Řízení dropů
Moderátor:Dark_Deamon
Náš nový unikátní prsten z návodu na novou unikátní věc, je automaticky zařazen do dropů, a tím že má level věci 1, může vypadnout prakticky z čehokoliv. Jenomže unikáty přecejen nepadají zas až tak často, tak by to chtělo hru nějak donutit, aby ring padal z toho nejjednoduššího monstra - quill rata (a tahle metoda se taky jmenuje Quill Rat Drop).
Z patch_d2.mpq si vezměte TreasureClassEx.txt. To je na první pohled hrůzu nahánějící databáze obsahující většinu mechanismů pro vybrání toho, co z monstra vypadne při zabití, nebo při otevření truhly. Vyznat se v tomto souboru není zrovna nejlehčí, ale máme štěstí, protože Blizzard udělal speciální záznam pro quill raty, takže to nebude složité.
Zkontrolujte, jestli váš nový ring má skutečně level věci i požadovaný level na 1. To umožní naší postavě, aby ho mohla nosit hned, a quillratům zase aby z nich mol vypadnout. V treasureclassEx.txt najděte řádek "quill1" (řádek č.650). Nejprve vymažte všechno z "noDrop" a item2 & prob2. Pole unique určuje šanci na to, že bude věc unikátní. U quill1 je to prázdné, takže se nedivte, že vám z quilla na normal nikdy nepadají unikáty . My tam ale napíšeme 1024, což je 100% šance (512 by znamenalo 50%, 128 12,5 atd.). V Item1 nahraďte "gld" (gold - zlato) za "rin" (ring - prsteny). Quillové mají velmi nízký monster level, takže jediný prsten, který mohou pustit, je právě ten náš. Uložte a zkopírujte do data\global\excel.
Spusťte hru v -Direct -txt a zabte pár quillů. Z toho 1. zabitého vám vypadne uni ring, z těch dalších budou rare ringy (protože je nastaveno, že každý unikát může vypadnout jen jednou za hru).
Tahle metoda správně funguje jen u unikátů a setů; tam totiž vlastnosti nezáleží na levelu postavy a nemají náhodně generované prefixy a suffixy. Kdybyste takhle např. testovali nové prefixy, chtělo by to lvl90+ char pro efektivní test.
Autor: Ass/autoři BG
Z patch_d2.mpq si vezměte TreasureClassEx.txt. To je na první pohled hrůzu nahánějící databáze obsahující většinu mechanismů pro vybrání toho, co z monstra vypadne při zabití, nebo při otevření truhly. Vyznat se v tomto souboru není zrovna nejlehčí, ale máme štěstí, protože Blizzard udělal speciální záznam pro quill raty, takže to nebude složité.
Zkontrolujte, jestli váš nový ring má skutečně level věci i požadovaný level na 1. To umožní naší postavě, aby ho mohla nosit hned, a quillratům zase aby z nich mol vypadnout. V treasureclassEx.txt najděte řádek "quill1" (řádek č.650). Nejprve vymažte všechno z "noDrop" a item2 & prob2. Pole unique určuje šanci na to, že bude věc unikátní. U quill1 je to prázdné, takže se nedivte, že vám z quilla na normal nikdy nepadají unikáty . My tam ale napíšeme 1024, což je 100% šance (512 by znamenalo 50%, 128 12,5 atd.). V Item1 nahraďte "gld" (gold - zlato) za "rin" (ring - prsteny). Quillové mají velmi nízký monster level, takže jediný prsten, který mohou pustit, je právě ten náš. Uložte a zkopírujte do data\global\excel.
Spusťte hru v -Direct -txt a zabte pár quillů. Z toho 1. zabitého vám vypadne uni ring, z těch dalších budou rare ringy (protože je nastaveno, že každý unikát může vypadnout jen jednou za hru).
Tahle metoda správně funguje jen u unikátů a setů; tam totiž vlastnosti nezáleží na levelu postavy a nemají náhodně generované prefixy a suffixy. Kdybyste takhle např. testovali nové prefixy, chtělo by to lvl90+ char pro efektivní test.
Autor: Ass/autoři BG
Re: Řízení dropů
Šlo by nějak udělat aby mi potom nepadali rare ringy??? Nebo to tak prostě je.
Jinak ten ring mi může padnout kdekoliv když si nepřenastavím quilly? Největší šanci budu mít asi z andy.
Asi blbá otázka, ale jen se chci ujistit.
Jinak ten ring mi může padnout kdekoliv když si nepřenastavím quilly? Největší šanci budu mít asi z andy.
Asi blbá otázka, ale jen se chci ujistit.
