham na gargantuana. Pety ve svych buildech pouzivam, ale pocitam s tim, ze budou porad umirat (i namaxovani pres pasivky) a bude nutno snizovat CD jejich vyvolani. Nicmene i nekolik sekund, kdy peti na sebe naberou nejake moby, bude urcite skvele na infernu.

Uživatelský avatar
saesa
Wraith
Příspěvky:183
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od saesa » 07.04.2012, 16:18 hod.

@walosek: Má křištálovou koulí a v ní vidí, že budou padat jako hrušky, tak mu to nevymlouvej, buď tak hodný. :) Možné je, že si je budeš moci boostovat přes nějaké itemy, no ne? A třeba s nej věcma budeš mít i megamocné psy. :) A dříve nebo později je zas nerfnou nebo vylepší a věčný blizzardí koloběh posledních let je na světě.

Jinak k těmu buildům; myslím, že vyrobit build je otázka toliko osobního "herního stylu". To by podporovalo myšlenku, že lidi možná budou přepínat skilly na boss runy, dále pak na farmení boss packů a třeba i sbírání goldů, takže nebudou hrát nikdy jen s jedním buildem, ale budou je měnit v závislosti na efektivitě konkrétní činnosti.
ambin píše:@saesa: cheatovani a editovani nema s kvalitnejsim PvP nic spolecneho a kdyby si kvalitni PvP nekdy hral
Hraju annihilus.net a projectdablo2.com

Uživatelský avatar
ScreaM
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:ScreaM#2352

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od ScreaM » 07.04.2012, 16:40 hod.

saesa: nebudou hrát s jedním buildem ? ehm.. menit v zavislosti na efektivite konkretni cinnosti? ehm.. mozna tak ze zacatku kdyz budou ty skilly poznavat to je lvl1-30... ale vis co je to Nephalem Valor ?
Obrázek

Uživatelský avatar
saesa
Wraith
Příspěvky:183
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od saesa » 07.04.2012, 16:46 hod.

Aby nepotkal Nephalem Valor stejně smutný osud jako Nephalem Cube.
ambin píše:@saesa: cheatovani a editovani nema s kvalitnejsim PvP nic spolecneho a kdyby si kvalitni PvP nekdy hral
Hraju annihilus.net a projectdablo2.com

Uživatelský avatar
ScreaM
Fallen Shaman
Příspěvky:84
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:ScreaM#2352

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od ScreaM » 07.04.2012, 16:50 hod.

Pochybuju, Nephalem Valor sam o sobe ti bude branit v pozdejsich castech hry menit build jak chces, protoze uz to nebude jen o builu ale i o equipy a k tomu ti Neph. Valor pomuze. Mluvim tady o runech a farmeni. Samozrejme kdyz budes progressovat normal, nightmare tak budes menit skilly protoze se budes jeste ucit ale jak zacnes hell, inferno tak uz ten build budes menit minimalne a budes ho optimalizovat pro kazdou situaci aby sis udrzel Nephalem Valor protoze to bude strasnej boost. Aspon doufejme blizzard to tak mysli :-)
Obrázek

Avenger
Quill Rat
Příspěvky:39
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Avenger#2285

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Avenger » 07.04.2012, 17:09 hod.

Neviem či som si to len ja všimol ale začínam mať pocit, že Vozi to D3 s Blizzardom vyvíjal, pretože všetko vie najlepšie, čo sa týka obtiažnosti , jednotlivých skillov a v podstate celého herného mechanizmu :D Ostatní sme kojoti a kripli ak s ním nesúhlasíme.

Vozi asi zabúdaš na to, že všetci tu len varíme z vody, vrátane teba, nijaké ultra affixy na moby/partie mobov nemáš potvrdené a zbytočne tu strašíš :D

Myslíš , že by bolo pre teba veľmi náročné nehejtrovať každý/každý druhý build ? Predsa len každý má nejakú svoju víziu ako by chcel daný char hrať a postupom hry sám uvidí, čo bude efektívne a čo nie, čo bude prípadne potreba zmeniť. A určite nám o tom spätne poreferuje.

Je to debata o buildoch a svojím spôsobom sa ich to týka (zverejňovanie buildov na fóre), tak snáď tento príspevok nie je príliš OT.

Vozi

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Vozi » 07.04.2012, 17:27 hod.