Re: Řízení dropů
Diablo má v kóde definovanú prioritu predmetov. Tá vyzerá takto - normal, magic, set, rare, unique, crafted, (tempered - nepoužité v hre). Posledné dve kategórie za normálnych okolností nikdy nemôžu dropnúť, ale pri ostatných sa drží tejto priority. Čiže ak dáš diablu dropnúť unikát a z istých príčin dropnúť nemôže (už raz dropol, unikát pre daný predmet neexistuje alebo monštrum nemá dostatočný level na to), tak pozre čo je pod ním - je to rare, tak dropne rare (ak by z nejakých príčin nemohol ani ten, tak by sa pokúsil dropnúť set, atď. Keď už vyplytvá všetky možnosti, tak nedropne proste nič). Ak sa ti dané poradie nepáčí, môžeš sa ho pokúsiť zmeniť v kóde.
Re: Řízení dropů
No do kodu se poštět nebudu alespoň zatím
Jinak mám ještě jednu otázečku, když mi tedy dropne ten unique a potom vypnu a zapnu hru padne mi znovu (tedy v případě quillů).
Ale to asi taky bude hardcode. Jinak samozřejmě nic dropovat nebudou, jde jen o zkoušku. Jen by mě to tak zajímalo.
Jinak mám ještě jednu otázečku, když mi tedy dropne ten unique a potom vypnu a zapnu hru padne mi znovu (tedy v případě quillů).
Ale to asi taky bude hardcode. Jinak samozřejmě nic dropovat nebudou, jde jen o zkoušku. Jen by mě to tak zajímalo.
Re: Řízení dropů
Hej, stačí dať save & exit a znova pustiť postavu a unikát dropne znovu. Preto nie je najštastnejšie riešenie dávať konkrétne unikáty priamo do polí súboru TreasureClassEx.txt....pokiaľ sa teda nejedná o nejakú špeciálnu odmenu zo silného bossa čo plánuješ dať do modu alebo podobne.
Re: Řízení dropů
Jasný takže ho stačí nechat v unique a on časem někde padne sám.
Re: Řízení dropů
Můžeš si tam dát pravděpodobnosti v treasureclassex, že to dropne ten uniq třeba jen 1:3000
Re: Řízení dropů
Zajímavá úvaha .... takže je štěstí že nikdo neřekl třeba kravám že nemají nic v poli unique,to by přestali unikáty dropovat. Ale někdo by mohl vyřídit act bossům že když maj v poli unique 983-995 tak by měli dávat 95-97% unikátů.Javurek píše: Pole unique určuje šanci na to, že bude věc unikátní. U quill1 je to prázdné, takže se nedivte, že vám z quilla na normal nikdy nepadají unikáty . My tam ale napíšeme 1024, což je 100% šance (512 by znamenalo 50%, 128 12,5 atd.)
Quill rat nedává unikáty protože nedropuje nic co by unikátní mohlo být,dává pouze zlato,lahvičky,šípy,šipky a klíče.
Vyšší verze (quill3-5) dávají i bižuterii a tak nad lvl 10 již mohou dát Nagela i když taky mají pole unique prázdné.
1024 v poli unique znamená 100% ale 512 není 50% ani náhodou,toto neklesá lineárně....již třeba 995 (quest Andy) je jen cca 10% (při 0%mf) a 900 (summoner) je méně než 3% šance že vypadnutý předmět bude unikátní.
FWD2 tu bylo před D3,a bude i po něm.
Re: Řízení dropů
Samozrejme že to nie je lineárne, pokiaľ si dobre pamätám, tak je to tak, že musíš šancu na drop vynásobiť výrazom (1 - x / 1024) kde x je tá hodnota z TreasureClassEx.
Re: Řízení dropů
Homer řešíš zbytečnosti, tenhle návod je psaný pro nováčky a nějaké sáhodlouhé povídání by jim akorát zamotalo hlavu. Podle mě je to tahkle napsané správně v tomto kontextu.
Re: Řízení dropů
homer_cz ma v tomto uplnu pravdu
bolo by dobre do navodu dolozit ze
512 ≠ 50% sanca na drop unique itmu
pre pripad s tym prstenom. nic ine dropnut nemoze pretoze:
monster level = 1
upraveny TCEX
unique ring level = 1
bolo by dobre do navodu dolozit ze
512 ≠ 50% sanca na drop unique itmu
pre pripad s tym prstenom. nic ine dropnut nemoze pretoze:
monster level = 1
upraveny TCEX
unique ring level = 1
Naposledy upravil(a) Tordah dne 16.06.2011, 17:40 hod., celkem upraveno 1 x.
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.
Re: Řízení dropů
Tiež súhlasím s homerom, v tomto prípade je teda už lepšie nepodať žiadnu informáciu ako ju podať mylnú...pretože potom si nováčik nastaví drop vo viere, že mu jeho predmet bude padať v pomere 50:50, pritom reálne bude mať tú šancu oveľa nižšiu.
Re: Řízení dropů
Dobře 512 není 50%, ale na to už by každý přišel sám, když by to párkrát vyzkoušel a zjistil, že mu to prostě nepadá.
Stačilo by to potom zvýšit.
Stačilo by to potom zvýšit.