@avenger .. Ztrata casu tady vest seriozni debatu o buildech, kdyz se zapoji troll saesa, ktery zije ve svete D2 a tvrdi, ze da inferno pouzivanim 2 aktivnich skillu. Dalsim prikladem muze byt jedinec, ktery se ptal na to, co je critical mass a mel pritom v podpise link na build wizarda. Smazu svoje buildy teda a nebudu komentovat buildy nikoho jineho. Proc taky prezentovat nekomu na stribrnem podnose buildy, ktere jsem ladil hodiny v calculatoru.

EDIT: Diskuze ohledne buildu budu radeji ignorovat od teto chvile. Nema cenu se poustet do zbytecnych boju s trolly a nooby, kterych je i na tomto foru plno.
Naposledy upravil(a) Vozi dne 07.04.2012, 17:39 hod., celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Qoliker » 07.04.2012, 17:39 hod.

Nepřestávej, bych neměl, co číst. Avengery a Saesy ignoruj, pokud to jde. :>
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

PSK
Wraith
Příspěvky:128

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od PSK » 07.04.2012, 17:47 hod.

Ono je to dvojsečné, vést seriozní debatu o buildech, když se zapojí vozi, který ví přesně jak obtížný bude nightmare, hell a infermo a tvrdí, že inferno nedá nikdo bez dokonale vybalancované a sehrané party s "těmito" konkrétními buildy... - to také není žádný med.
PS: kdysi jsem si taky myslel že Saesa je troll, ale pak sem si všiml, že i přes nevlídnou formu je obsah jeho postů většinou správný a trefný.

Vozi

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Vozi » 07.04.2012, 17:58 hod.

@Qoliker .. Kazda snaha tady postovat nejake relevantni info, buildy a komentare narazi na odpor trollu a jedincu, kteri se citi byt ocividne urazeni inteligenci ostatnich. Jsem vzdelany clovek s VS, zavodne jsem hral sachy a obecne rad nad vecmi premyslim. Nenecham se tady urazet primitivnimi jedinci, kteri nemaji ani poradne nastudovane dostupne informace ohledne hry. Moderatoru je tady na to myslim dost.

Nektere z reakci na moje prispevky...
Conano píše:Nejde o negativní pohled na věc...bez toho to ani nejde...

Bohužel zatím co si napsal, nedává jakýkoliv smysl a veškerá tvá kritika je výkřikem do tmy.

//Doplňek : Znáte ten úžasný pocit, když vyhrajete? :) Já ano...stačí se podívat na příspěvek pod tímto :P :P

// No ani ne :) Jsme stejní v tomhle směru :) Takže nevím o čem mluvíš :) I won, you lose... :)
Nasledovano touhle PM...
Conano píše: Ahhh..je skvělé vědět, že mám pravdu a ty uznáváš prohru ignorováním mě.. :) díky .. :)

Tyto tři pocity právě mám :

http://alltheragefaces.com/face/f*ck-yeah-aww-yeah

http://alltheragefaces.com/face/happy-oh-stop-it-you

http://alltheragefaces.com/face/f*ck-yeah

Ještě jednou díky :)
EDIT:
Odmitam se ucastnit diskuzi, kde napisu, ze psi na infernu pravdepodobne nic nevydrzi a okamzite se tady do mne zacnou lidi navazet. Kdyz vychazim z faktu, ze i v ramci bety a prvniho runu psi bezne umirali (SK je zabije instantne s WW). A to je blby normal.

Lidi, kteri budou stat o muj nazor mne vzdy mohou napsat PM.
Naposledy upravil(a) Vozi dne 07.04.2012, 18:05 hod., celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Qoliker
Doom Knight
Příspěvky:522
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Planet Earth

Re: Návod na tvorbu buildů

Příspěvek od Qoliker » 07.04.2012, 18:03 hod.

PSK píše:PS: kdysi jsem si taky myslel že Saesa je troll, ale pak sem si všiml, že i přes nevlídnou formu je obsah jeho postů většinou správný a trefný.
:lol:

Vozi, jako vzdělaného člověka, by tě měli podobní jedinci nechávat ledově chladného. Ať si Conano užívá svoje ohromné vítěztví, každý rozumný člověk po přečtení podobného příspěvku, musí vědět, s kým má (bohužel) tu čest.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.

Odpovědět

Zpět na „Charaktery“